Avtomobilski teden 17, 2019 Avtomobilski teden 17, 2019
Nissan v ospredju Težko je reči, ali se nad avtomobilsko zvezo Renault-Nissan-Mitsubishi zgrinjajo črni oblaki, a drži, da se vsaj dva od treh imen... Avtomobilski teden 17, 2019

Nissan naj bi znižal obseg proizvodnje za 15 odstotkov.

Nissan v ospredju

Težko je reči, ali se nad avtomobilsko zvezo Renault-Nissan-Mitsubishi zgrinjajo črni oblaki, a drži, da se vsaj dva od treh imen v javnosti pojavljata veliko pogosteje, kot bi bilo to običaj. Sedaj je znova – kolikokrat že? – malce v ospredju Nissan.

Po pisanju nekaterih japonskih medijev naj bi tovarna v letošnjem poslovno-finančnem letu, ki se konča 31. marca 2020, vsaj za 15 odstotkov zmanjšala obseg proizvodnje. Ta naj bi doma ostala približno enaka (900 tisoč vozil), zmanjšala pa naj bi se v tovarnah na tujem, in sicer na 4,6 milijona vozil. Takoj se pojavi povezava s tovarno v britanskem Sunderlandu in z vsem tistim, kar prinaša Brexit, pri čemer je znano, da je Nissan že takoj po izglasovanem odhodu iz EU britansko vlado opozarjal na negotovo prihodnost na Otoku. Zanimivo je, da je Nissan takoj po objavi teh novic ostro protestiral in zatrdil, da so povsem neresnične. Je pa resnično nekaj drugega: za letošnje poslovno leto je napoved o operativnem dobičku ocenil na približno štiri milijarde dolarjev, kar je 22 odstotkov manj kot ga je bilo leto prej. To je oziroma bo najnižji dobiček po letu 2013. Sedaj ostane le še to, da počakamo in presodimo, kdo bo imel prav. Sicer pa drži tole: za obnovo katedrale Notre Dame bo prispeval 100 tisoč evrov!

***

Carlos Ghosn je znova odprl denarnico, da je lahko (začasno) odšel iz zapora.

Ghosn znova na prostosti

Carlos Ghosn je stalnica – enkrat v zaporu, drugič na prostosti. No, v četrtek je tokijsko sodišče ugodilo njegovi prošnji za pogojni izpust, in sicer po plačilu 4,5 milijona dolarjev. Kmalu zatem je v spremstvu odvetnikov odšel na prostost, doslej pa je za jamstva plačal več kot 13 milijonov dolarjev.

Ghosn je bil v zaporu od od 4. aprila, v tem času pa so tožilci proti njemu vložili novo obtožnico. Kot trdijo, naj bi Ghosn za svoje zasebne potrebe porabil pet milijonov dolarjev v lasti Nissana. Tako se je na kontu nabralo kar veliko, Ghosn pa ves ta čas zatrjuje, da je nedolžen in da bo vse povedal na sojenju. Kdaj se bo to začelo, seveda še ni jasno, je pa povsem verjetno, da bodo proti njemu do tedaj vložili še kakšno novo obtožbo.

***

Elon Musk: optimizma nikoli ne zmanjka.

Nič novega – Tesla spet z izgubo

Ameriška Tesla je nekako tako kot naš zgornji ‘junak’ vedno v središču pozornosti. Zvečine zaradi napovedi, ki se ne uresničijo ali pa se uresničijo le deloma. Tokratni finančni rezultati dokazujejo, da ne gre tako, kot stalno zagotavlja Elon Musk. V prvem letošnjem trimesečju je imel avtomobilski del Tesle za 702 milijona dolarjev izgube. Še pred nedavnim je Musk zatrjeval, da bo tovarna ustvarjala dobiček čez vse letošnje leto.

Avtomobilski del Tesle je vse od leta 2010 ustvaril dobiček samo v štirih posamičnih obdobjih (trimesečjih), je pa res, da je tokratna izguba nekaj manjša kot je bila ona v lanskem primerljivem obdobju. Omembe vredno pa je, da je bila dobava Tesel v tem času kar za 30 tisoč vozil skromnejša kot je bila v zadnjem lanskem trimesečju, kljub temu pa je Tesla 3 najbolje prodajani električni avtomobil na obli – predvsem po zaslugi dobav v ZDA oziroma v Severni Ameriki in na Kitajskem, medtem ko evropski kupci še vedno čakajo v vrsti. Zanimivo je, da je Elon Musk pred nekaj dnevi predstavil novo tehnologijo avtomobilske avtonomnosti in hkrati napovedal predstavitev cenejših izvedenk Tesle S in Tesle X. Kljub vsemu pa optimizma ne zmanjka: objavili so, da naj bi letos dobavili nekako 360 do 400 tisoč avtomobilov ali celo 500 tisoč – ko naj bi začela delovati nova tovarna v Šanghaju

Janez Kovačič