Švedsko preverjanje Honde CR-V
Teme 28/10/2014 Vinko Kernc
Švedska avtomobilistična revija Teknikens Värld (TV) je postala izjemno znana po tistem, ko je med t.i. losovim testom prevrnila takrat povsem novi Mercedes-Benz A. Zgodba se je vsaj za nemško tovarno dokaj srečno končala, vprašanje pa je, kaj pomenijo za Hondo in njihov CR-V ugotovitve o (ne)delovanju štirikolesnega pogona (4WD).
Prvič so delovanje tega pogona pri Hondi CR-V preskusili lani. Ugotovitev je bila zanimiva, po svoje tudi šokantna. Med preskusom v laboratoriju se je namreč pokazalo, da štirikolesni pogon sploh ne deluje. CR-V ima t.i. priključni pogon, kar pomeni, da se v običajnih voznih okoliščinah največ moči oziroma navora prenaša na prednji kolesi. Ko ta izgubijo dober stik oziroma se začenjajo vrteti v prazno, se del moči prenese na zadnji kolesi. Novinarji omenjene švedske revije so dokazali, da se prednja kolesa Honde vrtijo v prazno, moč pa se ne prenese na zadnji kolesi in avto se zato ne premakne z mesta.
Japonska tovarna je prisluhnila tistemu, kar so lani ugotovili pri Teknikens Världu in se odločila, da pri vseh CR-V, ki so jih prodali na tem skandinavskem trgu, napako odpravijo s softversko posodobitvijo oziroma prilagoditvijo sistema 4WD. Potem so pri TV znova preverili delovanje štirikolesnega pogona in pokazalo se je, da je vse v redu.
Pred nedavnim pa so ponovno vzeli avto pod drobnogled – šlo je za različico oziroma modelsko leto 2015. Pokazalo se je, da ima ta enak problem kot leta 2013 – prednja kolesa se vrtijo, moči na zadnjih kolesih pa ni, avto se na spolzki podlagi navkreber ne premakne.
Japonska tovarna meni, da so pri omenjeni švedski avtomobilski reviji simulirali zelo specifične pogoje oziroma okoliščine, ki se redko pojavijo na cestah ali izven njih. Zanimivo pa je, da se je tovarna pred časom strinjala z metodo, ki jo je pri preverjanju delovanja štirikolesnega pogona uporabila revija, enakega mnenja pa so bili pri Subaruju, ki velja za enega pionirjev pogona na vsa kolesa.◄