Ugodno leto za Renault, Dacio in Nissan Ugodno leto za Renault, Dacio in Nissan
Francoski Renault, sicer združen v koncern Renault-Nissan, ima na Slovenskem poseben položaj, kajti novomeški Revoz je že dolgo v francoski lasti, Renault Clio pa... Ugodno leto za Renault, Dacio in Nissan
Nissan Adriatic: tri avtomobilske znamke, vse tri uspešne v letu 2014.

Nissan Adriatic: tri avtomobilske znamke, vse tri uspešne v letu 2014.

Francoski Renault, sicer združen v koncern Renault-Nissan, ima na Slovenskem poseben položaj, kajti novomeški Revoz je že dolgo v francoski lasti, Renault Clio pa tako kot lani že dolgo najbolje prodajani avto na podkaravanškem trgu. Lanski rezultati kažejo, da je šlo vsem dokaj dobro.

Renault je lani skupaj izdelal 2,7 milijona vozil, kar je bilo 3,2 odstotka bolje kot leto prej. Nekako 54 odstotkov oziroma 1,46 milijona vseh vozil je bilo prodanih v Evropi, to pa je predstavljalo 5,9-odstotno povečanje. Najpomembnejši posamični trg v lanskem letu je bil francoski, saj je skupina tam prodala več kot 577 tisoč vozil in si ustvarila 26,6-odstotni tržni delež (plus 1,3 odstotka). V letošnjem letu računajo na približno dvoodstotno rast globalne prodaje, pri čemer naj bi na Stari celini posel povečali za odstotek ali morda dva.

Kako so lani delali v novomeškem Revozu, ki je v 100-odstotni lasti Renaulta? Skupaj je bilo narejenih 118.578 avtomobilov, od tega dve tretjini Twingov, vse ostalo je šlo ‘na račun’ novega štirisedežnega Smarta in Clia II, ki ga še zdelujejo oziroma prodajajo na nekaterih severnoafriških trgih. V tovarni je zaposlenih 2.000 delavcev (redno) in okoli 1.000 napotenih (kar pomeni, da so zaposleni za določen čas). Marca bo tovarna s sedanjega 2,5-izmenskega dela prešla na dve izmeni, kar je tudi posledica manjšega povpraševanja po novem Twingu. Letošnji načrti so jasni, saj računajo na 15-odstotno povečanje proizvodnje, vendar je jasno, da bo veliko odvisno tudi od tega, kako se bo na trgih prijel štirisedežni Smart; tega so v Novem mestu začeli izdelovati šele konec leta.

DaciaRenaultNissan

Renault Adriatic, ki skrbi za prodajo vozil Renault in Dacia v Sloveniji (in še na sedmih drugih trgih), se nad lanskim poslom ne pritožuje. Lani so dosegli na slovenskem trgu 15,3-odstotni tržni delež (upoštevaje tudi lahka gospodarska vozila), kar pomeni, da so zasedli drugo mesto. Če bi štela zgolj prodaja fizičnim osebam, potem so bili prvi, pravijo, saj je bil njihov tržni delež 14,2 odstotka. Clio je ostal najbolj prodajani osebni avtomobil, športni terenec Captur in novi Twingo sta bila vodilna v svojem segmentu. Zanimiva je trditev vodje prodaje, da je slovenski trg osebnih avtomobilov v času od 2008 do 2014 realno padel kar za 47 odstotkov in da so ga pokonci, tudi v letu 2014, držale predvsem slovite enodnevne registracije. Priznavajo, da so k tem pripomogli zgolj s petimi odstotki in dodajajo, da »naš poslovni model ne sloni na enodnevnih registracijah«. Dobro so šli v promet tudi avtomobili romunske Dacie, saj je bil tržni delež te tovarne 2,9-odstoten. Načrtov za letošnje leto je posebej pri Renaultu veliko, saj napovedujejo pravo ofenzivo električnih vozil (Twizzy, Zoe, Kangoo, najverjetneje vsi marca), prihaja novi enoprostorski Espace (maja), pa povsem novi Renault Kadjar (križanec v spodnjem srednjem razredu, avgusta) ter nova limuzina srednjega razreda (Laguna, septembra). Morda je še bolj pomembna napoved, da bo povsem samostojno začela delovati RCI banka, ki bo pri vseh treh znamkah (Renault, Dacia, Nissan) omogočila precej ugodnejše pogoje financiranje nakupa.

In za konec še Nissan, ki je bil lani v Sloveniji najuspešnejša azijska avtomobilska znamka. Tudi zato so precej optimistični, saj upajo, da se bo njihov tržni delež do leta 2017 povzpel na okroglih pet odstotkov (lani 3,7 odstotka); lani je bilo pri nas prodanih 1.985 Nissanov ali 26 odstotkov več kot leto prej. Letos ne bo toliko novosti, kot jih je bilo lani, saj se konec leta pripelje le nova Navara, pa vendarle računajo na prodajo 2.350 avtomobilov, kar bi tržni delež povišalo za 0,1 odstotne točke. Novega Pulsarja k nam še ne bo, električni Leaf, nekdaj tudi evropski avto, pa se vendarle utegne pojaviti.◄