Opel Mokka: na slovenskem trgu Opel Mokka: na slovenskem trgu
Oplova Mokka, rojena kot dvojčica Chevroletovega Traxa, je svojih sedem let odživela leta 2019. Zdaj je, po kratkem premoru, čas za drugo generacijo, ki... Opel Mokka: na slovenskem trgu

Opel Mokka: drugačni proporci, krajša previsa preko koles in bolj čiste poteze.

Oplova Mokka, rojena kot dvojčica Chevroletovega Traxa, je svojih sedem let odživela leta 2019. Zdaj je, po kratkem premoru, čas za drugo generacijo, ki tokrat seveda sloni na platformi koncerna PSA. Od nedavnega je naprodaj tudi pri nas in sicer za od 18.990 evrov.

V nobenem pogledu ne gre za evolucijo; s platformo prihajajo tudi Peesajevi motorji in druga mehanika, hkrati pa so pri Oplu za svojo avtomobilsko paleto pripravili nov oblikovalski jezik in ravno Mokka je tista, ki ga prva udejanja.

  • 5VK_2024
  • 5VK_2030
  • 5VK_2021
  • 5VK_2018
  • 5VK_2026
  • 5VK_2029
  • 5VK_2032
  • 5VK_2007awc
  • 5VK_2004
  • 5VK_2009wa
  • 5VK_2012w

V resnici ostajajo značilno Oplove le luči in poudarjena linija nad vrati do zadka, preostalo sledi novi zapovedi: čisto, a poudarjeno. Glede na prejšnjo generacijo je precej krajša (za 124 mm), s čimer se želi nekoliko odmakniti od Crossalanda, ki sicer še vedno sodi v isti velikostni razred. Pri novi Mokki so opazni krajši previsi, delno tudi za centimeter manj višine, pri zunanjosti pa velja poudariti, da ima serijsko svetila LED; naprednejši žarometi Intellilux so doplačilni.

V kokpitu je nekaj prepoznavnih elementov te znamke: volanski obroč z gumbi na prečkah, gumbi infozabavnega sistema in komande klimatske naprave, preostalo je novo, drugačno. Za digitalne merilnike je predviden 12-palčni zaslon, za infozabavni sistem pa 10-palčni. Samodejni menjalnik nima več ročice, pač pa le pomičen gumb. Okolje ni pusto, vse prej ko to.

Med pomembnejše značilnosti Mokke sodijo še manjša masa (120 kg) in povečana togost (15 %, oboje na račun nove platforme), velikost prtljažnika (350/1.105 oziroma pri električno gnani 310/1.060 litrov), znatno zmanjšani tresljaji in trušč, do 16 asistenčnih sistemov in boljša aerodinamika (količnik zračnega upora znaša 0,32, torej za 0,03 manj kot pri prejšnji generaciji).

Vsi motorji z notranjim zgorevanjem imajo turbopuhalo; 1,2-litrska bencinska 3-valjnika zmoreta 74 ali 96 kilovatov (250 ali 230 Nm), 1,5-litrski 4-valjni dizel pa 81 kilovatov (250 Nm). Le zmogljivejši bencinski motor ima lahko samodejni (8) menjalnik, sicer so menjalniki ročni (6).

Mokka-e je gnana z elektromotorjem navora 260 Njutonmetrov in moči 100 kilovatov. Napaja se iz baterije zmogljivosti 50 kilovatnih ur, ki se na domači polnilnici (3 faze, 11 kW) napolni v 5 urah in četrt, na hitri polnilnici (100 kW) pa do 80 odstotkov v le pol ure. Po standardu WLTP je doseg takšne Mokke od 318 do 324 kilometrov.

Paketi opreme za novo Mokko so štirje, ki skupaj z našteto pogonsko izbiro tvorijo 15 osnovnih različic v ceniku. Najcenejša (cena iz uvoda) je Mokka 1.2T 74 kW Edition, najdražja bencinska je 1.2T 96 kW AT8 Ultimate (27.290 €), najcenejša dizelska pa je z 20.990 evri 1.5 D 81 kW Edition. Mokka-e stane od 33.540 do 38.140 evrov, pri čemer ni upoštevana subvencija eko sklada.

Pri slovenskem zastopniku menijo, da bo pri nas največ povpraševanja po različici 1.2T 96 kW Elegance, ki stane 21.490 evrov. Pri navedenih cenah je treba upoštevati še popust ob začetku prodaje (950 €), kdor se odloči za njihovo financiranje, pa bo deležen še 650 evrov popusta.

V enem koledarskem letu naj bi pri nas prodali okoli 600 novih Mokk, od tega naj bi bilo (le) 40 električno gnanih.◄

Foto: VK