Avtomobilski teden 35, 2021 Avtomobilski teden 35, 2021
Tesla 3 v policijsko vozilo Tesla je morda že pozabila na produkcijski in kasneje prodajni pekel, kar je prispodoba za težave, s katerimi se... Avtomobilski teden 35, 2021

V ZDA se je je zgodila še ena nesreča s Teslo 3, ki naj bi imela vključen sistem avtonomne vožnje.

Tesla 3 v policijsko vozilo

Tesla je morda že pozabila na produkcijski in kasneje prodajni pekel, kar je prispodoba za težave, s katerimi se je ameriška tovarna srečevala v preteklosti. Sedaj se ji morda nakazuje nove ‘pekel’, tokrat avtonomni.

Kot smo na teh ‘straneh’ že pisali, je ameriška agencija za varnost avtocestnega prometa (NHTSA) pred nedavnem uvedla preiskavo prometnih nesreč, v katere so se zapletli ali jih povzročili avtomobili tovarne Tesla, ki so imeli pri tem vključen t.i. avtopilot. Gre za sistem, ki omogoča avtonomno vožnjo in je po prepričanju Elona Muska, največjega lastnika Tesle in tudi njenega izvršnega direktorja, veliko boljši kot pri konkurenci. Omenjena ameriška agencija je ob tem tudi sporočila, da je še posebej skrb zbujajoče, ker so se Tesle v omenjenih primerih zaletele v različna intervencijska vozila (policijska, gasilska, reševalna ipd.), pri čemer so bila ta pravilno označena oziroma osvetljena. Preiskava je seveda omejena le na ZDA, kjer naj bi se zgodilo približno 30 nesreč, pri čemer je en človek umrl. In sedaj se je zgodila še ena.

Tokrat se je zgodaj zjutraj in še v temi voznica Tesle3 v bližini Orlanda zaletela v policijsko vozilo, ki je s prižganimi opozorilnimi lučmi stalo pred vozilom, ki se je pokvarilo na cesti. Pri tem nihče ni bil ranjen, za volanom tesle je sedela 26-letna voznica, ki naj bi imela vključen avtopilot. Tesla nesreče ni komentirala, oglasil pa se ni niti Elon Musk. Verjetno si ni niti v sanjah predstavljal, da bo skoraj vsaka nesreča z ‘njegovim’ avtom deležna tolikšne pozornosti …

***

Sandero je bil julija evropski avtomobilski prvak.

Daciin Sandero z lovoriko v vitrini

Pa se je zgodilo in morda ni niti tako presenetljivo: julija je bila najbolje prodajani osebni avto na evropskih trgih (ne v EU) Dacia Sandero. Je pa verjetno bolj presenetljivo dejstvo, da je bila letošnja julijska prodaja na Stari celini za 24 odstotkov manjša kot julija lani, prodanih pa je bilo 967 tisoč avtomobilov.

Uspeh romunskega avtomobila je zanimiv in morda se zdi, da gre Dacia, ki je znotraj Renaulta, po poti češke Škode. V manjši meri je tržni uspeh Sandera tudi posledica težav, ki jih imajo številne avtomobilske tovarne s polprevodniki in posledično manjšimi dobavami, kot bi si želele. Pa vendar je očitno, da Dacia počasi podira zlasti zahodnoevropske predsodke, kar je mogoče znova primerjati s tistim, kar se je nekoč dogajalo s Škodo in Škodami. Tako ali drugače, vsaj julija je Sandero prekosil Volkswagnov Golf, pri čemer ni mogoče spregledati, da je bila julijska prodaja romunskega avtomobila večja za šest, nemškega pa manjša kar za 37 odstotkov! Ni velika skrivnost, da je Golf znotraj nemškega koncerna eden tistih avtomobilov, ki ga zadrege s polprevodniki najbolj pestijo. Med deseterico najbolje prodajanih avtov sredi letošnjega poletja so bili še Toyotin Yaris, pa Volkswagnova Polo in T-Roc, svoje kupce je imel tudi Hyundai Tucson, pa seveda VW T-Cross. Na začelju deseterice so še Dacia Duster, Ford Puma in Peugeot 2008. In česa ni mogoče spregledati? Predvsem tega, da v tej srenji ni ‘našega’ Renaulta Clia, ki nastaja tudi v Novem Mestu. Zgolj poletni tržni zdrs ali morda napoved drugačnih, slabših časov? Vprašanje brez ustreznega odgovora.

Je bil pa sedmi letošnji mesec zelo slab za večino avtomobilskih tovarn na evropskih trgih. Tako je Renault prodal za 54 odstotkov manj kot lanskega julija, ki je bil po vsem tistem, kar se je dogajalo lani, razmeroma ugoden. Velik minus so imeli tudi pri Fordu (46 odstotkov manj), Nissan je bil za 37 odstotkov skromnejši, Peugeot je imel 34 odstotkov manj kupcev ipd.

In vendarle vse ni bilo zgolj slabo. Julija so prodali nekaj več kot 160 tisoč električnih baterijskih avtomobilov (EBA) in priključnih hibridov (PHEV) oziroma okoli 17 odstotkov vseh. Lovorika najbolje prodajanega EBA je tako šla Volkswagnu ID.3 (5.433), sledil je Renault Zoe (3.976), tretji je bil Kiin Niro. Med PHEV je šla najbolje v promet Fordova Kuga (4.247), nato Peugeot 3008 (3.039), za njima pa Volvo XC40.

***

Japonska Tataka je bankrotirala zaradi nevarnih oziroma neustreznih zračnih varnostnih blazin.

Volkswagen se je pogodil s Takato

Japonska Takata, nekoč eden največjih izdelovalcev varnostnih blazin, se je zaradi okvare le-teh, ki so po dosedanjih ugotovitvah povzročile prometne nesreče, v katerih je bilo poškodovanih več kot 400 ljudi, umrlo pa jih je 28, sedaj pogodila za odškodnino tudi z nemškim koncernom Volkswagen. Na ta račun bodo Nemci dobili okoli 38 milijonov evrov, kar pa je le kapljica v morje odškodninskih zahtev, vrednih približno 1,25 milijarde evrov.

Po sedanjih ugotovitvah, je Takata s problematičnimi varnostnimi blazinami opremila okoli 1,35 milijona avtomobilov različnih znamk. Ob aktiviranju varnostnih blazin so bili potniki v avtomobilih poškodovani z različnimi kovinskimi delci, kar je povzročilo prometne nesreče in posledično tudi smrtne žrtve. Nemški VW je torej dobil nekaj denarja, še več pa denimo Honda (okoli 550 milijonov evrov), Ford se je pogodil za 270 milijonov evrov, nemški BMW pa se je strinjal z odškodnino vi višini 115 milijonov evrov. Ob tem je morala Takata zamenjati okoli tudi okoli 100 milijonov zračnih varnostnih blazin, do tega največ v ZDA (nekako 67 milijonov). Jasno je, da je to kasneje povzročilo bankrote te tovarne.

Janez Kovačič