

Slovenija: v marcu in letos s plusom
Teme 09/04/2014 Vinko Kernc

Če je prodaja novih osebnih avtomobilov znak splošnega gospodarskega okrevanja, potem se Sloveniji v prihodnosti dobro piše. Marca je bil posel z avtomobili ugodnejši za 11,5 odstotka, v letošnjem prvem trimesečju pa za okroglih osem odstotkov.
Toda takšna trditev je na precej majavih nogah, poleg tega pa je splošno znano, da t.i. enodnevne registracije oziroma izvoz novih avtomobilov predvsem na nekatere germanske trge zmanjšuje verodostojnost statistike. Tako ali drugače, marca letos je bilo v Sloveniji prodanih 5.106 avtomobilov, kar je bilo za 11,5 odstotka bolje kot marca lani. Že precej časa slovenski trg obvladujeta francoski Renault in nemški Volkswagen (VW). Tako je bilo tudi v letošnjem tretjem mesecu, ko so Francoz prodali 792 vozil, VW pa 720. Vsi drugi že precej zaostajajo. Tretja je bil marca češka Škoda (449), sledil je Peugeot (405), pa Citroën (380), Opel (366), Nissan (234) ipd. Prav Nissan je vodilna japonska avtomobilska tovarna na slovenskem trgu in to ne zgolj marca, pač v vsem letošnjem letu, ko je prodala 588 avtomobilov in s tem občutno prekosila veliko Toyoto (marca 118, letos 357 vozil).
Med tovarnami, ki so marca vendarle prodajale slabše kot marca lani, po svoje preseneča minus južnokorejske Kie (marca 185, letos 485). Padec je občuten, razlaga vzrokov pa verjetno precej različna, čeprav drži, da je lani ta tovarna pri nas potolkla marsikateri rekord. Sicer pa so marca nekaj slabše prodajali še pri Audiju, Fordu, Toyoti, Chevroletu (kar je razumljivo, saj se tovarna umika s slovenskega in večine evropskih trgov), tudi Mercedes-Benzu, vendar padci niso veliki. Kot zanimivost je treba omeniti, da so letošnjega marca prodali (ne pa tudi registrirali, kar je bistvena razlika) tudi dve električni vozili ameriške tovarne Tesla, ki je od lani velika zvezda ameriškega borznega parketa.
Kako je šlo evropskim, pravzaprav nemškim premijskim tovarnam? Marca je bil, kot že zapisano, Audi nekaj skromnejši kot marca lani, letos pa posluje oziroma prodaja s plusom (349 vozil). Malenkost bolje gre BMW (marca 120, letos 369 avtomobilov), Mercedes-Benz pa je najskromnejši (69, 210). Švedski Volvo, sicer v kitajski lasti, je tudi član te evropske druščine, vendar je na slovenskem trgu bistveno skromnejši (7 oziroma 24), kar je morda tudi posledica svojevrstne organiziranosti.
Na letni ravni je bilo v Sloveniji prodanih 13.799 novih osebnih avtomobilov, kar je lep plus v primerjavi z enakim lanskim obdobjem. Volkswagen je tokrat na Olimpu, saj je doslej prodal 2.019 vozil, Renault pa komaj kaj zaostaja s prodajo 1.956 avtomobilov. Zelo dobro gre letos Škodi (1.250), za njo sta Peugeot (1.113) in Citroën (1.010), pa potem Opel (852), Ford (615) ipd.
Lestvica najbolje prodajanih vozil ni presenetljiva. Tako marca kot v letošnjih treh mesecih je nesporni prvak Renault Clio (marca 389, letos 861), zaostanek VW Golfa na drugem mestu je že precejšen (260, 683), tretja je bila marca Škoda Octavia (180), ki pa je na letni ravni zaostala za VW Polom (174, 557), saj se je zanjo odločilo 505 slovenskih kupcev. Zelo dobro gre Renaultu Capturju (marca 114 vozil) in Škodi Rapid (90, 322). Kaj pa Peugeot 308, evropski avtomobil leta 2014? Francoska tovarna bi morala biti zadovoljna, kajti marca so prodali 108, letos pa 238 vozil.