Volkswagen Tiguan Allspace 2.0 TDI 176 kW DSG 4Motion Highline Volkswagen Tiguan Allspace 2.0 TDI 176 kW DSG 4Motion Highline
Bonaca* Bonaca: morje brez vetra ali stanje morja, ko je povsem tiho in mirno. Ne bi bilo prvič, da se pojavi (hrvaška) beseda bonaca... Volkswagen Tiguan Allspace 2.0 TDI 176 kW DSG 4Motion Highline

Volkswagen Tiguan Allspace: prepričljiv cestno-terenski videz in odlična tehnika.

Bonaca*

Bonaca: morje brez vetra ali stanje morja, ko je povsem tiho in mirno.

Ne bi bilo prvič, da se pojavi (hrvaška) beseda bonaca v prispodobi.

***

  • IMG_1476a
  • IMG_1480c
  • IMG_1481c
  • IMG_1483c
  • IMG_1468ca
  • IMG_1472ar
  • IMG_1393a
  • IMG_1395
  • IMG_1464
  • IMG_1465
  • IMG_1396
  • IMG_1399
  • IMG_1487
  • IMG_1398
  • IMG_1384
  • IMG_1385
  • IMG_1386
  • IMG_1391
  • IMG_1405
  • IMG_1400
  • IMG_1394
  • IMG_1402
  • IMG_1470
  • IMG_1401
  • IMG_1489a
  • IMG_1379
  • IMG_1388a
  • IMG_1382
  • IMG_1387
  • IMG_1390

Tiguan je uradno kompakten športni terenec in Tiguan Allspace je njegova podaljšana različica. Proizvajalec celo navaja nekaj (več) terenskih sposobnosti ali zmogljivosti, kar pomeni, da so prepričani tudi v njegove terenske sposobnosti. Pa vendar: pri 160 kilometrih na uro se motor vrti z ugodnimi 2.700 vrtljaji v minuti in takšen Tiguan se pelje mirno in tiho kot redkokatera (kombi)limuzina.

Tiguan je beseda, sestavljena iz besed tiger in legvan in menda si ni težko predstavljati, kaj imajo s tem v mislih. A si nihče ne beli glave: Tiguan, pa četudi Allspace, je avtomobil, ki bo teren videl tako pogosto kot pogosto prihaja Halleyev komet mimo Zemlje. In ni čudno: karoserijsko korekten, z dobro zaznavnimi ostrimi robovi ter s številnimi prečnimi potezami (predvsem spredaj), pa tudi z veliko detajli znotraj osnovne podobe, ni avtomobil, ki bi ga pognal med vejevje ali po velikih, grobih skalah.

Da gre za karoserijsko podaljšano različico, ni težko ugotoviti že na prvi pogled, a je kljub temu (in z boka) skladen. Seveda je to še bolje opazno na zadnji klopi, kjer je kolenskega prostora izjemno veliko (že blizu Superbovega), in ker so seveda zadnja bočna vrata daljša, se šipa v teh vratih lahko povsem potopi v vrata. Kar je vse bolj izjema v avtomobilski industriji.

  • IMG_1431aw
  • IMG_1433aw
  • IMG_1421a
  • IMG_1434
  • 2018-06-17 17.52.35
  • IMG_1417a
  • IMG_1407
  • IMG_1406
  • IMG_1411
  • IMG_1413
  • 2018-06-20 21.55.27shc
  • IMG_1426a
  • IMG_1423
  • IMG_1422
  • IMG_1424l
  • IMG_1425
  • IMG_1415
  • IMG_1414
  • IMG_1416
  • IMG_1458
  • IMG_1461
  • IMG_1462
  • IMG_1463

Tiguan v ničemer ne preseneča – je namreč takšen, kot bi ga pričakovali, ko poznamo druge Volkswagne. Velja za zunanje poteze, a tudi za notranjost in mehaniko. Marsikje meji na popolnost, denimo s položajem za volanom. In ker gre, med drugim, sedež lahko izdatno navzdol, pri tem pogrešam nekoliko večji pomik navzdol tudi volanskega obroča. A splošno počutje kljub temu niti malo ne trpi, menda tudi zaradi (spet) odličnih, neutrujajočih sedežev s spodobno bočno oporo in z zelo dobrima, tudi vzdolžno nastavljivima vzglavnikoma.

Takšne oziroma podobne merilnike smo tudi že videli v avtomobilih te znamke. Pohvalna je namera, da je hkrati na voljo zelo veliko podatkov; morda ravno zato ostane kaka želja (kaj in kje lahko spremljaš) neizpolnjena, kar niti ne skrbi. Je pa res, da se je treba na vso to količino podatkov navaditi. Poleg naštetega pa je testni Tiguan razveseljeval še s projicirnim zaslonom (redkost pri tej znamki), se je pa prav ta avtomobil zdel nekako neposrečeno sestavljen: ob sicer bogati opremi (skoraj za 9 tisočakov je je!) denimo ni imel kamere za vzvratno vožnjo …

Tiguan je še eden od številnih, ki na volanskem obroču, 18 gumbom navkljub, nima gumba za pavzo avdio sistema. Glede na to, da je tudi osrednji zaslon prikrajšan za gumbe (v resnici nima niti enega), je hitra zaustavitev glasbe mogoča zgolj v dveh položajih: ko je zaslon v osnovnem položaju ali ko je na njem predvajalnik glasbe. Vse drugo zahteva preveč tipkanja po zaslonu.

  • IMG_1439_exposure
  • IMG_1440_exposure
  • IMG_1441_exposure
  • IMG_1442_exposure
  • IMG_1443_exposure
  • IMG_1444_exposure
  • IMG_1445_exposure
  • IMG_1446_exposure
  • IMG_1447_exposure
  • IMG_1448_exposure
  • IMG_1449_exposure
  • IMG_1450_exposure
  • IMG_1451_exposure
  • IMG_1452_exposure
  • IMG_1453_exposure
  • IMG_1454_exposure
  • IMG_1455_exposure
  • IMG_1457

Videz, prostornost in počutje na prednjih sedežih so nekje med Golfom in Passatom, kar pomeni hkrati tudi v splošnem zelo dobro ergonomijo, zadnja klop pa je pohvalno in priročno vzdolžno (60:40) vzdolžno nastavljiva za lepih 15 centimetrov. To se seveda nadaljuje v zelo velik prtljažnik z električno pomičnimi vrati (a ne na zamah noge), s proženjem naslonjal sedežev (a jih je po tem treba ročno potisniti do konca navzdol), z dvema lučkama (ena je odstranljiva), s kljukico za vrečko, z mrežo na dnu in z vsem, kar bi omogočilo prikladno uporabo dvojnega dna, a tudi s previsokim akumulatorjem tam spodaj, da police (‘dna’) ni moč pospraviti v spodnji položaj.

Številka v polnem imenu tega avtomobila označuje moč v kilovatih, ki znaša, prevedeno v še vedno bolj razumljivo enoto, 240 ‘konj’. Moči in predvsem navora je veliko, a pri tem ne daje vtisa, da ju je preveč. S tem motorjem je Tiguan Allspace hiter, prožen in hitro pospešuje, neke navdušujoče športnosti pa v splošnem ni. Pogon, vključno z dvosklopčnim DSG, je spodobno odziven, dinamiko vožnje zagotovi šele nastavitev vozne dinamike in menjalnika v športni način, prave barve pa pokaže pri ročnem pretikanju, višjih motornih vrtljajih in polnem plinu, ko mu ni težko prilepiti pridevnika športen. A le do trenutka, ko bi si voznik zaželel izkoristiti športen potencial štirikolesnega pogona – kar je v praksi nemogoče, saj stabilizacijski ESC ni izklopljiv, njegova športna nastavitev pa tudi ne pomaga dosti.

Vsem zapisanim resnicam navkljub se vseeno velja še enkrat vrniti k poglavju terenskosti. Preskusiti jih je bilo ob običajnih (letnih) gumah in preveč čedni, rdeči (ki mu, mimogrede, zelo pristaja) karoseriji nemogoče, a vseeno pušča dober občutek. Ne le zaradi več položajev nastavitve terenske vozne dinamike; tudi zaradi sistema za nadzor hitrosti pri spuščanju in zaradi terenskih merilnikov (kot zasuka prednjih koles, nadmorska višina, kompas, temperatura motornega olja, temperatura hladilne tekočine), ki jih je moč priklicati (tri hkrati) na osrednji zaslon. Če nič drugega – družine, ki rade zaidejo na ceste, kjer so kažipoti redki kot bel povodni konj, bodo s celim paketom več kot samo zadovoljne.

***

In še enkrat: terenski ali le pogojno terenski je Tiguan Allspace avtomobil, ki ima najraje urejene ceste in tam vpliva na sproščenost ter mirno dušo voznika in potnikov.

Vinko Kernc

Pohvale

+ videz in karoserijska barva

+ tih in miren tek tudi pri velikih hitrostih

+ dinamična pogonska mehanika

+ notranja prostornost in prilagodljivost

+ prtljažnik

+ sedeži, vzglavnika

+ počutje v vožnji, položaj za volanom

+ vzdolžni pomik zadnje klopi

+ oprema avdio sistema (tudi trdi disk za glasbo)

+ oprema na zadnji klopi

+ projicirni zaslon

+ lega na cesti, 4-kolesen pogon

+ električen pomik prtljažniških vrat

+ potovalni računalnik)

+ zavolanske ročice za pretikanje

+ tehnično odlična notranjost

+ terenska vozna dinamika in terenski merilniki

Graje

– nima kamere za vzvratno vožnjo

– infozabavni sistem brez gumbov

– cev za gorivo s čepom

– neudobno nameščena (trda) pritrdišča varnostnih pasov spredaj

– delovanje radarskega tempomata

Na kratko

Najbrž je jasno, da bo Allspacov vsaj pri nas manj kot običajnih Tiguanov, je pa pohvalna že možnost izbire. Ne glede na izbrano dolžino pa je Tiguan v svoji drugi generaciji zelo napredoval, tako oblikovno kot s svojo prilagodljivostjo ter splošnim počutjem. Tipično za Volkswagen.

Cene

Volkswagen Tiguan Allspace 2.0 TDI 140 kW DSG 4Motion Comfortline: 40.782 evrov

Volkswagen Tiguan Allspace 2.0 TDI 176 kW DSG 4Motion Highline: 47.388 evrov

Testni Volkswagen Tiguan Allspace 2.0 TDI 176 kW DSG 4Motion Highline: 57.148 evrov

(Če ni drugače označeno, so navedene cene z uradnega cenika in ne upoštevajo posebnih akcijskih ponudb.)

Odčitki in meritve

Okoliščine meritev: temperatura okolice 20° C – suha cesta – stanje števca prevoženih kilometrov 23.439 km – menjalnik v položaju D – vklopljen način ECO – gume 235/50 R 19 V Hankook Ventus A1 Evo2 SUV – digitalen prikazovalnik trenutne porabe goriva (cifre, 1 decimalno mesto)

Poraba in trušč

60 km/h, 1.300/min: 3,3 l/100 km – 86 dB (6. prestava)

100 km/h, 1.700/min: 4,8 l/100 km – 90 dB (7. prestava)

130 km/h, 2.100/min: 7,0 l/100 km – 93 dB

160 km/h, 2.700/min: 10,1 l/100 km – 96 dB

Testni krog: 8,4 l/100 km

Tehnični podatki (proizvajalec oz. zastopnik)

Motor: 4-valjni – biturbodizelski, neposreden vbrizg – gibna prostornina 1.968 cm3 – največji navor 500 Nm pri 1.750-2.500/min – največja moč 176 kW (240 KM) pri 4.000/min

Pogon: robotoziran menjalnik z dvema sklopkama (7) – pogon na vsa 4 kolesa

Vozna dinamika: Eco, Comfort, Normal, Sport, Individual

Voz in obese: športni terenec – samonosna karoserija, 5 vrat, 5 sedežev – spredaj posamične obese, vzmetne noge, trikotna prečna vodila, stabilizator – zadaj prema z več vodili, vijačne vzmeti, teleskopski blažilniki, stabilizator – volan z zobato letvijo, električen servo – gume 235/50 R 19 V Hankook Ventus A1 Evo2 SUV

Mere: dolžina 4.701 mm – širina 1.839 mm – višina 1.674 mm – medosna razdalja 2.787 mm – najmanjša razdalja od tal 180 mm – rajdni krog 11,9 m – notranja širina spredaj 1.503 mm, zadaj 1.503 mm – prtljažnik 700/1.775 dm3 – posoda za gorivo 60 l

Mase: vozilo 1.880 kg – nosilnost 550 kg – dovoljena obremenitev strehe 75 kg

Zmogljivosti: največja hitrost 228 km/h – pospešek 0-100 km/h 6,7 s – poraba (kombiniran cikel) 6,5 l/100 km – izpust CO2 170 g/km

Terenske zmogljivosti: najmanjša razdalja od tal 180 mm – dovoljena globina bredenja vode ni podatka – koti: vstopni 16,9˚, prehodni ni podatka, izstopni 14,5˚ – največji prečni nagib ni podatka – največji vzpon ni podatka

Terenska vozna dinamika: Snow, Offroad, Offroad Individual

Foto: VK

*brezvetrje