Renault Megane E-Tech Electric: na slovenskem trgu Renault Megane E-Tech Electric: na slovenskem trgu
Novi, električno gnani Mégane prihaja na slovenski trg: te dni pričnejo sprejemati naročila, prva vozila pa naj bi k nam prišla septembra. Znane so... Renault Megane E-Tech Electric: na slovenskem trgu

Mégane Electric: prednji del brez značilne motorne maske in nasploh zelo netipičen Renault.

Novi, električno gnani Mégane prihaja na slovenski trg: te dni pričnejo sprejemati naročila, prva vozila pa naj bi k nam prišla septembra. Znane so tudi cene – najcenejši bo stal 34.890 evrov.

Gre za peto generacijo tega Renaulta, ker pa je na voljo le v električni izvedenki, ostaja sedanja, četrta generacija še vedno naprodaj. Ob tem je seveda zanimiva neposredna primerjava zunanjih mer: novi Mégane, ki ima v primerjavi s 4. generacijo za slaba dva centimetra daljše medosje, je od njega za 16 centimetrov krajši(!), za slabih 5 ožji(!) ter za slabih 6 višji(!) in razlike v razmerjih so tudi na oko jasno opazne.

Gre za prvi Renault, ki ima nov logotip, ki ni nov le grafično spremenjen – zdaj gre le za dvorazsežnostno izvedbo, ne glede na to, kje je nameščen. Novi Mégane je sicer prepoznaven Renault, a je na njem vse drugačno, vključno oziroma še posebej s svetili.

  • 1VK_1353a
  • 1VK_1350a
  • 1VK_1308 copya
  • 1VK_1317
  • 1VK_1318
  • 1VK_1309
  • 1VK_1312a
  • 1VK_1332a
  • 1VK_1321a
  • 1VK_1322r
  • 1VK_1323r
  • 1VK_1329
  • 1VK_1327
  • 1VK_1340wa
  • 1VK_1342w
  • 1VK_1330l
  • 1VK_1348
  • 1VK_1345

Nekoliko s ponosom lahko zapišemo, da so prednje luči razvili v slovenski Helli. Želje oziroma pričakovanja oblikovalcev – v prvi vrsti le 3 centimetre visoka žarometa – so pred razvojnike postavila dokaj velik izziv: da bi zadostili videzu in tehničnim zahtevam (do 350 metrov dolg snop žarometov, 20 scenarijev osvetljevanja, 70-stopinjski zasuk pri zavijanju), so morali za svetlobne module toleranco zmanjšati za faktor 10, razvoj pa je trajal dve leti in pol.

Notranjost je še bolj drugačna, kot smo vajeni pri današnjih Renaultih; še najbolj prepoznavni so (digitalni) merilniki oziroma njihova grafika, ohranili so tudi pokončni osrednji zaslon (za infozabavni sistem), ki pa je tehnično naprednejši vse do uporabe čvrstega stekla Gorilla Glass zadnje generacije.

Zdi se, da niti en element ni enak kot v drugih Renaultih. Volanski obroč ni več povsem okrogel, vsa stikala, tudi tista na volanskem obroču, so nova, tkanina je zdaj tudi na armaturni plošči in celo sedeža sta v celoti drugačna.

Infozabavni sistem ponuja Googlove storitve Maps, Play in Assistant, brezžično poveže pametne telefone operacijskih sistemov Apple in Android, z aplikacijo MyRenault pomaga pri nadzoru in upravljanju vozila na daljavo, preko oblaka pa se posodabljajo vsi elektronski sistemi avtomobila, ne zgolj infozabavni sistem. Posodobitve so prvih pet let brezplačne.

Zvočniška sistema Arkamys ali Harman Kardon bosta zaradi izdatne zvočne izolacije menda še lažje razvajala avdiofile, do 26 asistenčnih sistemov (med drugim tudi tempomat, ki prilagaja hitrost tudi glede na omejitve in cestne ovinke, samodejno zaviranje pri vzvratni vožnji in opozorilo na od zadaj prihajajoče vozilo pri izstopanju) pa tiste, ki dajo veliko na elektronske sisteme za aktivno varnost.

Tehnika nas pripelje do nove platforme CMF-EV, ki je namenjena zgolj električno gnanim vozilom dosega do 600 kilometrov, ki si jo ta Mégane deli z Nissanom Ariyo in ki bo v prihodnje podpirala tudi druge elektromobile znamk Renault, Alpine in Nissan. Ena od prednosti nove platforme je volanski mehanizem z le 2,3 vrtljaja volanskega obroča (torej zelo neposreden volan!), zaradi katerega naj bi bil Mégane Electric najbolj uživaški elektromobil na trgu.

Tako neposreden volan naj bi imeli le trije tekmeci, a je pri dinamiki vožnje (pa tudi pri udobju zadaj) ključna tudi zadnja večvodilska prema, še bolj pa menda za 9 centimetrov nižje težišče kot pri Méganu 4. generacije. Pomembno vlogo pri tem igra nova baterija, visoka oziroma debela le 11 centimetrov, s čimer naj bi bila najtanjša na trgu ta hip.

Električen pogon za Renault ni več novost, saj imajo z njim že 10 let izkušenj (Zoe) – v tem času so prodali 400 tisoč elektromobilov, ki so prevozili preko 10 milijard kilometrov. Vse to se je seštelo v tehniko (pomembna novost je denimo povezava hladilnih sistemov motorja, baterije in kabine), a najbrž tudi v sistem ponudbe pogonov.

Pri pogonu so na voljo dve bateriji (40 ali 60 kWh), dva elektromotorja (96 in 160 kW) in štiri kombinacije polnilnikov za baterijo: standard charge ima samo 7-kilovatni polnilnik za izmeničen tok, boost charge kombinira izmeničnega do 22 in enosmernega do 85 kilovatov, super charge izmeničnega do 7 in enosmernega do 130 kilovatov in optimum charge izmeničnega do 22 ter enosmernega do 130 kilovatov. Nekoliko zapleteno, zagotovo pa za osnovnega ne bo prav dosti zanimanja. V odvisnosti od kombinacije baterije in motorja je dosega 300, 450 ali 470 kilometrov.

Paketi opreme so trije plus četrti, namenjen predvsem podjetjem, ki izposojajo elekromobile, a seveda ne le tem. Takšen Mégane Electric ima edini kombinacijo močnejše baterije, najhitrejšega polnjenja in šibkejšega motorja ter se od drugih malenkostno loči tudi zunaj in znotraj.

Kljub našteti pestrosti pa cenik obsega zgolj sedem različic in sicer EV40 96 kW Standard Charge Equilibre (34.890 €), EV40 96 kW Standard Charge Techno (37.890 €), EV40 96 kW Boost Charge Techno (39.790 €), EV60 160 kW Super Charge Tecnho (42.890 €), EV60 160 kW Optimum Charge Tecnho (44.390 €) in EV60 160 kW Optimum Charge Iconic (47.390 €) ter dodatni EV60 96 kW Optimum Charge Tecnho (42.390 €).

Renault seveda ponuja tudi druge, za elektromobila specifične storitve, med drugim nakup in vgradnjo domače polnilnice, kartico Mobile Charge Pass za razširjeno mrežo polnilnic (samo v Sloveniji jih je preko 500) ter pomoč na cesti ob izpraznjeni bateriji.

Glede na razmere v gospodarstvu nasploh, v avtomobilski industriji pa še posebej, pri slovenskem zastopniku o prodajnih številkah za Mégane Electric na našem trgu ne govorijo, so pa prepričani, da je zrel za prevzem prvega mesta med elektromobili.◄

Foto: VK