DS 9: na slovenskem trgu DS 9: na slovenskem trgu
Včasih je potrebno pričeti drugače. DS 9 je limuzina, dolga le malo manj kot 5 metrov, torej vemo, kam meri. Znamka je dokaj nova,... DS 9: na slovenskem trgu

DS 9: avtomobil, ki bi bil rad francoska predsedniška limuzina, a všeč tudi komu drugemu.

Včasih je potrebno pričeti drugače. DS 9 je limuzina, dolga le malo manj kot 5 metrov, torej vemo, kam meri. Znamka je dokaj nova, francoska, ki želi prodajati prestiž. Od letošnjega marca stane DS 9 na našem trgu vsaj 63.090 evrov.

V resnici je malo zapleteno – ali kakor za koga. Torej takole; leto 1955, Francozi predstavijo Citroën DS, kupcem se od navdušenja skoraj zmeša, avtomobil je napreden (OK, skoraj) kot Apollo 11, oblikovno 40 ali še več let pred časom, tehnično je odrinil nemške proizvajalce na rezervno klop, DS piše zgodovino.

Za modelom DS je bil leta 1970 še CX, aerodinamično nadaljevanje DS, in potem leta 1989 XM, zadnji izvirni iz opisane vrste. Med 2001 in 2005 nič, potem C6 do 2010. In, vsaj v Evropi, konec predsedniških Citroënov.

Medtem pri PSA odločijo, da kratico DS, ki je bila nekoč Citroënov model, spremenijo v blagovno znamko, ki bo tržila prestižneže. In smo pri 9, 4,94 metra dolgi 5-vratni kombilimuzini, ki se je – pretežno zaradi ‘pandemije’, ali pač? – rojevala kaki dve leti. In zdaj je tu, v Evropi in pri nas in za vse nas uvožena s Kitajske.

Dolžinsko se pri naštetih ni kaj dosti spreminjalo, že DS je bil leta 1955 dolg preko 4,8 metra, je pa zdajšnji 9 za debelih 7 centimetrov širši od C6 in obenem skromno daljši ter še bolj skromno nižji. Tako zdaj 9 meri 4,94 krat 1,93 krat 1,46 metra. Stvar je zgrajena na že dobro poznani platformi PSA EMP2, ki so jo seveda za 9 najbolj raztegnili.

  • 1VK_3219
  • 1VK_3214
  • 1VK_3254
  • 1VK_3212
  • 1VK_3209
  • 1VK_3221
  • 1VK_3217
  • 1VK_3218
  • 1VK_3203
  • 1VK_3200
  • 1VK_3237
  • 1VK_3224
  • 1VK_3225
  • 1VK_3227
  • 1VK_3229
  • 1VK_3230
  • 1VK_3231
  • 1VK_3234
  • 1VK_3259
  • 1VK_3239
  • 1VK_3250
  • 1VK_3241
  • 1VK_3233
  • 1VK_3242
  • 1VK_3243
  • 1VK_3244
  • 1VK_3245
content slider by WOWSlider.com v8.0

Nekaj drži: 9 pritegne pogled. Velika motorna maska, žarometi, značilno okrasno ‘krilo’ DS, letvica preko motornega pokrova, rumena lučka v stebričku C (v slogu »Še pomnite, tovariši?«) in giljoširanje, poseben (in drag) postopek vrezovanja okrasnih ornamentov, tokrat prvič za zunanjost. Ni treba vedeti nič od tega, zunanji videz pač pritegne sam po sebi.

Hah, kokpit? Nič ni narobe, da se armaturna plošča spogleduje s tisto iz 7 Crossback; mersko je 9 razkošnejši, okolico določajo usnje Nappa povsod, celo za armaturno ploščo, Alcantara za strop, a tudi sicer materiali, ki želijo dajati najbolj možen razkošen občutek za francosko predsedniško limuzino. In še: nizka raven notranjega hrupa, Focal za avdio sistem in, jasno, mersko razkošje v drugi vrsti, vključno z gretjem, prezračevanjem in masažo sedežev.

Hidravlično vzmetenje z vsemi nadgradnjami je odšlo s ponosom v zgodovino. 9 ima (heh, za doplačilo) DS Active Scan Suspension, sistem, pri katerem kamera skenira cesto pred vozilom in podatke pošilja elektroniki, ta pa na podlagi dobljene slike ukazuje vsakemu od blažilnikov, kako naj se vede, da bo potnikom ves čas udobno.

V času rojevanja je bila Devetica na voljo z običajnimi in šibkejšimi motorji, zdaj pa sta se izkristalizirali dve različici, E-Tense 250 in E-Tense 360. V obeh primerih gre za priključni hibrid s 147-kilovatnim turbobencinskim motorjem ter z 81-kilovatnim elektromotorjem.

E-Tense 250 ima sistemsko moč 183 kilovatov za prednji pogon in pogonsko baterijo kapacitete 15,6 kilovatne ure, ki po WLTP zadostuje za 47 kilometrov čiste električne vožnje.

E-Tense 360 ima dodaten elektromotor zadaj in v njem 83 kilovatov moči, s čimer je sistemske moči 264 kilovatov za pogon na vsa kolesa. Več moči v pogonu pa ne pomeni več moči pogonske baterije, ravno nasprotno – tu je njene zmogljivosti le 11,9 kilovatne ure.

Pri nas za 9 tržijo le dva paketa opreme, upoštevaje še že omenjena dva pogona pa so kombinacije resnično štiri. Najcenejši je 250 Performance Line + (63.090 €), sledi 250 Rivoli + (66.090 €), 360 4×4 pa stane 72.090 oziroma 74.090 evrov. Glede na stanje v avtomobilski industriji se niti ne zdi pretirano. Kljub temu se bo zastopnik raje posvečal športnim terencem te znamke, na 9, ki ga, jasno, človek naroči po lastnih željah, pa je sicer treba počakati okoli pol leta.◄

Foto: VK