Ferrari: Montezemolo odhaja, prihaja Marchionne Ferrari: Montezemolo odhaja, prihaja Marchionne
 V slabih 48 urah se je razpletla zgodba, ki se je vsaj navzven začela v nedeljo popoldan po dirki F1 v italijanski Monzi. In... Ferrari: Montezemolo odhaja, prihaja Marchionne
Marchionne in Montezemolo sta na skupni tiskovni konferenci sporočila, da se slednjemu 13. oktobra izteče predsednikovanje Ferrariju.

Marchionne in Montezemolo sta na skupni tiskovni konferenci sporočila, da se slednjemu 13. oktobra izteče predsednikovanje Ferrariju.

 V slabih 48 urah se je razpletla zgodba, ki se je vsaj navzven začela v nedeljo popoldan po dirki F1 v italijanski Monzi. In razpletla se je tako, da bo 13. oktobra novi predsednik apeninskega Ferrarija kar prvi človek Fiata oziroma koncerna FCA (Fiat Chrysler Automobiles) Sergio Marchionne.

Sredi oktobra bo po skoraj 23 letih odstopil predsednik znamenite italijanske tovarne športnih avtomobilov Luca di Montezemolo. Na krmilu Ferrarija ga bo torej zamenjal ‘prijatelj’ Sergio Marchionne, človek, ki ima velike in ambiciozne načrte s FCA in seveda tudi s Ferrarijem. Očitno se med Marchionnejem in Montezemolo ni zaiskrilo zgolj v nedeljo popoldan, ko je Ferrari v Monzi dosegel najslabši rezultat v letošnji sezoni v F1 (Fernando Alonso, ki je pri Ferrariju od leta 2010, je odstopil zaradi težav z motorjem, Kimi Raikkonen pa je bil deveti), pač pa je ogenj nesporazumov oziroma različnih pogledov na prihodnost Fiata in Ferrarija tlel že precej časa. Marchionne je po razočaranju v Monzi dejal, da »ni dovolj, da Ferrari dobro posluje, pač pa potrebuje tudi zmage.« Montezemolo pa je v odgovoru na vprašanja italijanskih novinarjev, ali bo res odstopil še pred koncem leta, dejal, da njegova pogodba velja še tri leta in da bo odšel, ko bo sam hotel. To je bilo za Marchionneja očitno kaplja čez rob, saj je menil, da »ta izjava dobrega prijatelja ni primerna,« povrh pa dodal še nekaj, kar je napovedovalo drugačen razplet besednega pingponga z Luco di Montezemolo. Menil je, da sta oba v službi podjetja in »ko se cilji spremenijo in ko ni več želje po za uresničevanje tega, potem se stvari spremenijo.« Sedaj je jasno, kako in za koga se bodo najbolj spremenile …

Očitno je vse tisto, kar se letos in že nekaj let dogaja z maranellskim  Ferrarijem v prvenstvu F1, pomembno, vendar ne tako, da bi moral zaradi tega Montezemolo pobrati šila in kopita. Ob letošnji združitvi Fiata in Chryslerja v skupen koncern FCA ni skrival razočaranja, saj je menil, da je s tem Ferrari postal ameriški … Očitno so bile tudi razlike v pogledih na to, kakšno vlogo naj ima Ferrari znotraj FCA. Montezemolo se je bolj zavzemal za to, da naj bi butična tovarna športnih avtomobilov res ostala butična, kar pomeni, da bi morala kljub velikemu povpraševanju po Ferrarijih omejiti obseg proizvodnje. Marchionne sedaj pravi, da bo Ferrari  ostal majhen izdelovalec avtomobilov, vendar bo treba opraviti nekaj ‘manjših sprememb’. To naj bi med drugim pomenilo, da nočejo prepustiti preveč tržnega prostora vse bolj agresivni konkurenci (naj spomnimo: prav tako italijanski Lamborghini je v rokah koncerna Volkswagen oziroma pod tutorstvom Audija, v Wolfsburgu pa ne skrivajo želja po tem, da bi hiši iz Maranella zagrenili življenje), ki na nekaterih trgih, recimo v ZDA, izkorišča dejstvo, da je treba na Ferrarije pogosto čakati (pre)dolge mesece. Seveda je razumljivo, da je Ferrari za koncern FCA res izjemnega pomena, kajti v načrtu je nastop na borzi v New Yorku. Tudi zaradi tega je Marchionne dejal, da njegovo predsedovanje na krmilu Ferrarija ni začasno. Objava novice o oktobrskem odstopu Luca di Montezemola je povečala vrednost Fiatovih delnic na evropskih borzah v povprečju za 2,6 odstotka. Ocenjujejo, da je Ferrari vreden od štiri od pet milijard evrov.◄

Če je čakalna doba predolga, gredo kupci tudi drugam, pa Ferrari Enzo gor ali dol.

Če je čakalna doba predolga, gredo kupci tudi drugam, pa Ferrari Enzo gor ali dol.