Audi e-tron GT: na slovenskem trgu Audi e-tron GT: na slovenskem trgu
Lani je koncept iz leta 2018 postal resničnost: električno gnani presežnik te znamke z najmanj 350 kilovati, s 630 Njutonmetri in s primerno ceno.... Audi e-tron GT: na slovenskem trgu

Audi e-tron GT: z doplačilnim zračnim vzmetenjem se lahko dvigne za 20 ali spusti za 22 milimetrov.

Lani je koncept iz leta 2018 postal resničnost: električno gnani presežnik te znamke z najmanj 350 kilovati, s 630 Njutonmetri in s primerno ceno. Na našem trgu je naprodaj za od 101.940 evrov.

Tehnično seveda sloni na platformi Porschejevega Taycana, kar pomeni, da ima na vsaki osi po en elektromotor. Pri Audiju znaša skupna moč v omejenem času 350, pri različici RS celo 440 kilovatov (pri Taycanu od 300 do 560), navora je pa je 630 oziroma 830 Njutonmetrov. Za okoli 2,5 sekunde ima voznik na voljo celo 390 oziroma 475 kilovatov moči.

Pogonska baterija, ki jo je moč polniti na polnilnici z do 270(!) kilovati moči, zmore neto 83,7 kilovatne ure (Taycan 79-93) in tehta 630 kilogramov. Kljub temu oziroma kljub dokaj veliki masi (2,3 do 2,4 tone) vozila pospeši z mesta do 100 v 4,1 (RS: 3,3) sekunde, pa tudi doseg je vsej prej kot majhen – odvisno od različice ga je od 433 do 488 kilometrov. Seveda če vozite po ciklu WLTP …

  • 5VK_4112a
  • 5VK_4107a
  • 5VK_4106a
  • 5VK_4111
  • 5VK_4110a
  • 5VK_4116a
  • 5VK_4123aw
  • 5VK_4121
  • 5VK_4124
  • 5VK_4125

E-tron GT se oblikovno sicer postavlja vštric z S7 ali RS 7, a je od njiju še nižji in še širši, poleg tega pa ima zgolj štiri vrata (S7 in RS 7 imata vrata tudi na zadku). Tako gre, karoserijsko gledano, za štirivratni kupe, za katerega pri Audiju pravijo, da je bolj udoben od Taycana, saj želi biti predvsem zelo hiter potovalnik tipa gran turismo. Zasnovali so ga tako, da je bolj uporaben tako pri daljših kot pri vsakodnevnih vožnjah, zato je tudi za četrt metra daljši in v prtljažniku ja za 50 litrov več prostora. Ta meri spredaj 85, zadaj pa 405 oziroma 350 litrov v primeru, da je opremljen z velikim nizkotonskim zvočnikom.

Z videzom naj bi napovedoval obliko prihajajočih novih Audijev, žarometi pa so lahko tudi matrični LED z do 600 metrov dolgim svetlobnim snopom, kar je zakonski maksimum. Streha je serijsko steklena, za doplačilo pa karbonska, kar ga olajša za 12 kilogramov in odstrani za marsikoga moteče sijanje sonca skozi streho. Zadnji spojler je seveda samodejno pomičen glede na hitrost, aerodinamika pa je v celem izjemna: količnik upora zraka znaša skromnih 0,24, pri RS 7 pa, denimo, 0,32.

Znotraj je sicer 5 sedežev, a pri Audiju pošteno priznavajo, da gre za 4+1-sedežnik. V športnih sedežih se seveda sedi izjemno nizko in armaturna plošča je rahlo zasukana proti vozniku. Na voljo je več paketov za notranjost, usnje pa lahko nadomesti delež recikliranega, a menda zelo kakovostnega materiala. Uživanju pri požiranju kilometrov služita doplačilna zvočniški Bang & Olufsen za glasbo ali športni e-zvok z dodatnima dvema zvočnikoma za druge vrste avdio užitkov.

V ceniku sta dve različici, običajna in RS, staneta pa 101.940 oziroma 141.010 evrov. Kljub zelo bogati serijski opremi pa najbrž nobeden ne zapusti proizvodnega traku za takšno ceno, saj številni dodatki vneto vabijo k doplačilom. Našemu trgu je letos namenjenih 20 primerkov in pri slovenskem zastopniku so prepričani, da jim jih ne bo težko prodati.◄

Foto: VK

No comments so far.

Be first to leave comment below.