Škoda Enyaq iV: na slovenskem trgu Škoda Enyaq iV: na slovenskem trgu
Čeprav imajo pri tej znamki z električnimi avtomobili že nekaj izkušenj (začenši z Laurin & Klement type E leta 1908), je novi Enyaq vendarle... Škoda Enyaq iV: na slovenskem trgu

Škoda Enyaq iV: klasičen (Škodin) videz in napreden (električni) pogon, s tem pa električna alternativa Kodiaqu.

Čeprav imajo pri tej znamki z električnimi avtomobili že nekaj izkušenj (začenši z Laurin & Klement type E leta 1908), je novi Enyaq vendarle elektromobil, od katerega pričakujejo resno prodajo, še posebej ker gre za razred športnih terencev, ki je ta hip v polnem razcvetu. Na našem trgu stane najmanj 39.793 evrov.

Marsikaj se bere podobno kot pri sestrskemu ID.4: mere, nova ‘električna’ platforma MEB, prilagodljiva velikost baterije na dnu med osema, motor in pogon zadaj ali 4×4, hkrati pa seveda tudi elektronika, ki je danes pač nepogrešljiva.

Pri Škodi so bili v nasprotju s Volkswagnom, ki stavi na samosvoje oblikovanje električnih vozil, dokaj konservativni pri obliki zunanjosti: na hitro bi lahko bila tudi Octavia Combi Scout ali nekoliko drugačen Kodiaq. Mimo osnovnega videza zunanjosti pa: serijske luči LED (za doplačilo pa matrične LED), kolesa od 18 do 21 palcev (6 različnih platišč), doplačilen kristalen obraz crystal face s 130 svetili LED v maski, 8 barv in spoštljiv količnik upora zraka (0,257).

  • 5VK_2585ca
  • 5VK_2591a
  • 5VK_2581
  • 5VK_2583
  • 5VK_2588
  • 5VK_2589a
  • 5VK_2597
  • 5VK_2602aw
  • 5VK_2601
  • 5VK_2600
  • 5VK_2604
  • 5VK_2605

Na drugi strani je notranjost, čeravno pravijo, da gre za nadgradnjo Octaviine, dosti bolj drzna: manj črt in potez ter nekaj površin v ‘tkanini’. Tudi tu (kot pri seriji ID) so merilniki na skromno majhnem (5,3 palca) zaslonu, je pa zato osrednji zaslon večji: 10- ali 13-palčen. In tudi Enyaq je dobil možnost projicirnega zaslona (HUD) z obogateno resničnostjo.

V primerjavi s Kodiaqom je Enyaq za 5 centimetrov krajši, za 7 širši in skoraj enako visok, prtljažnik pa v osnovni postavitvi meri 585 litrov (v Kodiaqu 560-650). Seveda je prtljažnik podaljšljiv (40:60), zdaj že tradicionalno pa je tam tudi nekaj ‘simply clever’ pripomočkov, med katerimi gre menda najbolj pohvaliti pripravico za čiščenje polnilnega kabla.

Prej omenjena elektronika poskrbi za povezljivost vozila s pametnim telefonom na daljavo (aplikacija My Škoda), za pet voznih profilov (seveda prilagojenih električnemu pogonu) ter posodobljene in nove asistenčne sisteme. Dva sta posebej zanimiva: sistem za priučeno parkiranje si zna zapomniti in sam ponoviti parkiranje, ki ga voznik pogosto izvaja (pred domom, …), parkiranje na daljavo pa omogoča vozniku, da parkira vozilo s pomočjo aplikacije na mobilnem telefonu. To bo na voljo konec letošnjega leta.

Enyak prinaša še eno novost pri tej znamki in sicer sistem naročanja v petih korakih. V prvem se odloči za kapaciteto baterije, nato za enega od šestih paketov notranjosti, sledi izbira barv karoserije in platišč, potem za enega od kar 11(!) paketov opreme in na koncu doda še kaj s seznama doplačil.

Pogonska ponudba temelji na kapaciteti baterije (kWh; zaokrožena številka 50, 60 ali 80 je na zadku vozila), ki je neposredno povezana z močjo motorja (kW) ter z dosegom (km, WLTP). V prvi fazi bodo kombinacije tri in sicer: 50 (52 kWh, 109 kW, 340 km), 60 (58 kWh, 132 kW, 390 km) in 80 (77 kWh, 150 kW, 510 km). Napovedan je tudi že 4-kolesni pogon (80x), govori pa se tudi o različici 80 RS.

Pri tako gnanih avtomobilih je pomemben tudi podatek o polnjenju in Enyaq se lahko polni na izmenični (7,2 ali 11 kW) ali na enosmerni (50 kW) tok. Za doplačilo bo moč polniti tudi hitreje: s 100 ali s 125 kilovati.

Cenik je v tem hipu dokaj skromen: različica 60 stane od 39.793, 80 pa od 46.252 evrov. Ko bo v ponudbi tudi 50, bo ta z okrog 36 tisoč evri najcenejši Enyaq. Manj skromni pa so prodajni načrti: pri nas naj bi letos prodali 200, prihodnje leto pa 400 Enyaqov. Pri slovenskem zastopniku menijo, da bi Enyaq pri nas predstavljal okoli 10 odstotkov prodaje vseh Škod.◄

Foto: VK