Avtomobilski teden 36, 2022 Avtomobilski teden 36, 2022
Apple bi bil uspešen Upoštevaje borzne (kapitalizacijske) vrednosti posameznih podjetij je očitno, da so v ospredju tehnološko-informacijski velikani kot so Apple, Microsoft, pa tudi... Avtomobilski teden 36, 2022

Apple, sloviti izdelovalec slavnega iPhona, naj bi svoj električni avtonomni avto predstavil leta 2025.

Apple bi bil uspešen

Upoštevaje borzne (kapitalizacijske) vrednosti posameznih podjetij je očitno, da so v ospredju tehnološko-informacijski velikani kot so Apple, Microsoft, pa tudi Tesla. Toda medtem ko je Tesla že prerasla v razmeroma velikega in tudi upoštevanja vrednega izdelovalca električnih baterijskih avtomobilov, se pri Applu in tudi Microsoftu o tem nočejo izjasniti. Toda nedvomno je, da obstajajo načrti in želje za izdelavo lastnega avtomobila – denar v tem primeru ne bi bil velik problem.

Te dni je ameriško podjetje Strategic Vision objavilo rezultate letne študije, ki je zajela kar 200 tisoč lastnikov razmeroma novih avtomobilov. Prvič je bil zraven tudi Apple, ki je sestavljal skupino 45 blagovnih znamk oziroma podjetij, o njihovih izdelkih pa so povprašali omenjeno množico anketirancev. Izsledki so zanimivi in malce spominjajo na čas, ko je Tesla začela virtualno prodajo svojega prvega avtomobila in se je množica odločila za polog, čeprav avtomobila niso ne videli ne vedeli kaj bistvenega o njem.

Nekako 26 odstotkov anketiranih je tako zagotovilo, da bi vsekakor kupilo Applovo kolo, če bi ga avtor slovitega iPhona morda ponujal oziroma izdeloval. To po mnenju Strategic Visiona zadostuje za domnevo, da bi bilo zanimanje za avtomobil, če bi ga Apple imel, veliko. Tim Cook, izvršni direktor Appla, je lani za New York Times dejal, da »razmišljamo o marsičem, toda marsikaj, kar naredimo, nikoli ne vidi belega dne«. Hkrati pa sloviti Bloomberg poroča, da naj bi si Apple zamislil avtonomni električni avtomobil, ki naj bi se na trgih pojavil leta 2025. OK, zdi se ambiciozno – če je v vsem tem kaj resnice.

***

Granta iz AvtoVAZ je imela avgusta na ruskem trgu veliko kupcev.

Avgust: Nemčija gor, AvtoVAZ prav tako

Negotovost, ki jo je ob vsem drugem povečala še vojna v Ukrajini, ni v prid poslu z avtomobili. Pa to ne velja le za Evropo, ki je v tem pogledu najbolj prizadeta in občutljiva, pač pa tudi za nekatere druge velike trge. S tega zornega kota je posebne pozornosti vredna Nemčija kot največji evropski avtomobilski trg, svoje pa v to podobo dogaja tudi kakšna vestička o avtomobilskem dogajanju v Rusiji.

Kot kaže, je bil avgust za prodajo avtomobilske pločevine v Nemčiji razmeroma ugoden, pa čeprav poletni oziroma počitniški meseci temu načeloma niso naklonjeni. Tako so v letošnjem osmem mesecu v Nemčiji prodali dobrih 199 tisoč avtomobilov, kar je bilo za tri odstotke več kot avgusta lani. Bolj razveseljivo je predvsem to, da je po letošnjem februarju to prvo povečanje, kar dokazuje oziroma potrjuje negotove okoliščine tako v Nemčiji kot v vsej Evropi. Čeprav natančnejši podatki še niso znani, je šlo očitno zelo dobro francoski premijski znamki DS, saj je njena prodaja avgusta poskočila za nič manj kot 177 odstotkov, s tem pa si je zagotovila 0,1 odstotka nemškega avtomobilskega trga.

Tudi nekaterim drugim tovarnam bo letošnji avgust v Nemčiji zanesljivo ostal v dobrem spominu. Land Rover je poskočil za 121 odstotkov, Dacia za 76, Renault za zelo spodobnih 48 odstotkov, za prav toliko pa se je povečala prodaja vozil tovarne Porsche. Nemške premijske znamke? Mercedes-Benz in Audi sta bila na boljšem za 31 oziroma 22 odstotkov, medtem ko je BMW padel za 1,3 odstotka. Volkswagen, največja nemška tovarna, se je avgusta izboljšala za solidnih pet odstotkov, kar je bilo v Wolfsburgu gotovo sprejeto z olajšanjem. In električni? Kupcev je bilo za 11 odstotkov več, njihov tržni delež je bil 16,1-odstoten. Toda kljub temu je na letni ravni še vedno minus – doslej je bilo v Nemčiji prodanih 1,64 milijona novih avtomobilov, vendar je to za kar krepkih 9,8 odstotka manj kot lani v tem času.

V Rusiji se po trditvah ruskih oblasti avtomobilska proizvodnja nekako pobira oziroma obnavlja. AvtoVAZ, največja ruska avtomobilska hiša, ki je sedaj v ruskih rokah, je avgusta prodala dobrih 18 tisoč vozil (šlo je predvsem za modela Granta in Niva). To je bilo za 75 odstotkov več kot julija, hkrati pa za sedem odstotkov manj kot avgusta lani. Prvi človek omenjene tovarne je ob tem dejal, da so uspešno prebrodili različne težave in da skušajo zadostiti povpraševanju na ruskem trgu. Morda, a če to pomeni, da je tako kot v časih Sovjetske zveze, potem je to »prebrodenje« vsekakor zelo specifično …

***

Yaris Cross navdušuje slovenske kupce.

Pri nas zvečinoma le navzdol

Nobeno presenečenje ni tisto, kar sporoča statistika sekcije za osebna motorna vozila pri GZS – letošnja prodaja osebnih avtomobilov in pa tudi lahkih gospodarskih vozil (LGV) je vseskozi v minusu. V letošnjih osmih mesecih se je posel z osebnimi avtomobili zmanjšal za kar krepkih 15,3 odstotka (32.980 vozil), medtem ko je minus pri LGV kar 24,6-odstoten (4.987). In napovedi za mesece do konca leta niso obetavne.

Če se bolj osredotočimo na osebna vozila (čeprav je dogajanje pri LGV svojevrsten pokazatelj splošnih gospodarskih okoliščin), potem minusi niso posebej presenetljivi, saj Slovenija po tej strani sledi letošnjemu dogajanju na večini evropskih trgov, izjem je zelo malo. Opazno pa je, da Renault, zadnja leta edini resnejši konkurent Volkswagnu, počasi izgublja tržni zagon v Sloveniji. Ali je to posledica spremenjenega lastništva, ni znano. Je pa očitno, da se je prodaja Renaultov v letošnjih osmih mesecih zmanjšala za 22,9 odstotka na skupaj 2.960 avtomobilov. S tem rezultatom so Francozi zaostali za Volkswagnom (5.203) in tudi Škodo, ki je sicer letos prodaja zmanjšala za 31,5 odstotka, a je pod črto vendarle prodala več kot Renault – 3.069 avtomobilov. Med tovarnami, ki so v omenjenem obdobju prodajale bolje kot lani v tem času, so bili Toyota (plus 52,1 odstotka), Kia, ki je obseg posla povečala za 9,4 odstotka, Opel (42,9 odstotka več) in Jeep (plus 32,9 odstotka). Vsi drugi so bili na rdeči strani. Kaj pa lestvica najbolje prodajanih?

Dolgoletni slovenski prvak, torej Renault Clio, je tudi letos zadržal mesto prvega, toda tesno za petami mu je Volkswagnov T-Roc. Za prvega se je odločilo 984, za drugega pa 978 kupcev. Tudi boj za tretje in četrto mesto je oster, saj je Škodina Octavia s prodanimi 887 vozili komaj kaj pred Kio Sportage (822). Ob tem pa ni mogoče prezreti izjemne tržne ofenzive Toyotinega Yarisa Cross, avtomobila, ki se je pojavil konec lanskega leta, letos pa je velika uspešnica. Lani je bilo tako prodanih le 19 vozil, letos pa nič manj kot 749, kar kaže, da je japonska avtomobilska tovarna s tem avtomobilom (tudi) na slovenskem trgu zadela v polno. Med redkimi avtomobili, ki so imeli letos več kupcev kot lani, sta le še dva: Peugeot 208 (plus 14,9 odstotka) in Jeepov Compass, ki je imel za 28,1 odstotka več kupcev. In ‘električarji’?

Avgust je bil v tem pogledu s prodajo 156 avtomobilov precej povprečen mesec. V osmih mesecih se je zanje navdušilo 1.351 kupcev, lani v tem času pa 961. Po osmih mesecih je še vedno v ospredju Tesla Y (142 vozil), sledi Renault Twingo (132) in nato Škoda Enyaq (93).

Janez Kovačič