Acea: zahteve evropske komisije neuresničljive Acea: zahteve evropske komisije neuresničljive
Acea, evropsko združenje izdelovalcev avtomobilov, je opozorilo evropsko komisijo na nerealne zahteve pri določanju vrednosti izpustov ogljikovega dioksida (CO2). Pri omenjeni stanovski organizaciji so... Acea: zahteve evropske komisije neuresničljive
Bodo ostrejši predpisi povečali prodajo električnih vozil, hibridov in drugih vozil z alternativnim pogonom?

Bodo ostrejši predpisi povečali prodajo električnih vozil, hibridov in drugih vozil z alternativnim pogonom?

Acea, evropsko združenje izdelovalcev avtomobilov, je opozorilo evropsko komisijo na nerealne zahteve pri določanju vrednosti izpustov ogljikovega dioksida (CO2). Pri omenjeni stanovski organizaciji so prepričani, da do leta 2025 teh zahtev ne bo mogoče izpolniti.

Kot je znano, naj bi po sedaj veljavni zakonodaji evropske avtomobilske tovarne povprečni izpust CO2 do leta 2021 zmanjšale na 95 gramov na kilometer. Že lani jeseni, ko je bilo to določilo potrjeno, so bile avtomobilske tovarne mnenja, da je zelo ostro. Sedaj evropska komisija predlaga določilo za novo obdobje, ki naj bi začelo veljati leta 2025. Do tedaj naj bi se povprečni izpust ogljikovega dioksida zmanjšal na 78 g/km. Acea opozarja oziroma predlaga, da bi bilo veliko bolj realno leto 2030, temu pa ostro nasprotujejo okoljska gibanja in tudi nekatere države članice EU.

Znano je, da se je v zadnjih dvajsetih letih povprečna vrednost izpusta CO2 v Evropi znižala za 34 odstotkov. Po nekaterih ocenah naj bi znižanje vrednosti izpusta CO2 zgolj za en gram zahtevalo investicijo v višini 100 milijonov evrov (pri vsaki avtomobilski tovarni), kar pa je zalogaj, ki ga ne bodo prav zlahka zmogle niti zelo uspešne evropske avtomobilske hiše. Pri Acea namreč menijo, da bi tovarne za doseganje 78 g/km potrebovale dva modelska cikla oziroma da je leto 2025 po tej strani tako rekoč utopično. Postregla je tudi s podatkom, da raziskave tega področja vsak avtomobil podražijo za približno 1.000 evrov, to pa je v konkurenčni globalni bitki velik strošek. Po drugi strani to hromi konkurenčnost evropske avtomobilske industrije, saj so zahteve na drugih trgih (ZDA, Kitajska ipd.) precej bolj mile.

Videti je tudi, da bo nova zahteva evropske komisije precej spremenila odnos evropskih držav do različnih alternativnih avtomobilskih pogonov, torej električnih vozil, priključnih in siceršnjih hibridov ipd. Toda uvajanje teh vozil zahteva veliko investicij v infrastrukturo, ki v večini držav EU še  ni nared. Seveda pa vse to, kar se sedaj dogaja, še ne pomeni, da bo predlagano leto 2025 tudi v resnici obstalo. Že lani oziroma pred nemškimi volitvami je prav izjemno močna nemška avtomobilska industrija ob pomoči Angele Merkel zlobirala spremembo predpisa.◄

Ob pomoči Angele Merkel je lani izjemno močna nemška avtomobilska industrija zlobirala spremembo predpisov glede izpustov CO2.

Ob pomoči Angele Merkel je lani izjemno močna nemška avtomobilska industrija zlobirala spremembo predpisov glede izpustov CO2.

Preberite tudi