Honda Jazz: na slovenskem trgu Honda Jazz: na slovenskem trgu
Četrta generacija Jazza, prvo so predstavili leta 2001, sicer sledi osnovni ideji sožitja videza in prostornosti, a prinaša veliko novega pri videzu in tehniki.... Honda Jazz: na slovenskem trgu

Honda Jazz: skoraj nespremenjena silhueta, a čisto nov, prepoznaven obraz.

Četrta generacija Jazza, prvo so predstavili leta 2001, sicer sledi osnovni ideji sožitja videza in prostornosti, a prinaša veliko novega pri videzu in tehniki. Na našem trgu stane od 22.150 evrov.

Pri Hondi napovedujejo, da bodo za evropske trge do leta 2022 elektrificirali vse ključne modele, globalno pa dve tretjini ponudbe do leta 2030. Zgodovina njihove elektrifikacije sega v leto 1999 (Honda Insight), novo dobo pa je lani napovedala Honda CR-V Hybrid.

Jazz ima dolgo in uspešno zgodovino: iz desetih tovarn so jih dobavili že 7,5 milijona (v Sloveniji 2.486), ves čas pa navdušuje z domiselno karoserijsko zasnovo, ki se zunaj izraža s prikupnim videzom malega limuzinskega kombija, znotraj pa s prostornostjo za štiri odrasle in z izjemno prilagodljivim prtljažnikom.

  • 1VK_6564a
  • 1VK_6560c
  • 1VK_6555a
  • 1VK_6565a
  • 1VK_6558a
  • 1VK_6559ash
  • 1VK_6570a
  • 1VK_6569a

Čeprav je na Japonskem nova generacija naprodaj tudi z bencinskim motorjem, je v Evropi v ponudbi le hibridna. Pogonski del je v osnovi podoben tistemu v CR-V, a je tu prilagojen prostornosti in namenu mestnega Jazza.

Sistem je sestavljen iz 1,5-litrskega bencinskega (Atkinsonov cikel) motorja z 72 kilovati ter iz elektromotorja z 80 kilovati. Slednji je v skupnem ohišju s 70-kilovatnim generatorjem, vse skupaj krmili elektronika, pogonska baterija (Li-ion) pa je nameščena v zadku.

Avtomobil lahko poganja samo elektromotor, oba motorja skupaj ali samo bencinski motor, ki pa lahko to počne šele pri večjih hitrostih, ker sistem nima menjalnika in sklopke. Omeniti velja še dve stopnji regeneracije zavorne energije in visoke vrtljaje elektromotorja (do 13.300 v minuti) za največjo hitrost 175 kilometrov na uro.

Jazz ni dosti zrasel, le 16 milimetrov v dolžino, pa še to predvsem zaradi v dno zadka nameščene pogonske baterije, za katero je še dokaj velik dodaten predal. Pri tem meri osnovni prtljažnik 304, do konca povečani pa 1.205 litrov. Vanj naj bi lahko spravili tudi bicikel.

Povsem nov kokpit je oblikovno minimalističen in očesu prijeten, vliva pa občutek kakovosti – tudi na račun več mehkih površin. Precej je izboljšana ergonomija, predvsem na račun boljše preglednosti naprej (90 namesto prejšnjih 69 stopinj!), izboljšani so sedeži, merilniki pa so digitalni. Infozabavni sistem ima hitrejšo odzivnost in videz pametnih telefonov, povezljivosti s pametnim telefonom na daljavo pa služi nov sistem MyHonda+.

S pravkar naštetim in z bogato osnovno opremo (posledično pa tudi s ceno) sodi novi Jazz med premijske malčke, a so vseeno nekaj ključnih elementov (pametni ključ, usnje za volanski obroč, kamera za vzvratno vožnjo, …) pustili za najvišjega od treh paketov opreme. Je pa res, da je potem seznam doplačil zelo kratek – v njem je le še doplačilo (550 evrov) za kovinsko ali biserno barvo.

Najcenejši je Jazz e:HEV Comfort, ki stane 22.150 evrov, najdražji pa Executive, ki stane 26.150 evrov. Sloveniji je letos namenjenih zgolj 15 Jazzov nove generacije.◄

Foto: Vinko Kernc