Avtomobilski teden 1, 2019 Avtomobilski teden 1, 2019
Minulo leto se je končalo in se je novo tudi začelo s Carlosom Ghosnom. Na zadnji dan 2018. naj bi ga izpustili iz pripora,... Avtomobilski teden 1, 2019

Carlos ostaja tam, kjer je bil že decembra – za rešetkami.

Minulo leto se je končalo in se je novo tudi začelo s Carlosom Ghosnom. Na zadnji dan 2018. naj bi ga izpustili iz pripora, a so mu ga znova podaljšali, in sicer do 11. januarja. Videti je, da bo še kar nekaj časa za rešetkami.

Na potezi so znova preiskovalci, ki imajo, saj to je že dokaj znano, možnost skoraj neskončnega podaljševanja preiskovalnega zapora, in sicer vse do trenutka, ko naj bi bila vložena obtožnica. Toda dokler tega ne bodo storili, se bo zgodba s podaljševanjem pripora nadaljevala. Šele ko bo tudi uradno obtožen, bo lahko zaprosil za odhod na prostost ob plačilu varščine – tako kot je to že 25. decembra storil Greg Kelly, nekdanji član uprave Nissana, ki pa seveda ostaja na Japonskem.

Podaljševanje pripora brez obtožnice je na Japonskem pogosta pravna praksa, pri čemer velja nenapisano pravilo, da osumljenci skoraj ne komunicirajo z javnostjo, pa tudi njihovi odvetniki ne. Tega pravila se dosledno drži tudi Ghosn, ki sicer zanika vse obtožbe, vendar se v javnosti še ni pojavila njegova izjava. Medtem Nissan vneto preiskuje sam sebe, saj hočejo ugotoviti, kaj vse je šlo narobe oziroma kaj vse naj bi imel na vesti njegov nekdanji predsednik. Temu gotovo ni v prid dejstvo, da je v letu 2017 na Japonskem manj kot odstotek osumljenih in kasneje obtoženih odšlo s sodišča na prostost in ne v zapor.

***

Protest rumenih jopičev je temeljito oklestil decembrsko prodajo avtomobilov v Franciji.

Ni le denar zelo plaha ptica, tudi prodaja avtomobilov podleže podobnim simptomom. To so še posebej občutili francoski trgovci z novo pločevino, kajti decembra je bila prodaja manjša za visokih 15 odstotkov. Razlog? Protesti t.i. rumenih jopičev.

Razlaga je (menda) dokaj preprosta: najbolj množični in nasilni so bili protesti ob sobotah, ki so tudi v Franciji kar pomembni dnevi za trgovce z avtomobili. Slabo je bilo tudi to, da je veliko salonov z avtomobili ob glavnih cestah oziroma ulicah in prav tam je bilo veliko protestnikov, ki so pregnali morebitne kupce. Številke oziroma padci prodaje pri posameznih avtomobilskih tovarnah so kar šokantni in to še posebej pri tistih, ki imajo v svojem programu draga ali dražja vozila. Tako je posel pri Porscheju v zadnjem letošnjem mesecu padel za 73 odstotkov(!), pri Audiju za 39, pri Mercedes-Benzu za 22 in pri BMW za 31 odstotkov.

Toda tudi druga, morda manj zveneča imena jo niso odnesla dobro. Alfa Romeo je prodajo v decembru zmanjšala za 51 odstotkov, v trgovinah Nissana je bilo kupcev za 57 odstotkov manj, Jeep je padel za 45 odstotkov ipd. A niso imeli vsi zgolj minuse. Seat je tako prodajo kljub vsemu povečal za 19 in Škoda za 16 odstotkov, pa tudi Citroën je bil s 14-odstotno večjo prodajo zelo zadovoljen. Sicer pa so lani v Franciji prodali 2,17 milijona osebnih vozil ali tri odstotke več kot leto prej.

***

Norvežani so bili lani še bolj navdušeni nad električnimi vozili.

Norvežani so znova v soju avtomobilske pozornosti: lani je bilo 31,2 odstotka vseh vozil, ki so jih prodali oziroma kupili v tej severnoevropski državi, električnih. V tem pogledu so Vikingi svetovni prvaki.

Toda v norveški cestni federaciji (NFR) menijo, da je to zgolj majhen korak na poti do uresničitve pred leti sprejetega načrta, po katerem naj bi bila do leta 2025 vsa cestna vozila brez izpustov škodljivih plinov. Pa vendar se malo podcenjujejo, bi bilo treba reči, kajti še leta 2013 je bil delež električnih vozil na Norveškem vsega 5,5-odstoten, predlani že 20,8-odstoten, lanska številka oziroma odstotek pa je tudi znan. No, vse le ni tako preprosto tudi tam, kjer imajo veliko denarja – lani je dve tretjini od 148 tisoč na novo registriranih vozil vendarle poganjalo fosilno gorivo.

Janez Kovačič