Avtomobilski teden 25, 2021 Avtomobilski teden 25, 2021
Porsche ustanavlja družbo za proizvodnjo baterij Tudi Porsche, tovarna, ki pravzaprav ne pozna (resne) krize, se seveda ni mogel ali hotel izogniti električni avtomobilski... Avtomobilski teden 25, 2021

Sedež novega podjetja bo v Tübingenu, kraju, kjer je nekoč živel tudi naš Primož Trubar.

Porsche ustanavlja družbo za proizvodnjo baterij

Tudi Porsche, tovarna, ki pravzaprav ne pozna (resne) krize, se seveda ni mogel ali hotel izogniti električni avtomobilski prihodnosti. To je ob vsem drugem razlog za ustanovitev podjetja Cellforce Group GmbH, v katerem bodo izdelovali visokozmogljive baterije za električne avtomobile. Partner v tem skupnem podjetju je nemško podjetje Customcells.

V Cellforce Group bo imel Porsche kar 83,7-odstotni lastniški delež, kar pomeni, da bo imel veliko besede. To je seveda logično in razumljivo, saj je trenutna odvisnost predvsem od kitajske produkcije baterij za električna vozila tudi za Porsche (in seveda vse druge evropske avtomobilske tovarne) prevelika. Porsche ni objavil natančne vsote oziroma obsega investicije, pač pa da bo šlo »za dvomestni milijonski znesek«. Do leta 2025 naj bi se število zaposlenih s sedanjih 13 povečalo na 80, veliko denarja, okoli 60 milijonov evrov, pa naj bi prispevali tudi zvezna vlada in zvezna dežela Baden-Würtenberg. Kot so ob tem pojasnili, naj bi Cellforcova baterija oziroma baterijska celica bolje kot sedanje prenašala visoke temperature in tudi zato jo bodo preskušali na dirkališču oziroma v dirkalnem avtomobilu. In za konec – novo podjetje bo imelo sedež v Tübingenu. To je mestece streljaj od Stuttgarta oziroma Zuffenhausna, kjer je doma Porsche, hkrati pa kraj, kjer je živel in delal Primož Trubar in tam tudi natisnil prve slovenske knjige …

***

Vse kaže, da v Teslini tovarni v bližini Berlina še nekaj časa proizvodnja ne bo stekla.

Teslina saga v bližini Berlina

Prvi julij bi moral biti pomemben del za ameriško Teslo. Pa ne le za tovarno, ki v zadnjem letu podira številne rekorde, kar ob vsem drugem velja tudi za njenega prvega moža Elona Muska, pač tudi za nemško prestolnico, Nemčijo in nekaj malega tudi Staro celino. Na ta dan naj bi v bližini Berlina odprli vrata nove Tesline tovarne, kjer naj bi nastajale Tesle in baterije zanje. Ne bo se še zgodilo.

Zgodba s Teslino evropsko tovarno je pravzaprav saga z različnimi odtenki. Ko se je Tesla odločila, da bo v neposredni bližini nemške prestolnice začela graditi novo tovarno in vanjo investirala okoli šest milijard evrov, pri čemer naj bi v končni fazi dobilo delo okoli 12 tisoč ljudi, ki naj bi letno izdelali celo do 500 tisoč vozil in nepregledno količino baterij zanje, se je zdelo, da ne bo kakšnih posebnih zapletov. Zmota in ta hip je očitno, da velika.

Tesla in gotovo tudi nemške oblasti so podcenjevale moč okoljskih organizacij oziroma združenj, bodisi lokalnih bodisi nacionalnih. Zapletlo se je že z dejstvo, da prostor, ki ga je ameriško podjetje odkupilo, deloma meji tudi na naravovarstveno območje oziroma vodno zajetje. Precej časa je trajalo, da so vsaj za silo rešili problem, pri čemer vse podrobnosti niso znane. Sredi zime so se odločili, da bodo posekali del gozda, saj so prostor potrebovali za številne spremljevalne objekte. Znova se je zapletlo, ker so na tem območju kače, posebnost teh krajev in bi zimsko sekanje dreves verjetno zmotilo njihov počivanje oziroma hibernacijo. Ko je Musk 17. maja prišel pogledat, kako napredujejo dela, je med drugim dejal, da bi bilo precej bolje, »ko bi bilo manj birokracije«. Verjetno, ampak tudi tam, kjer je doma, ne gre vse gladko.

Dejstvo med drugim je, da gradnja še vedno teče ob ‘pomoči’ začasnega gradbenega dovoljenja. Šele ko bo na Teslin naslov prišlo dokončno, bodo lahko pred vhod položili rdečo preprogo in slavnostno odprli vrata. Še prej pa si bodo lahko prebivalci tega območja na občinski upravi ogledali in pregledali sveženj 13 tisoč dokumentov, ki prikazujejo dosedanji potek gradnje in verjetno tudi vse zaplete. Verjetno bo moral – morda je že – sloviti Elon Musk ugotoviti, da v Evropi in še posebej v Nemčiji stvari tečejo drugače, kot si je zamislil …

***

Volkswagen: prodaja električnega ID.4 na Kitajskem je pod pričakovanji.

VW: težave s polprevodniki in ID.4

Pomanjkanje polprevodnikov že vse letošnje leto povzroča težave skoraj vsem avtomobilskim tovarnam. Ob vseh drugih težavah to verjetno pomeni, da se bodo precej spremenili tudi napovedani oziroma pričakovani poslovni rezultati. Glede tega so pri nemškem Volkswagnu (VW) nekaj bolj optimistični.

Kot pravijo, se bodo trudili, da bi obdržali operativno maržo med 5,5 in sedem odstotkov za vso skupino, ki jo sestavlja dvanajst avtomobilskih imen. Matični VW naj bi ohranil operativno maržo na ravni tri do štiri odstotke. Ob tem so pojasnili, da se jim je posrečilo z nekaterimi ukrepi zmanjšati učinke slabših poslovnih okoliščin. Hkrati pa pri VW niso hoteli komentirati navedb, da naj bi bila letošnja proizvodnja prav zaradi pomanjkanja polprevodnikov manjša za nič manj kot 800 tisoč vozil. V tej luči gotovo ni posebej ugodna vest, ki prihaja s Kitajske. Tudi za nemško korporacijo in VW posebej je to izjemno pomemben trg, kjer pa prodaja električnega ID.4 ne teče tako, kot so računali. Konkurenca je močna, je bilo ob tem rečeno pri VW …

Janez Kovačič

Preberite tudi