Volkswagen Taigo: na slovenskem trgu Volkswagen Taigo: na slovenskem trgu
Volkswagnov Taigo je nastal spomladi leta 2020 v Braziliji kot Nivus in na južnoameriških trgih so ga pričeli prodajati leta 2021, v Evropi pa... Volkswagen Taigo: na slovenskem trgu

Volkswagen Taigo: nižji in daljši od T-Crossa, višji in prostornejši od Pola.

Volkswagnov Taigo je nastal spomladi leta 2020 v Braziliji kot Nivus in na južnoameriških trgih so ga pričeli prodajati leta 2021, v Evropi pa julija istega leta kot Taigo. Od nedavnega je naprodaj tudi pri nas in sicer za od 19.461 evrov.

Taigo kot kupejevski cestni terenec dopolnjuje Volkswagnovo ponudbo v tem še vedno izjemno cvetočem razredu, kjer že nastopa s T-Crossom in z nekoliko večjim T-Rocom. Po drugi strani Taigo na nek način izpolnjuje vrzel med T-Crossom in Polom.

Ker gre torej za kar štiri modele iste znamke, jih velja nekoliko mersko opredeliti. Prvič, Polo, T-Cross in Taigo slonijo na mali platformi MQB A0, T-Roc pa (tako kot Golf) na večji MQB A1. To se pozna na širini in nekaj manj na dolžini. V primerjavi s Polom so Taigu za 18 milimetrov podaljšali medosje, poleg tega pa še zadnji previs; tako ima lahko kupejevsko položno zadnjo šipo, a še vedno dovolj prostora za glave potnikov zadnje klopi. Od Pola je za skoraj 20 centimetrov daljši, za dobre tri centimetre pa tudi od T-Roca.

  • 5VK_5018
  • 5VK_5029a
  • 5VK_5015a
  • 5VK_5019a
  • 5VK_5027
  • 5VK_5016a
  • 5VK_5021a
  • 5VK_5013a
  • 5VK_5014a
  • 5VK_5012a
  • 5VK_5031a
  • 5VK_4998w
  • 5VK_5007w
  • 5VK_4994
  • 5VK_5001
  • 5VK_5002
  • 5VK_4996ww
  • 5VK_5004a
  • 5VK_5005w
  • 5VK_5009a

Videz bo medna pri marsikomu prednostni argument izbire, vseeno pa je prav razumeti njegovo vlogo vmesnega člena med Polom in T-Crossom. Taigo je dolg 4,27, širok 1,76 in visok 1,52 metra, kar v primerjavi s prej omenjenima pomeni milimetrske razlike v širini, centimetrske v višini (Taigo je v obeh primerih med njima) ter decimetrske v dolžini, kjer je Taigo najdaljši. Posledično ima tudi največji prtljažnik, ki meri 440 litrov, medtem ko je T-Crossov 385-litrski, Polov pa 351-litrski.

V Taigu, ki je enako oddaljen od tal kot T-Cross (180 mm), se v primerjavi z njim nekoliko nižje sedi, a seveda višje kot v Polu. Sicer pa za Taigo ponujajo 16- do 18-palčna kolesa, serijsko tehniko LED za žaromete (matrični LED je seveda doplačilen), 8 barv karoserije, pet dekorativnih elementov, možnost črne barve strehe in še nekaj dodatnih paketov za zunanjost in notranjost, vključno s tehniko.

Sorodstvo s Polom se nadaljuje tudi v notranjosti, začenši z armaturno ploščo. Tam so serijski digitalni merilniki na 8- in doplačilni na 10,25-palčnem zaslonu – pri slednjem nudijo tudi več pogledov. Tradicionalno je tudi pri Taigu moč izbirati med več zasloni (6,5, 8 ali 9,2 palca) in posledično različno opremljenostjo infozabavnih sistemov, na voljo pa so tudi drugi priboljški od induktivnega polnjenja pametnih telefonov do zvočniškega sistema Beats Audio.

Pri Volkswagnu so za Taigo skrajšali sicer tradicionalno dolg seznam doplačil in več teh vključili v osnovne pakete. V sedanji ponudbi ima vsak Taigo denimo sistem za nadzor vožnje znotraj prometnega pasu, sistem za samodejno in večnaletno zaviranje ter opozarjanje na utrujenost oziroma nezbranost voznika.

Ko gre za motorizacijo, v Taigu ne bo dizelskih motorjev, hibridizacija pa morda, če bo za to dovolj povpraševanja. Za zdaj ponujajo dva bencinska motorja TSI, litrski 3- in 1,5-litrski 4-valjnik. Prvi ima lahko 175 Njutonmetrov in 70 kilovatov ali 200 Nm in 81 kW, drugi pa 250 Njutonmetrov in 110 kilovatov. Najšibkejši ima menjalnik , najzmogljivejši robotiziranega (DSG), pri srednjemu pa se kupec lahko odloči med enim ali drugim. Pogon je seveda zgolj na prednji kolesi.

Tri zmogljivosti motorjev, dva menjalnika in trije osnovni paketi opreme dajo v ceniku 8 možnih kombinacij. Za ceno iz uvoda ponujajo 1.0 TSI 70 kW Life, za dodatnih 700 evrov pa 81-kilovatni motor. Pri slednjem je bogatejša različica Style dražja za 1.800 evrov, slaba dva tisočaka pa je doplačila za DSG. Različica R-Line se prične pri 22.470 evrih (81 kW), najdražji pa je 1.5 TSI 110 kW GSG R-Line, ki stane 26.271 evrov. Morda za primerjavo: z enako tehniko in opremo naj bi bil Taigo za okoli tri tisočake dražji od Pola in za enega cenejši od T-Crossa.

V drugi polovici prihodnjega(!) leta bodo ponudbo dopolnili z najcenejšo različico Taiga, ki bo za okoli 1.500 evrov cenejša od sedaj najcenejšega, a bo imel le osnovni motor in seveda manj opreme, med drugim za palec manjša in jeklena platišča, manj asistenčnih sistemov in podobno, vendar naj pri nas po izkušnjah ne bi bilo prav dosti povpraševanja.◄

Foto: VK