Avtomobilski teden 36, 2020 Avtomobilski teden 36, 2020
Spletni napad na Teslo? Ameriška Tesla je zadnje mesece kar pogosto v središču pozornosti, razlogi pa so različni. Vse tisto, kar je povezano s... Avtomobilski teden 36, 2020

Tesla očitno postaja zanimiva tudi za tiste, ki jim je za električne avtomobile malo mar.

Spletni napad na Teslo?

Ameriška Tesla je zadnje mesece kar pogosto v središču pozornosti, razlogi pa so različni. Vse tisto, kar je povezano s skoraj neverjetno rastjo vrednosti delnic, uspešnostjo prodaje in nenazadnje tudi z dejstvom, da je premoženje Elona Muska, največjega lastnika Tesle, pred nedavnim preseglo 100 milijard dolarjev(!), je bolj ali manj znano. Manj znano je, da je Tesla v zadnjem času doživela nekaj, kar se zdi kot scena iz kakšnega vohunskega filma. Tokrat – pa seveda ne prvič –, naj bi bili vmešani Rusi oziroma Rusija.

V Tesli so namreč potrdili, da je ruski državljan, 27-letni Igor Kriučkov, ki so ga aretirali na losangeleškem letališču tik pred odhodom iz države, poskušal podkupiti uslužbenca tovarne Tesla. Za milijonsko nagrado naj bi ta v Teslin računalniški sistem vnesel virus, ki bi omogočil izsiljevanje tako Tesle kot Elona Muska. Uslužbenec je o vsem obvestil FBI, ta je aretirala Kriučkova in za sedaj je zgodba bolj ali manj zaključena, seveda pa še ni končana. Ali je pri vsem tem res šlo tudi za kaj več oziroma ali naj bi bile za vsem tudi ruske oblasti, je težko trditi. Vsekakor pa je jasno, da je Tesla zanimiva tudi za tiste, ki jih električni avtomobili zanimajo malo ali nič …

***

Električni mustang bo predvajal svojo glasbo znotraj in zunaj …

Mustang Mach-E varnejši s skladbo New Breed

Ameriški Ford je oziroma bo začel električno izvedenko Mustanga Mach-E po novem opremljati s posebno glasbo oziroma skladbo New Breed. Ta je delo znanega detroitskega studia, ki se ukvarja s komponiranjem elektronske glasbe, New Breed pa bo slišati tako znotraj kot zunaj avtomobila. Gre sicer za dovolj spretno marketinško potezo, po drugi strani pa bo Ford tako izpolnil zahtevo ameriški oblasti. Te zahtevajo, da bodo morali čez nekako pol leta vsi električni in hibridni avtomobili pri hitrosti do 30 kilometrov na uro oddajati zvok, ki bo pešce in druge udeležence v prometu obveščal o bližini avtomobila. Avtomobilske tovarne so pričakovale, da bodo imele na voljo vsaj še leto dni, toda ameriška agencija za prometno varnost NHTSA se je odločila drugače. Kot ocenjujejo, bo imela vsaka avtomobilska tovarna, ki ima v svojem programu vsaj nekaj električnih ali hibridnih vozil, zaradi te zahteve letno vsaj 40 milijonov dolarjev dodatnih stroškov, medtem ko naj bi prav ta sistem pripomogel k privarčevanju vsaj 250 do 300 milijonov dolarjev zaradi poškodb, odškodnin ipd. Po drugi strani omenjena agencija ocenjuje, da so hibridna in druga vozila na ameriških cestah za 19 odstotkov pogosteje udeležena v prometnih nesrečah s pešci, kolesarji ipd. Pri nas te statistike nimamo in je verjetno še dolgo ne bomo imeli.

***

Renault Clio tudi v avgustu ostaja najbolje prodajani avto na slovenskem trgu.

SLO: Avgust skromnejši, kot so pričakovali

Čeprav se je zdelo, da bo prodaja osebnih avtomobilov na slovenskem trgu v prihodnjih mesecih sicer še vedno beležila minuse, a iz meseca v mesec skromnejše, se vsaj avgusta to ni zgodilo. Razlog je morda jasen – osmi mesec že tradicionalno ni posebej naklonjen poslu s pločevino. In tako je bilo tudi letos.

Avgusta je bilo tako pri nas prodanih 4.357 avtomobilov, kar je bilo za 12,9 odstotka manj kot avgusta lani. Primerjava z julijem je v tem pogledu zanimiva, saj je bilo tedaj prodanih ‘le’ 7,9 odstotka manj avtomobilov kot julija lani. Manjši obliž na to rano je statistično dejstvo, da je padec na letni ravni, torej v osmih mesecih, 25,5-odstoten, medtem ko je v sedmih mesecih znašal 26,8 odstotka. Pomeni torej, da se slovenski avtomobilski trg vendarle pobira, čeprav nekaj počasneje kot bi si trgovci/tovarne in tudi država, ki od tega dobi veliko, verjetno želeli. Ampak pravi test šele prihaja, pri čemer je težko verjeti, da se bo v sedanjih negotovih okoliščinah, ki jih povzroča pandemija, lakota po avtomobilih tja do konca leta bistveno povečala.

Avgusta je bila večina tovarn torej še vedno v minusu, nekaj izjem s plusom pa je bilo. Tako je šlo občutno bolje Peugeotu (plus 31,8 odstotka), prav tako Hyundaiu (27 odstotkov več kot avgusta lani), medtem ko Kia še naprej jezdi na konju, ki galopira – njen posel je bil avgusta večji za nič manj kot dobrih 115 odstotkov. Na boljšem sta bila še Nissan (57,9 odstotka več) in tudi Audi, ki je prodajo v tem mesecu povečal za solidnih 16 odstotkov. Vsi drugi so bili na slabšem. Še o najbolje prodajanih avtih v letošnjem avgustu. Zgoraj je pričakovano Renault Clio, ki bo očitno ostal slovenski prodajni avtomobilski prvak tja v nedogled, sledil mu je Peugeot 2008, nato Hyundai Tucson, pa Škoda Octavia, Nissan Qashqai ipd. In še to: med deseterico najbolje prodajanih avtov v avgustu je bilo kar sedem športnih terencev …

Janez Kovačič