Mercedes-Benz EQV in eVito: na slovenskem trgu Mercedes-Benz EQV in eVito: na slovenskem trgu
Najbolj tehnično korektno bi bilo reči, da tokrat govorimo o modelni seriji 447. To sta razred V in Vito, prvi je bolj luksuzen, drugi... Mercedes-Benz EQV in eVito: na slovenskem trgu

Mercedes-Benz EQV: prvi veliki luksuzni, električno gnani limuzinski kombi za zahtevnejše potnike.

Najbolj tehnično korektno bi bilo reči, da tokrat govorimo o modelni seriji 447. To sta razred V in Vito, prvi je bolj luksuzen, drugi bolj dostavniški, oba pa sta na naš trg prišla v elektrificirani izvedbi. Razred V za od 77.277, Vito pa za od 69.007 evrov.

Gre torej za isti avtomobil, ki ga pri Daimlerju že od prve generacije ( 1996) ločujejo kot zapisano, dolgo pa ju tudi ločujejo glede na divizijo: eden sodi med osebna, drugi pa med gospodarska vozila znamke MB. In v konkretnem primeru gre za tretjo generacijo, ki je na trgih od leta 2014.

Razred V je veliki luksuzni kombi, ki je dobil tudi električni pogon ter ime EQV, ki sledi poimenovanju elektrificiranih osebnih Benzov. Električni pogon pri Daimlerju označujejo z eATS; motor in reduktor sta pri EQV nameščena na prednji premi (in seveda poganjata prednji kolesi), poleg pa sta še nadzorna elektronika in hladilni sistem. Elektromotor zmore največ 150 kilovatov, ki jih ponuja le kratkotrajno, sicer pa stalnih 70 kilovatov in 362 Njutonmetrov navora. S tem navorom se uvrsti na drugo mesto od spodaj navzgor, manj jih ima le različica V 200 d.

  • 19C0643_199c
  • 19C0643_012c
  • 19C0643_084
  • 19C0643_104
  • 19C0643_129
  • 19C0643_112
  • 19C0643_113

Pogonska litij-ionska baterija je nameščena v dnu vozila in po besedah iz Daimlerja ne zmanjšuje notranjega prostora, poleg tega pa ima zato okoli 3,5 tone težki EQV tudi nizko težišče. Nazivna kapaciteta baterije znaša 100, uporabna 90 kilovatnih ur, to pa zadošča za dobrih 350 kilometrov vožnje po novem standardu WLTP. Največja hitrost EQV je 140, za doplačilo pa 160 kilometrov na uro.

Za boljše izkoriščanje zavorne energije ponuja EQV pet stopenj regeneracije, od blage pa do tako intenzivne, da z njo pri vožnji z nekaj predvidevanja skorajda ni potrebno uporabljati stopalke zavore. Voznik nastavlja stopnjo ročno z zavolanskimi ušesi, v položaju D Auto pa sistem rekuperacijo nastavlja samodejno tudi ob upoštevanju podatkov z navigacijskega sistema (konfiguracija poti), podatkov o omejitvah hitrosti in podatkov s tipal (kamera, radar) vozila.

Polnjenje baterije poteka na polnilnicah moči od 11 (čas polnjenja manj kot 10 ur) do 110 kilovatov, kjer se baterija od 10 do 80 odstotkov napolni v 45 minutah. Domača polnilnica je seveda tudi del dodatne ponudbe pri tej znamki.

Pri Daimlerju ponujajo za svoja električno gnana vozila mrežo polnilnic Mercedes Me Charge (v Evropi jih je preko 300 tisoč), pa tudi mrežo Ionity, katere soustanovitelj je tudi Daimler. Seveda pa lahko modele EQ polnite tudi na drugih javnih polnilnicah.

EQV se od običajnega razreda V loči po črni motorni maski s prečnimi kromastimi levicami, po dodatnem spojlerju spredaj, po oznakah EQV na bokih ter na zadku in po pokrovu polnilnega priključka na levi strani prednjega odbijača, notranjosti pa so namenili nekaj posebej EQV namenjenih dekorativnih barv oziroma elementov. Električnemu pogonu so prilagojeni meniji infozabavnega sistema MBUX: na 10,25-palčnem osrednjem zaslonu so dodani podatki o toku polnjenja, o času do zaključka polnjenja, o toku energije med vožnjo (pogon in regeneracija) in o zgodovini porabe, voznik pa tam uporablja tudi vse funkcije Mercedes Me Charge (vključno z iskanjem polnilnih postaj) ter izbira med voznimi programi.

  • 20C0155_009c
  • 20C0155_002c
  • 20C0155_059
  • 20C0155_055
  • 20C0155_015
  • 20C0093_085

Večina omenjenega velja tudi za gospodarsko različico eVito Tourer, le da ima ta sedež več ter da je nekoliko dvignjen (rahlo večja oddaljenost od tal) in seveda manj razkošen. Obe različici pa sta na voljo z dvema medosnima razdaljama in posledično z dvema skupnima dolžinama.

Osnovna cena za EQV pri nas je torej 77.277 evrov, z daljšo karoserijo je za okoli tisočaka dražji. Oprema je serijsko precej bogata, a vseeno ostaja marsikaj za doplačilo, vključno z zračnim vzmetenjem, zračenjem sedežev in tako naprej. Ne kaj dosti cenejši eVito Tourer stane 69 (oziroma podaljšani 70 ) tisoč evrov. Pri slovenskem zastopniku menijo, da bodo letos pri nas prodali skupaj 10 modelov EQV in eVito Tourer.◄

Foto: Daimler