MG ZS in HS: na slovenskem trgu MG ZS in HS: na slovenskem trgu
MG ali na dolgo Morris Garages, katerega osem-kotni logotip sega v daljne leto 1924, je že od leta 2006 v lasti kitajskega podjetja Nanjing... MG ZS in HS: na slovenskem trgu

MG ZS: majhen cestni terenec, cenovna vstopnica v družino MG.

MG ali na dolgo Morris Garages, katerega osem-kotni logotip sega v daljne leto 1924, je že od leta 2006 v lasti kitajskega podjetja Nanjing Automobile Group. Po lanski junijski napovedi so ti avtomobili zdaj tudi uradno pri nas in najcenejši, ZS, je na našem trgu naprodaj za od 17.500 evrov.

Novi zastopnik Grand Automotive Adriatic, katerega sedež je v Zagrebu, ima pa predstavništvo tudi v Ljubljani, trdi, da je slovenski avtomobilski trg najpomembnejši v regiji ‘Adriatic’, ki jo podjetje pokriva. Razlog je jasen – pri nas prodamo največ avtomobilov med vsemi državami v tej (balkanski) regiji.

Za zdaj ponujajo dva modela. ZS, predstavljen že leta 2017, je majhen cestni terenec dolžine dobre 4,3 metra, s čimer je daljši od Capturja, Renegada in T-Roca ter krajši od  Dusterja, Atece in Compassa.

Zanj sta na voljo dva motorja, 1,5-litrski bencinski 4-valjnik (141 Nm, 78 kW) in 1,0-litrski turbobencinski 3-valjnik (160 Nm, 82 kW). Menjalnik je ročni (5 ali 6) ter samodejni (6), odvisno od izbranega motorja. Pogon je seveda prednji.

Serijsko je, med drugim, opremljen z lučmi (tudi žarometi) LED, s strešnima nosilcema, z lahkimi platišči, s polno elektrifikacijo zunanjih ogledal, z usnjem na volanskem obroču, z 10,1-palčnim osrednjim zaslonom (tudi DAB, Bluetooth, CarPlay in Android), z nesimetrično deljivim naslonjalom zadnje klopi ter z električnim pomikom vseh šip. Višja paketa prineseta še druge priboljške vse do panoramskega strešnega okna (s površino 1,19 m2 naj bi bilo največje v razredu), 360-stopinjskega pregleda okolice, navigacijske naprave (iGo), ogrevanja prednjih sedežev, pametnega ključa, digitalnih merilnikov na 7-palčnem zaslonu in sistema za nadzor mrtvih kotov.

Karoserijskih barv je šest (bela, srebrna, črna, rdeča, oranžna in modra), paketi opreme pa so trije. V ceniku so, upoštevaje vse našteto, štiri osnovne različice. Najcenejši je 1.5 Excite (17.500 €), najdražji pa 1.0T A/T Luxury, ki stane 22.500 evrov. Ponudba je – pohvalno – zelo preprosta in zato zlahka razumljiva: posebnih doplačil, kar velja tudi za vse omenjene barve, ni.

MG HS: za razred večji, zmogljivejši in bolje opremljen od ZS.

Model HS, predstavljen leta 2018, je prav tako le spredaj gnani cestni terenec, le da sodi v za številko višji velikostno razred. V dolžino meri dobre 4,5 metra, kar pomeni, da je daljši od Tucsona, Tiguana, Australa in Sportaga ter krajši od denimo CX-5, ID.4 in DS7.

Na voljo sta dva pogona. Prvi je 1,5-litrski turbobencinski motor (250 Nm, 119 kW), menjalnik pa je ročni (6) ali dvosklopčni samodejni (7). Pri drugem pogonu gre za enak motor, le da mu pri pogonu pomaga še elektromotor navora 230 Njutonmetrov ter moči 90 kilovatov. Slednjega napaja baterija kapacitete 16,6 kilovatne ure. Menjalnik je v tem primeru 10-stopenjski samodejni, pri čemer je ob bencinskem motorju 6-stopensjki, ob elektromotorju pa 4-stopenjski. Gre torej za priključno hibridni pogon, različica pa se imenuje eHS.

Osnovni paket je seveda bogatejši kot pri manjšem ZS in vključuje več asistenčnih sistemov, kamero za vzvratno vožnjo, pametni ključ in 6 zvočnikov. Tudi v višjih paketih opreme je te lahko več, med drugim tudi naprednejši paket LED, dodatno zatemnjene zadnje šipe, električen pomik vrat prtljažnika, ambientalna osvetlitev, 12,3-palčni zaslon za merilnike, električni pomik sedežev, nastavljiv kot naslonjala zadnje klopi in usnje na sedežih. Je pa na voljo z le petimi barvami karoserije (oranžna tu ni na voljo), eHS pa celo z le štirimi (še brez modre).

Cenik je dvodelen. Prvi upošteva le bencinsko različico HS 1.5T, upoštevaje tri pakete opreme in dva menjalnika pa je različic pet. Najcenejši je s paketom Standard in stane 23.900 evrov, najdražji pa A/T Luxury, ki stane le stotaka manj od 30 tisočakov.

Še bolj preprosto je pri eHS: le dva paketa opreme pomenita le dve različici; Comfort stane 37.900 evrov, Luxury pa 39.900 evrov.

Poleg serijsko nadpovprečno bogate opreme in pregledne ponudbe (le po dva pogona ob vsakem od modelov in zgolj paketi opreme, brez dodatnih doplačil) želi MG navdušiti tudi s 7-letno (ali 160.000 prevoženih kilometrov) garancijo.

Na našem trgu pričakujejo prodajo od 100 do 120 vozil mesečno, pri čemer naj bi bilo okoli 60 odstotkov modela ZS, 30 odstotkov bencinskega HS in 10 odstotkov različice eHS. Leto se je šele dobro začelo, tako da z veseljem pričakujemo še napovedanih 5 novih modelov te znamke do konca leta, prihodnje leto pa naj bi pri nas pričeli tudi s prodajo modela Marvel R.◄

Foto: VK