Ob 30 obletnici predstavitve prvega Audija Sport Quattro (225 kilovatov oz. 306 »konj«) leta 1983 so pri Audiju pripravili koncept, ki po osnovni zasnovi (kupe in pogon Quattro) spominja na predhodnika, z ostalo tehnologijo pa kaže v bližnjo prihodnost.
Kratka zgodovina: »praquattro« so predstavili leta 1980 in odtlej prodali preko 5 milijonov avtomobilov s 4-kolesnim pogonom, kar kaže na uspešnost in daljnovidnost takratne ideje. A časi so danes bistveno drugačni; koncept na fotografiji je klasičen dvovratni kupe s potezami, ki bi utegnile najti mesto na prihajajočih Audijih. Dolg je 4,6 metra, pogonski sistem pa je hibridni (»plug-in«), ki zmore 800 Njutonmetrov in 515 kilovatov (700 »konj«). Menjalnik je 8-stopenjski samodejni, pogon pa seveda Quattro in s športnim diferencialom na zadnji osi.
Bencinski motor je 4-litrski biturbo V8 z možnostjo izklapljanja valjev, zmore pa 700 Njutonmetrov in 412 kilovatov (560 »konj«). Med njim in menjalnikom je ploščati elektromotor (400 Nm, 110 kW), napaja pa ga tekočinsko hlajena litij-ionska baterija (14,1 kWh). Domet z elektriko znaša 50 kilometrov, sicer pa je krepko večji, saj celoten pogon zahetva le 2,5 litra na 100 kilometrov po normah EU v mešanem ciklu. To ustreza 59 gramov ogljikovega dioksida na kilometer. Pri polnem plinu je seveda drugače, a na tak način pospeši z mesta do 100 kilometrov na uro v 3,7 sekunde in gre največ 305 kilometrov na uro.
Veliko aluminija in ogljikovh vlaken je vzrok za le 1.850 kilogramov mase in to kljub zahtevnemu pogonu ter dirkaško natančnem podvozju.
Foto: Audi