Aston Martin DB4 GT Zagato Aston Martin DB4 GT Zagato
Kombinacija elegantnega Gran Turisma in dirkalnega stroja, oblikovana z estetsko popolnostjo. Ta posebna različica modela DB4 GT je bila sijajna kreacija Ercola Spade, ko... Aston Martin DB4 GT Zagato

Aston Martin DB4 GT Zagato: unikat, ki je temeljil na modelu DB4, a je bil krajši, lažji in namenjen predvsem dirkam.

Kombinacija elegantnega Gran Turisma in dirkalnega stroja, oblikovana z estetsko popolnostjo. Ta posebna različica modela DB4 GT je bila sijajna kreacija Ercola Spade, ko je bil še mlad oblikovalec pri oblikovalski hiši Zagato. Med letoma 1960 in 1963 je bilo izdelanih samo 19 vozil,  vsako izmed njih ima specifične lastnosti, zaradi katerih je povsem unikatno.

Osnovni model, DB4, so pri Aston Martinu predstavili leta 1958. Imel je precej ne-britanske genetike: karoserijo in podvozje so razvili v Italiji pri Carozzerii Touring, motor pa je zasnoval na Poljskem rojeni dirkač Tadek Marek. Motor je bil vrstni 6-valjnik z dvojno odmično gredjo v glavi, iz prostornine 3,7 litra pa je razvil 179 kilovatov. V petih letih je doživel pet serij, ki pa so se le malenkostno razlikovale med seboj – bolj ali manj so spreminjali le luči in motorno masko, vmes so dodali tudi okenske okvirje, zadnja serija pa je bila v prid več notranjega prostora tudi nekoliko daljša. Leta 1961 so kupeju dodali še odprto različico, vsega skupaj pa so modela DB4 izdelali v 1.185 primerkih.

Konec leta 1960 so predstavili model DB4 GT Zagato. To je bila olajšana različica DB4, ki so jo pripravili v Zagatu, odgovoren za obliko pa je bil Ercole Spada, ki se je, med drugim, kasneje podpisal tudi pod obliko BMW serije 7 (E32), BMW serije 5 (E34), Fiata Tipa, Lanice Dedre, Alfe 155 in tako naprej. Pri Aston Martinu so nameravali izdelati 25 različic DB4 GT Zagato, a so jih zaradi majhnega povpraševanja izdelali le 19. Zanimivo je, da je imel motor tehniko vžiga z dvema svečkama (Twin Spark) in kar 234 kilovatov moči. Karoserija je bila krajša in bolj aerodinamična od osnovne različice, vsega skupaj pa so s spremembami prihranili okoli 45 kilogramov. Zagatov GT4 je bil namenjen dirkam, kjer mu je bil glavni tekmec Ferrari 250 GT.

Tehnika risanja: pastelna kreda, barvni svinčnik, umetniški karton.

Ta različica Aston Martin DB4 GT Zagato, o kateri gre beseda, ima samostojen zadnji del s šestimi posameznimi zadnjimi lučmi, ki so bile uporabljane na poznejših modelih DB4. Druge specifične lastnosti tega avtomobila so karoserija iz debelejše pločevine (na željo stranke), kromirane obrobe in stranska okna iz običajnega stekla. Kljub temu, da je bila zaradi teh specifik to najverjetneje najtežja različica med devetnajstimi izdelanimi vozili, ima za seboj dolgo in impresivno zgodovino v dirkalnem svetu. Prvi vrhunski dosežek avtomobila je bila razredna zmaga in drugo mesto v skupni razvrstitvi na dirki v Brands Hatchu v maju leta 1962, ko ga je vozil slavni Roy Salvadori.

Georg Gedl

Foto in ilustracije: GG

Preberite tudi