Renault Mégane dCi 110 GT Line Renault Mégane dCi 110 GT Line
Konec šale Mégane je kot inventar (tudi naših) cest: že 21 let krožijo tod naokoli in počez. Za razliko od prvaka tega razreda je... Renault Mégane dCi 110 GT Line
Renault Mégane: tisti avtomobil spodnjega srednjega razreda, ki je že od daleč prepoznaven in markanten.

Renault Mégane: tisti avtomobil spodnjega srednjega razreda, ki je že od daleč prepoznaven in markanten.

Konec šale

Mégane je kot inventar (tudi naših) cest: že 21 let krožijo tod naokoli in počez.

Za razliko od prvaka tega razreda je z vsako generacijo od daleč prepoznavno drugačen.

***

Za Mégane velja, da je z vsako generacijo v svojem času boljši, bolj konkurenčen glede na tekmece. Nova, že četrta generacija pa ni le spet oblikovno drugačna, zdaj je Mégane postal avtomobil z zelo resnim nastopom. Del odgovornosti za to nosi njegov videz, ki je seveda brez dvoma stvar okusa, ne glede na to pa je kot pojava na cesti tokrat zelo prepričljiv. Drugi del nosi njegov temelj – platforma CMF, ki jo v navezi Renault-Nissan uporabljajo tudi Qashqai, X-Trail, Kadjar in – pozor – Espace in Talisman. Renault ni edini, ki se je na tak način lotil snovanja novih avtomobilov, se pa morda pri Méganu to še najbolj opazi.

  • 1VK_1989a
  • 1VK_1991a
  • 1VK_1745
  • 1VK_1752
  • 1VK_1753
  • 1VK_1993
  • 1VK_1757a
  • 1VK_1853a
  • 1VK_1742
  • 1VK_1733l
  • 1VK_1738
  • 1VK_1750
  • 1VK_1756
  • 1VK_1748
  • 1VK_1749
  • 1VK_1740
  • 1VK_1737
  • 1VK_1731
  • 1VK_1732l
  • 1VK_1734
  • 1VK_1852a
  • 1VK_1994
  • 1VK_1759
  • 1VK_1760
  • 1VK_1812a

Laurens van den Acker je mojster oblikovanja: novi Mégane stoji nizko in široko, a v osnovi ne izraža športnosti. Izraža pa, jasno, družinsko pripadnost, kar vsakdo opazi na prednjem delu v obliki sklopa žarometov in motorne maske, na zadnjem pa na lučeh. Ne morete ga zgrešiti in še manj zamenjati za katerega od tekmecev. Prej za Talisman, če ni preveč blizu.

Kupec se večinoma poglobi v tehniko, ergonomijo in splošno ponudbo modela šele potem, ko je zadovoljen z videzom. Méganu se tu ni treba dosti bati. Se pa zdi, da notranjost, čeprav tudi ta prepoznavno Renaultova, ne odraža filozofije, ki jo izraža zunanjost. Zunaj potez in črt in površin ni veliko, znotraj jih je dosti več. Sreča pri tem je, da zna biti tudi notranjost všečna, še bolj pa razveseli, da so pri Renaultu očitno dokončno prenehali na armaturno ploščo polagati (velike) površine iz (moteče) sijajno črne plastike.

Pravzaprav je ergonomija, gledano tudi na rob te vede, po večini zelo dobra. Merilniki se zdijo ena najboljših zmesi oblike, barv, preglednosti in natančnosti. V eni od nastavitev lahko številko z merilnika vrtljajev odčitamo celo na 50 vrtljajev natančno. Saj ne, da bi bilo to nekaj težko pričakovanega, ampak lepo podpira trditev o ergonomski odličnosti merilnikov.

Ti so sicer bolj ali manj enaki kot pri Kadjaru, Talismanu in Espacu, a to ne more motiti. Njihova grafika je čedna in nastavljiva tako oblikovno kot barvno, nikdar pa ne moremo reči, da je kičasta. Nekaj manj navdušenja pa je nad osrednjim zaslonom. Tule je manjši in ležeč (za doplačilo je večji in pokončen), a še vedno dovolj velik za dober prikaz navigacijske karte in drugih reči. Zamera gre pri njem na račun upravljanja, saj nima krmilnika: ima le gumb za vklop/glasnost, vse drugo deluje preko dotika ekrana ali štirih ‘gumbov’ pod njim. Tam precej precej nižje je še (klasičen) gumb ECO, ki na ekran prikliče sistem Multi Sense in vklopi ekološki način vožnje.

  • 1VK_1777la
  • 1VK_1776
  • 1VK_1775
  • 1VK_1799
  • 1VK_1848a
  • 1VK_1771w
  • 1VK_1794
  • 1VK_1795
  • 1VK_1797
  • 1VK_1761
  • 1VK_1765
  • 1VK_1763
  • 1VK_1768a
  • 1VK_1772
  • 1VK_1791
  • 1VK_1800
  • 1VK_1802
  • 1VK_1804
  • 1VK_1803
  • 1VK_1778
  • 1VK_1773aw
  • 1VK_1789
  • 1VK_1786

Multi Sense je Renaultova različica nastavitve različnih načinov dinamike vozila. Vpliva na krmiljenje, pogonski sklop, klimatsko napravo, slog zaslona in merilnikov, zasnovo zvoka motorja (pri dizlu je tu bolj malo razlik) in na ambientalno osvetlitev (5 barv) notranjosti. Tudi Multi Sense voznik upravlja na osrednjem zaslonu, katerega videz skuša delno posnemati Okna 10 ali pametne telefone – med nastavljivimi (možne so nastavitve bližnjic) stranmi se pomika s potegom prsta preko zaslona.

Testni Mégane je imel dodan paket GT Line, ki je za dobrega tisočaka dražji od paketa Intens, a je, ko smo še pri ergonomiji, vreden razmisleka. Z njim je volanski obroč odličen – športen, debel, ergonomski. Z njim sta zelo dobra sedeža: z več možnih nastavitev in z mersko izdatno bočno oporo, ki je (žal) nekoliko premehka in zato manj učinkovita, kot bi od nje pričakovali. Tu so očitno dali prednost udobju pred športnostjo, kar ima svoj smisel.

Predalov in odlagališč je v kabini dovolj, a ne preveč. Med sedežema je konzola z naslonom za komolce, pod katerim je velik predal, večji kot bi pričakovali. Zelo uporabna reč, ki pa ima napako: če naslonjala ne dvigneš do konca, kjer se zatakne, te štrleč zapah vsakokrat neprijetno popraska – po koži ali oblačilu.

Še vedno pri ergonomiji moram še enkrat pohvaliti Renaultov pameten ključ, ki je med običajnimi avtomobili z naskokom najboljši: avtomobil se odklene, ko daš roko za kljuko, in zaklene, ko se oddaljiš. Brez gumbov ali tipal za zaklepanje na kljukah. Ima pa seveda dve slabe strani: ključ oziroma kartica je opazno dražja (pri izgubi ali poškodbi) kot klasičen ključ, čeprav po novem lepša pa je (zato?) tudi debelejša, kar ni več tako pripravno za nošenje v žepih kot doslej.

GT Line je že kar drugi najbogatejši paket pri Méganu, a preseneča nesmisel: ima kamero za pomoč pri vzvratni vožnji, nima pa parkirnega pripomočka spredaj. Sicer pa se zdi, da je opreme v takšnem dovolj. Dovolj je tudi notranjega prostora, vključno s kolenskim na zadnji klopi. Tam so – pohvalno – tudi reže za zrak na medsedežni konzoli, pa 12-voltna vtičnica, bralne lučke, komolčna opora in dve mesti za pločevinke.

  • IMG_8029
  • IMG_8030
  • IMG_8031
  • IMG_8032
  • IMG_8033
  • IMG_8034
  • IMG_8036
  • IMG_8037
  • IMG_8038
  • IMG_8039

Menda najmanj razveseljiv del novega Mégana je njegov prtljažnik. Nič takšnega, kar ne bi bilo tudi pri katerem drugem avtomobilu, toda kombinacija vsega je slaba: razen tretjinske deljivosti naslonjala, ene lučke in dveh kljukic za vrečke ni nič drugega. Sedalni del klopi je fiksen, zato se pri podaljšanju pojavi neljuba stopnica, pa še podrti naslonjali sta daleč od vodoravnega položaja. Tudi ni dvojnega dna, dodatnih predalov na bokih, mreže, 12-voltne vtičnice in podobnih pripravnih rešitev oziroma dodatkov. Škoda. Dodatna podlaga za umazane stvari na fotografijah je iz seznama dodatkov.

S paketom GT Line pride do še enega nesmisla: na eni strani skuša vliti nekaj športnosti, na drugi pa so na kolesih gume z oznako ECO, ki še vedno niso enakovredne običajnim, ko gre za držanje stika med avtomobilom in cesto. A menda je tako že prav: v takšnem Méganu je podvozje skupaj z volanom odlično udobno, a nič športno. Enako velja tudi za motor: 110 ‘konj’ za tono in dvesto kilogramov suhe mase ni športnih, je pa kombinacija vselej varčna: pazljiva desna noga bo na cestah izven naselij dosegla lepih 4,5 litra za 100 kilometrov, težka pa bo kjerkoli težko presegla osmico.

Motor, menjalnik in oprema so stvar izbire oziroma doplačila, pravzaprav stvar želja kupca. Toda osnoven paket z imenom Mégane je izjemno resen. Kot bi rekli stari ljudje: vrag je šalo odnesel. Tekmeci niso slabi, ravno nasprotno, a Mégane je resen, kot še nikdar doslej.

Vinko Kernc

Pohvale

+ odlična tehnična osnova/zasnova

+ volanski obroč

+ merilniki

+ Multi Sense

+ pameten ključ

+ paket GT Line

+ oprema (v splošnem)

+ prednja sedeža (mersko)

+ poraba goriva

+ navigacijska naprava

+ cev za gorivo brez čepa

+ prtljažnik (prostornina)

+ zadnji brisalnik s prekinjenim in neprekinjenim tekom

Graje

– skromna oprema sodobnih varnostnih pripomočkov

– spredaj brez parkirnega pripomočka

– osrednji zaslon brez krmilnika

– prtljažnik (oprema)

– zapah predala med sedežema

– mehke bočne opore sedežev

– skop potovalni računalnik

Na kratko

Mégane je vse resnejši tekmec v tem izjemno konkurenčnem razredu, pri čemer se ‘resnost’ prične že z videzom zunanjosti. V splošnem je odličen, slabo se odreže le z opremo prtljažnika. Takole motoriziran je namenjen tistim, ki jim hitrost ni toliko pomembna kot varčnost.

Odčitki in meritve

Okoliščine meritev: temperatura okolice 20° C – suha cesta – stanje števca prevoženih kilometrov 15.300 km – menjalnik v 6. prestavi – vklopljen način ECO – gume 205/50 R 17 V XL Continental ContiEcoContact 5 – digitalen prikazovalnik trenutne porabe goriva (cifre, eno decimalno mesto)

Poraba in trušč

60 km/h, 1.200/min: 2,5 l/100 km – 85 dB (5. prestava)

60 km/h, 1.000/min: 2,1 l/100 km – 92 dB

100 km/h, 1.800/min: 3,4 l/100 km – 92 dB

130 km/h, 2.400/min: 5,8 l/100 km – 93 dB

160 km/h, 2.900/min: 8,1 l/100 km – 96 dB

Testni krog: 7,7 l/100 km

Cene

Renault Mégane dCi 110 (Zen): 16.790 evrov

Renault Mégane dCi 110 GT Line: 19.890 evrov

Testni Renault Mégane dCi 110 GT Line: 20.720 evrov*

(*Cena s popustom 1.000 €.)

Tehnični podatki (proizvajalec)

Motor: 4-valjni – dizelski, turbopuhalo, neposreden vbrizg – gibna prostornina 1.461 cm3 – največji navor 260 Nm pri 1.750 – največja moč 81 kW (110 KM) pri 4.000/min

Pogon: ročni menjalnik (6) – pogon spredaj

Voz in obese: kombilimuzina – samonosna karoserija, 5 vrat, 5 sedežev – spredaj posamične obese, vzmetne noge, trikotna prečna vodila, stabilizator – zadaj poltoga prema, vijačne vzmeti, teleskopski blažilniki – volan z zobato letvijo, električen servo – gume 205/50 R 17 V XL Continental ContiEcoContact 5

Mere: dolžina 4.359  mm – širina 1.8014 mm – višina 1.447 mm – medosna razdalja 2.669 mm – najmanjša razdalja od tal 140 mm – rajdni krog 11,2 m – notranja širina spredaj 1.418 mm, zadaj 1.420 mm – prtljažnik 384/1.247 l – posoda za gorivo 47 l

Mase: vozilo 1.205 kg – dovoljena skupna obremenitev 643 kg – dovoljena obremenitev strehe 80 kg

Zmogljivosti: največja hitrost 188 km/h – pospešek 0-100 km/h 11,3 s – poraba (kombiniran cikel) 3,7 l/100 km – izpust CO2 95 g/km

Foto: VK

Preberite tudi