Peugeot 308 1.6 THP Active Peugeot 308 1.6 THP Active
308? 308! Peugeot je z lanskoletno predstavitvijo modela 301 vpeljal tudi nov pristop k imenovanju modelov. Slednje, pravijo, so storili zaradi strateške širitve ponudbe... Peugeot 308 1.6 THP Active
Peugeot 308: resen tekmec v najpopularnejšem avtomobilskem razredu!

Peugeot 308: resen tekmec v najpopularnejšem avtomobilskem razredu!

308? 308!

Peugeot je z lanskoletno predstavitvijo modela 301 vpeljal tudi nov pristop k imenovanju modelov. Slednje, pravijo, so storili zaradi strateške širitve ponudbe podjetja na nove trge ter z njo povezanim uvajanjem novih modelov. S tem je enica na koncu trimestne ali štirimestne številčne oznake po novem rezervirana za sveže modele v prodajni paleti, katerih glavni adut je poudarjena racionalnost nakupa in ki so večinoma namenjeni tudi razvijajočim se trgom. Na drugi strani dobijo vsi obstoječi modeli, katerih zadnja številka v oznaki se je doslej z vsako novo generacijo dvignila, enotno osmico. To pomeni, da sveži 308 še naprej ohranja osmico na koncu, četudi teče beseda že o deseti generaciji njihove »Trojke«.

  • Peugeot_308_16_THP_Active_106
  • Peugeot_308_16_THP_Active_119c
  • Peugeot_308_16_THP_Active_054
  • Peugeot_308_16_THP_Active_061
  • Peugeot_308_16_THP_Active_126caw
  • Peugeot_308_16_THP_Active_011
  • Peugeot_308_16_THP_Active_035
  • Peugeot_308_16_THP_Active_065
  • Peugeot_308_16_THP_Active_078

Za Francoze ni strateškega pomena le širitev poslovanja na nove trge, temveč je strateški tudi popolnoma novi Peugeot 308. Navsezadnje predstavljata skupaj z Dvestoosemko glavni vir dohodkov podjetja, zato si preprosto ne morejo privoščiti strela v prazno. Ob medlosti predhodnika je bilo Francozem jasno, da morajo v naslednika vpeljati korenite spremembe, če želijo v avtomobilskem razredu, kjer zaradi številčnosti in nenazadnje tudi odličnosti tekmecev bije najbolj neizprosen boj za kupce – dvigniti tržni delež. Moramo reči, da so nalogo vzeli resno, rezultat pa je avto, ki prepriča na številnih področjih.

Najprej je tu zunanja pojava. Ta je značilno peugeotovska, a tudi prijetno sveža in sodobna. Avto pri tem nikakor ne izziva, a tudi ne pusti hladnega. Takoj pade v oči njegova nižja in bolj športna silhueta, ki je deloma posledica tudi za 41 milimetrov nižje karoserije kot pri starem 308. Podobno je novinec tudi krajši (- 23 mm) in ožji (- 11 mm), njegovo medosje pa meri 1,2 centimeta več kot prej. Zgolj skromnejše skrajne mere novega Peugeota naj bi pri tem prinesle 12 kilogramov prihranka pri masi. Skupaj, pravijo Francozi, je novinec lažji od predhodnika kar za 140 kilogramov, kar je še en pokazatelj, kako »razsipno« so Francozi snovali svoje avte pred kakšnimi desetimi leti. Pri tem naj bi glavnina masnega prihranka padla na njegovo platformo EMP2 (Efficient Modular Platform 2 ali učinkovita modularna platforma 2), na katero je mimogrede postavljen tudi sveži Citroënov C4 Picasso. Njena posebnost je izdatno zanašanje na uporabo jekel z visoko trdnostjo, vpeljavo laserskega varjenja namesto točkovnega ter uporaba aluminija in umetnih materialov ali po domače plastike. Pri tem omenimo samo en primer uporabe plastike namesto jekla – prtljažna vrata. Slednja so tri kilograme lažja samo zato, ker niso izdelane iz jeklene pločevine temveč odbrizgane iz plastike.

Kljub skromnejšim zunanjim meram pa je novinec v notranjosti celo bolj prostoren kot prej. Prtljažnik, ko je pod njem shranjeno nadomestno kolo zasilnih mer ali kit za krpanje pnevmatik, šteje 40 litrov več kot prej. Zanimivo pri tem pa je, da doplačilo za nadomestno kolo normalne velikosti (200 evrov) sklesti litre prtljažnika s 470 na skromnejših 385 litrov. Pri tem se dno prtljažnika dvigne na raven nakladalnega roba prtljažnika, kar je sicer nadvse priročno za polnjenje in praznjenje reči v oziroma iz njega, a menimo, da je davek na velikosti prtljažnika občutno prevelik.

S prostorskega stališča gledano so tudi v potniškem delu odmerjeni centimetri vsaj na ravni predhodnika, ali celo za odtenek nad njim, saj spredaj in zadaj centimetrov ne bi smelo zmanjkati niti za visokorasle posameznike. Bi pa na tem mestu opozorili samo, da testni primerek ni imel vgrajene doplačljive (600 evrov) panoramske strehe Cielo, ki vedno pobere tistih nekaj v višino odmerjenih centimetrov, ki so doslej pod črto še vedno pomenili razliko med dovolj ali premalo prostora za glave. Ali je temu tudi tokrat tako, pa ko zapelje v našo testno garažo primerek s tem dodatkom.

  • Peugeot_308_16_THP_Active_200
  • Peugeot_308_16_THP_Active_135
  • Peugeot_308_16_THP_Active_142
  • Peugeot_308_16_THP_Active_145
  • Peugeot_308_16_THP_Active_167
  • Peugeot_308_16_THP_Active_132
  • Peugeot_308_16_THP_Active_171
  • Peugeot_308_16_THP_Active_161
  • Peugeot_308_16_THP_Active_173
  • Peugeot_308_16_THP_Active_148
  • Peugeot_308_16_THP_Active_158
  • Peugeot_308_16_THP_Active_191
  • Peugeot_308_16_THP_Active_208
  • Peugeot_308_16_THP_Active_220
  • Peugeot_308_16_THP_Active_211
  • Peugeot_308_16_THP_Active_215
  • Peugeot_308_16_THP_Active_217

V povsem svojo smer je Peugeot zapeljal pri snovanju voznikovega delovnega prostora. Tega namreč zaznamuje že iz manjših 208 in 2008 poznani premik volanskega obroča navzdol in merilnikov navzgor. Rezultat je zdaj že dobro poznano odčitavanje merilnikov »nad« volanskim obročem namesto skozi njega, kar zna nekaterim tradicionalistom predstavljati težavo, v praksi pa se izkaže, da se na rahlo nižje postavljen obroč voznik privadi že po nekaj dneh uporabe. Pri tem je omembe vreden še obenem zmanjšan premer volanskega obroča, ki meri samo še 350 milimetrov namesto običajnih 375. Tradicionalisti, še bolj pa računalnikov in pametnih telefonov z zaslonom na dotik nevešči posamezniki, pa bodo vihali nosove nad sredinsko nameščenim in proti vozniku zamaknjenim sedempalčnim zaslonom občutljivim na dotik. Zanj sicer Peugeot trdi, da je 9,7-palčni, a v resnici dejansko uporaben del zaslona obkroža za dober palec debel okrasni okvir v katerega so vdelane izbirne »tipke« podsklopov radijskega sprememnika, klimatske naprave, potovalnega računalnika, navigacijskega sistema, če je ta seveda vgrajen, in še nekaterih drugih sistemov. Tem sistemom potem, tako kot pri sorodnem Citroënu C4
Picasso, voznik ali sovoznik poveljujeta bolj ali manj intuitivno s sprehajanjem in dotiki prsta po zaslonu.

Ne moremo reči, da Peugeot do prihoda novega 308 ni znal narediti avta z dobro kombinacijo dinamike in udobja vožnje, saj so že z modelom 407 imeli avto, ki je ponujal tako zvrhano mero udobja kot tudi odziven, natančen in komunikativen volan. Je pa res, da od Štiristosedmice do danes praktično ni bilo Peugeota, ki bi se ponašal s tako dobro kombinacijo obeh kot jo ponuja v uporabo sveži 308. Že res, da novincu v kombinaciji s 16-palčno obutvijo v primerjavi s 407 manjka nekaj malega povratne povednosti volana, a zato v vseh ostalih pogledih zlahka drži korak z njim. Prestrezanje vseh vrst nepravilnosti v cestni podlagi je zelo dobro, prečnega nagibanja karoserije je dovolj malo, odzivnost volana na voznikove ukaze pa dobra. Pravzaprav v kombinaciji s standardno 16-palčno obutvijo samo tisto nekaj manjkajoče povratne povednosti volana onemogoča, da bi se Peugeot 308 tudi s stališča dinamike vožnje, med sebi podobnimi, boril za »vrh stopničk«.

Testnega Peugeota 308 je poganjal v sodelovanju z Beemvejem razviti 1,6-litrski turbobencinar z nazivno močjo 92 kilovatov oziroma 125 konj. Po zaslugi dvovtočnega turbopuhala manjših mer je največji vrtilni moment 200 Njutonmetrov na voljo že pri zelo zgodnjih 1.400 vrtljajih v minuti, kar je opaziti tudi na cesti. Predvsem pri mestnih hitrostnih povprečjih se Peugeot 308 1.6 THP 125 izkaže z odlično prožnostjo že od »kletnega« območja motornih vrtljajev dalje. Pri tem se tudi nad izdatnim lenarjenjem voznika ob menjavanju prestav ne bo pretirano pritoževal, saj je navora res veliko. Je pa res, da poskočnost in prožnost avta pri manjših hitrostih na dolgo preračunane prestave »ubijejo«, ko 308 zapusti mestni vrvež. O »razvlečenosti« prestav zgovorno priča tudi podatek, da doseže Peugeot 308 1.6 THP 125 največjo hitrost že v četrti prestavi, medtem ko peta in šesta služita klestenju motornih vrtljajev, trušča in seveda porabe goriva. Že res, da je moč prožnost avta izboljšati z izborom prestave ali celo dveh nižje, a z eksplozivno poskočnostjo kljub temu nikoli ne zmore postreči.

Francozi so z novim Peugeotom 308 po eni strani igrali na varno karto, saj pri njem v ničemer zares ne razburjajo, a ob enem so vanj vgradili kar nekaj novotarij in rešitev, ki nedvomno bodo pritegnile marsikaterega kupca, ki nekoč na Peugeota tudi pomislil ne bi.

Tako je recimo kljub kompaktnejšim zunanjim meram ohranil notranje centimetre in, če v njem ni nadomestnega kolesa normalne velikosti, celo pridobil nekaj litrov prostora v zadku. Oblikovanje notranjosti zaznamujejo čiste poteze in skromnost, ki se imata za omejeno založenost z gumbi ter stikali zahvaliti predvsem krmiljenju večine sistemov avta preko sredinskega 7-palčnega zaslona občutljivega na dotik. Značajsko umirjen, a energičen 125-»konjski« 1.6 THP motor se zdi popolna izbira zanj, saj v spodnjem območju motornih vrtljajev prepriča z odlično prožnostjo, zgoraj z veseljem do vrtenja, v celotnem območju pa s kultiviranostjo teka in zgledno žejo. Odličnost počutja med vožnjo zapečatijo še prvovrstna zvočna izolacija kabine in udobje vožnje. Pod črto bi lahko rekli tudi, da je Peugeotu uspel veliki met razviti avto, ki ga zaznamujejo redke slabosti in številne odlike. Bravo Peugeot! (PH)

Odčitki in meritve

Poraba in trušč v notranjosti (6. Prestava , temperatura okolice 12 °C)

60 km/h: 2,9 l/100 km – 92 dB

100 km/h: 4,4 l/100 km – 90 dB

130 km/h: 6,3 l/100 km – 93 dB

160 km/h: 8,9 l/100 km – 96 dB

Testni krog: 6,5 l/100 km

Pohvale

+ prožnost motorja

+ lega in vodljivost

+ upravljanje sistemomv avta preko 7-palčnega zaslona občutljivega za dotik

+ poraba goriva

+ udobje vožnje (vzmetenje in zvočna izolacija)

+ občutek prostornosti

+ nakladalni rob in dno prtljažnika sta na isti višini

+ udobna prednja sedeža

Graje

– nima sistema stop/start

– glasno delovanje smernikov

– premehka stopalka za plin

– doplačilo za normalno nadomestno kolo zmanjša prtljažnik za 85 litrov

Na kratko

Peugeot je v novo Tristoosmico vložil zelo veliko in upravičeno pričakuje tudi veliko od nje. Glede na preizkušeno smo prepričani, da bi se morala njihova pričakovanja vsaj uresničiti, če jih ne bodo celo presegli. Menimo pa, da je za vse, ki na letni ravni prevozijo do 20.000 kilometrov, Bemvejev bencinski štirivaljnik 1.6 THP resna in dostojna alternativa (ki postreže z mnogimi odlikami) sicer varčnim in kultiviranim motorjem e-HDi.

Cene

Peugeot 308 1.6 THP 125 Access: 16.166 evrov

Peugeot 308 1.6 THP 125 Active: 17.566 evrov

Testni Peugeot 308 1.6 THP 125 Active: 18.566 evrov

Tehnični podatki (proizvajalec)

Motor: 4-valjni – vrstni – neposredni vbrizg goriva – turbopuhalo – gibna prostornina 1.598 cm3 – največji navor 200 Nm pri 1.400/min – največja moč 92 kW (125 KM) pri 6.000/min

Pogon: ročni menjalnik (6) – pogon spredaj

Voz in obese: kombilimuzina – samonosna karoserija, 5 vrat, 5 sedežev – spredaj pomožni nosilni okvir, posamični obesi, vzmetni nogi, trikotni prečni vodili, stabilizator – zadaj poltoga prema, vijačni vzmeti, stabilizator – volan z zobato letvijo, električen servo – pnevmatike 205/55 R 16 V (Goodyear Efficient Grip)

Mere: dolžina 4.253 mm – širina 1.804 mm – višina 1.457 mm – medosna razdalja 2.620 mm – najmanjša razdalja od tal 120 mm – rajdni krog 10,4 m – notranja širina spredaj 1.480 mm, zadaj 1.440 mm – prtljažnik 385 – 1.224 l – posoda za gorivo 53 l

Mase: vozilo 1.165 kg – dovoljena skupna obremenitev 605 kg

Zmogljivosti: največja hitrost 202 km/h – pospešek 0-100 km/h 8,9 s – poraba (kombiniran cikel) 5,8 l/100 km – izpust CO2 134 g/km

Foto: PH