Salon: Tokio 2013 Salon: Tokio 2013
Nazaj k vožnji Priložnost poročati s tokijskega avtomobilskega salona ni v tem, da je Japonska na drugi strani planeta in da je v tej... Salon: Tokio 2013

Tokio 2013Nazaj k vožnji

Priložnost poročati s tokijskega avtomobilskega salona ni v tem, da je Japonska na drugi strani planeta in da je v tej deželi ena od dveh najmočnejših avtomobilskih industrij na svetu, pač pa v tem, da je Tokio vrelišče idej. Vse, kar danes vidimo v halah sejmišča, bo namreč čez dve leti dostopno tamkajšnjim kupcem, čez štiri pa tudi evropskim. Na Japonsko smo torej odšli pogledati prihodnost.

Le dve leti sta minili od rušilnega potresa in cunamija, ki sta zravnala številna mesta in paralizirala celo državo, vključno z avtomobilsko industrijo. Danes delujejo Japonci močnejši kot kdarkoli. Ne toliko po številu novih modelov (okoli 80), ki jih predstavljajo na salonu v Tokiu, pač pa po številu idej in naporih, da napravijo usodni korak v prihodnost. Ta pa ima, sodeč po videnem tekom dveh novinarskih dni (20. in 21. novembra), več oblik.

Avtonomna vožnja

Na eni strani inženirji v praksi razvijajo sisteme za avtonomno vožnjo, ki bodo voznika najprej delno, postopoma pa v celoti nadomestili. O tem se govori že dolgo; mi smo prav s salona v Tokiu o tem poročali že pred 15 leti. Toda zdaj to niso več ideje temveč resničnost. Tik pred pričetkom salona smo imeli celo priložnost, da v živo opazujemo, kako pri Lexusu končujejo razvoj komunikacije med vozili zaradi samodejnega gibanja po avtomobilski cesti z imenom Automated Highway Driving Assist (AHDA). Avtomobil, v katerem smo bili, sledi črtam na cestah, ob pomoči navigacije tudi ve, ali sledi zavoj in kakšnega je polmera, hkrati pa se »pogovarja« z vozilom pred njim. Ko to prične zavirati, začne istočasno zavirati tudi naš avtomobil. Radar sicer spremlja oddaljenost do vozila spredaj, tovrstna nova komunikacija pa omogoča trikrat hitrejši odziv. Sistem ne čaka na signal z radarja, da bi se odzval. Z drugimi besedami: voznik ne suče volanskega obroča, ker avtomobil sam sledi cesti, niti voznik ne zavira oziroma pospešuje, ker avtomobil samodejno sledi tistega pred njim. Vse to se dogaja pri hitrostih do okoli 120 kilometrov na uro. Pravijo, da je sistem v končni fazi razvoja ter da bi bila lahko v dveh letih v serijski ponudbi za okoli 1.000 dolarjev. Sistem je celo tako dober, da so njegove sposobnosti vožnje po sredini prometnega pasu primerjali z rezultati profesionalnega voznika in – zmagal je računalnik.

Poudarek na mladih

Druga vrsta prihodnosti, ki smo jo opazili na Japonskem, je nekaj, o čemer pri nas še sanjamo, tam je pa že resničnost. Proizvajalci avtomobilov so, verjeli ali ne, dognali, da mladi v tej oddaljeni državi izgubljajo zanimanje za avtomobile. Javni prevoz je tako dober, hiter in točen, imeti avtomobil pa tako zapleteno in drago, da so preprosto prišli do točke nezainteresiranosti. Zato se na skoraj vseh razstavnih prostorih japonskih proizvajalcev (skupaj jih je 14) na nek način ukvarjajo z mladimi. Poskušajo osmisliti nove oblike in načine povezovanja z mobilnimi telefoni in računalniki ter ta koncept tako močno potiskajo v skrajnost, da ne govorimo več o avtomobilih temveč o prevoznih sredstvih, ki izpolnjujejo specifične zahteve. Kako daleč so pri tem, lepo ponazarja Toyotin primer, katere Heart Project se ne ukvarja z razvojem vozila temveč z razvojem umetne inteligence, spravljene v škatli, ki jo nosite s seboj. Inteligence, s katero se boste lahko pogovarjali, ki vas bo spominjala na stvari, ki bo komentirala vaše gibe in poteze, ponujala informacije …

_MZF8468Najprej vožnja

Kljub temu pa je najbolj očiten japonski načrt za prihodnost povratek k bistvu avtomobila – k zabavi v vožnji. Toyotin tokratni slogan je »Znova je zabavno voziti« (Fun To Drive Again), Mazdin »Bodi voznik« (Be A Driver) in tako naprej. Vsi oznanjajo, da bodo prav nihovi avtomobili znova vrnili nasmešek na usta voznikov. Navsezadnje so res pretiravali in čas je, da popravijo napako. Leta so proizvajalci avtomobilov (številni evropski pa to počnejo še naprej) te zapletali po nepotrebnem in z impresioniranjem kupcev z opremo pozabili na bistvo. Japonci zdaj stvari »resetirajo«,

Čezoceanski obisk

Nejaponskih proizvajalcev na salonu ni veliko, tisti pa, ki so le prišli, skušajo zasenčiti vse okoli sebe. Japonska je navsezadnje zelo bogata dežela in na ulicah Tokia je dobro opazno, da se vozniki ne želijo postavljati le z zanimivim, temveč tudi z eksotičnim avtomobilom, kot so tam tudi evropski izdelki. Tako smo z japonskimi registrskimi tablicami videli veliko Benzov, Beemvejev, Porschejev, Audijev, Volkswagnov, tu in tam tudi kak Land Rover in celo Lancio. Seveda – tako kot so oni za nas eksoti, smo tudi mi za njih. Kljub temu pa se mnogi, ki smo jih pričakovali na salonu, predvsem ameriške znamke, niso pojavili, z izjemo Tesle.

Salon avtomobilov v Tokiu, že 43. po vrsti, je pokazal, da avtomobilska industrija bolj kot katerakoli druga prinaša nove napredne ideje. Okoli 180 znamk z 80 svetovnimi premierami je zablestelo na ne posebej velikem sejmišču. Japonci očitno poznajo pot v prihodnost, ki jo ustvarjajo tudi za nas ostale. Če lahko verjamemo videnemu, jim gre zelo dobro. Pred 15 leti je bila Toyota Prius japonski avtomobil leta in z njo je zaživel hibridni pogon. Zdaj pa najavljajo, kot je rekel Akio Toyoda, šef Toyote in predsednik združenja japonskih avtomobilskih proizvajalcev, nekaj, kar bi lahko bila osnova avtomobila za naslednjih 100 let.

Mladen Alvirović, revija SAT plus

Foto: Mladen Alvirović

Pomembnejše novosti salona v Tokiu

Lexus RC300h

Lexus RC300h

Lexus RC300h

V samo dveh letih je Lexus v celoti prenovil ponudbo, pravijo pa, da je napočil čas, da to ponudbo razširijo s kupejem, kabrioletom in še kakšnim športnim terencem. RC300h je prvi v vrsti: kupe s 3,5-litrskim bencinskim motorjem ali s hibridnim pogonom (2,5-litrski motor in elektromotor). Gnani sta, jasno, zadnji kolesi.

Lexus LF-NX

Lexus LF-NX

Lexus LF-NX

Koncept so pokazali že v Evropi, je pa zdaj bližji serijski proizvodnji. Znano je tudi, da bo sprva naprodaj z dvolitrskim turbobencinskim motorjem, prvim te vrste pod okriljem Toyote. Kaže tudi, da bo ta videz zunanjosti dokončen.

Toyota Jpn Taxi Concept

Toyota Jpn Taxi Concept

Toyota Jpn Taxi Concept

Eden od načinov, da se spremeni cela država, je tudi v spremembi njenih simbolov. Eden takšnih je tudi tokijski taksi. Toyota predlaga njegovo novo obliko.

Toyota FCV

Toyota FCV

Toyota FCV

Lahek, okreten in zabaven v vožnji, žene pa ga elektromotor, ki ga napaja elektrika iz gorivnih celic. Njegov domet je 500 kilometrov z enim polnjenjem. Vse, kar pušča za seboj, je čista voda. Toyota najavlja, da je to prihodnost za naslendjih 100 let. Prvi primerki bodo naprodaj leta 2015. Tako smo nejeverno gledali na Prius leta 1995, danes pa hibride ponujajo tudi številni drugi proizvajalci.

Toyota FV2

Toyota FV2

Toyota FV2

To ni avtomobil ampak zabaven transport za mlade. Obenem je del projekta Toyota Heart, ki stremi za tem, da vozilo prepozna vaše razpoloženje, želje in navade ter da vam pomaga v življenju. Do včeraj smo mislili, da mobilni telefoni tega ne bodo zmožni, danes pa …

Daihatsu Kopen

Daihatsu Kopen

Daihatsu Kopen

Druga generacija znanega malčka, kabrioleta, ki je davno ponudil prav to, na čemer danes vztrajajo vsi – zabavo v vožnji. Novi Kopen (oziroma v Evropi Copen) ima karoserijo, katere zunanji deli so odstranljivi in zamenljivi kot maske mobilnih telefonov. Vsak dan lahko vozite drugačen avtomobil. Poganja ga 660-kubični turbo trivaljnik.

Suzuki Hustler

Suzuki Hustler

Suzuki Hustler

Predstavili so celo serijo modelov Hustler – od večnamenskega mini dostavnika preko terenca do avtodoma. Pri Suzukiju pravijo, da je to odlično življenjsko orodje, mi pa pravimo, da je neke vrste novodobni Renault 4. Celo velik je približno toliko. Tudi njega poganja 660-kubični trivaljnik, težak je pa le 790 kilogramov.

Suzuki X-Lander

Suzuki X-Lander

Suzuki X-Lander

Hibridni terenec s 4-kolesnim pogonom, vizija naslednika Jimmnya. Dolg je 3,6 metra, za pogon pa skrbita 1,2-litrski turbobencinec in elektromotor. Podatki o moči niso na voljo.

Suzuki Crosshiker

Suzuki Crosshiker

Suzuki Crosshiker

Tako kot X-Lander je tudi to študija kompaktnega terenca, ki najavlja novo generacijo Suzukijevih modelov. A medtem ko je X-Lander robustna izvedba, je Crosshiker bolj mestni SUV.Pogon: trije valji, 996 kubičnih centimetrov in dvojni vbrizg, ki ga pri Suzukiju imenujejo Dual Jet.

Nissan BladeGlider

Nissan BladeGlider

Nissan BladeGlider

Koncept z geni Nissanovega dirkaškega avtomobila za dirke LeMans. Trikotna oblika, gledano od zgoraj, je le ena od neobičajnih konstrukcijskih rešitev, ki morajo ustvariti »svobodno jadranje po cesti«. Ima povsem električen pogon in je zaenkrat le zanimiva ideja.

Nissan IDx

Nissan IDx

Nissan IDx

Odgovor na vprašanje, kakšen bi bil avtomobil, če bi o vsemu odločali mladi vozniki. Nissan je napravil prav to – skupini mladih je pustil proste roke. Je tudi eden od glasnikov prihodnosti – avtomobili bodo spet bolj preprosti, spet bo bistvo v vožnji in ne v opremi. Hkrati so predstavili civilno Freeflow in športno Nismo različico. Zelo mogoče je, da bo IDx v dveh letih v proizvodnji.

Nissan GT-R Nismo

Nissan GT-R Nismo

Nissan GT-R Nismo

Najmoćnejši in najhitrejši GT-R doslej. Ima 600 »konj«, na Nürburgringu pa je za 10 sekund hitrejši  od serijske izvedbe: 7 minut, 8 sekunda in 679 tisočink.

Subaru Levorg

Subaru Levorg

Subaru Levorg

Četrt stoletja je, odkar je spremenil svet avtomobilizma, in Subaru je predstavil svoj najbolj luksuzen model. Levorg krasijo tehnologije, kot so aktivni nadzor na nenameravanim spreminjanjem prometnega pasu, prepoznavnje peska in aktivni tempomat. Toda največja novost sta bokserka bencinska motorja: 1,6-litrski (170 »konj«) in 2-litrski (300 »konj«). Pri Subaruju trdijo, da manjši od njiju porabi le 5,7 litra na 100 kilometrov in da je njegov domet 1.000 kilometrov.

Mazda3

Mazda3

Mazda3

Mazda3, ki se na Japonskem imenuje Axela, je Mazdina tokijska zvezda. Pokazali so hibridno različico in koncept s pogonom na metan, malce ob strani pa je bila novost dejstvo, da prehaja tehnologija Skyactiv v svojo drugo fazo.

Mitsubishi Freedom Space

Mitsubishi Freedom Space

Mitsubishi Freedom Space

Ta japonska znamka je končno krenila na pot prenove. Tole je ena od teh študij, s katerimi najavljajo preporod. Freedom Space je ideja za vozilo s šestimi sedeži, kjer je moč srednjo vrsto obrniti za 180 stopinj, da lahko potniki zadaj sede drug proti drugemu. Zanimivo pri tem je, da avtomobil poganja le 1,1-litrski turbobencinski trivaljnik.

Mitsubishi GC-PHEV

Mitsubishi GC-PHEV

Mitsubishi GC-PHEV

Študija robustnega terenca brez srednjega stebrička (B) in z drugim parom vrat, ki se odpira v nasprotni smeri. Pomembnejše informacije projicira na celotno prednjo šipo pred voznikom in ne le na njen spodnji delček, kot pri dosedaj znanih izvedbah projicirnega zaslona (Head-up).

Mitsubishi XR-PHEV

Mitsubishi XR-PHEV

Mitsubishi XR-PHEV

Tudi to je zaenkrat le študija, le da gre tu za kompaktni SUV. Oznaka PHEV pove, da gre za priključni hibrid, katerega osnovni pogonski stroj je elektromotor, medtem ko se 1,1-litrski bencinski motor vključi le, ko je to potrebno.

Honda NSX in S660

Honda NSX in S660

Honda NSX in S660

Ta hip še vedno v konceptni fazi Hondini športni avtomobili dvigujejo adrenalin in ježijo kožo. Njihov nastop na trgih pričakujemo kmalu.

Honda Vezel

Honda Vezel

Honda Vezel

Ob nekaterih malih limuzinskih kombijih in drugih premierah lokalnega značaja je pri Hondi zanimanje vzbujal avtomobil, za katerega pravijo, da ne sodi v noben obstoječi razred. Več podatkov o njem bo znanih decembra, ko bodo pričeli s prodajo na Japonskem, znano je le, da bo na voljo tudi s hibridnim pogonom.

BMW serije 4 Convertible

BMW serije 4 Convertible

BMW serije 4 Convertible

Kupe še ni dobro začel nastopa na trgih, že je tu kabrioletska različica. Čeprav je bil videz brezstrešne različice že znan, so se pri Beemveju odločili, da ga prvič pokažejo prav v Tokiu.

Mini

Mini

Mini

Novi Mini, ki so ga le nekaj ur prej prvič pokazali v Veliki Britaniji, je eno od presenečenj salona. Največja novost je njegov 1,5-litrski turbo trivaljnik s 135 »konji«.

Audi S3 Sedan

Audi S3 Sedan

Audi S3 Sedan

Z nekaj manj kot 1.300 kilogramov ter z natanko 300 »konji« je to pravi dirkač v Audijevem slogu. Z mesta do 100 kilomeztrov na uro pospeši v 4,9 sekunde, elektronika pa preprečuje, da bi šel hitreje od 250 kilometrov na uro.

Jaguar F-Type Coupé

Jaguar F-Type Coupé

Jaguar F-Type Coupé

Atraktivni kabriolet, ki je v hipu osvojil svet, je končno dobil tudi brata s trdo streho. Razen tega da je zaradi kovinske strehe bolj čvrst in okreten, drugih pomembnih sprememb na njem ni. Zaenkrat so tudi motorji v njem isti kot v kabrioletu.

Porsche Macan

Porsche Macan

Porsche Macan

Če ne bi bilo časovne razlike, bi bil Macan istočasno predstavljen na dveh straneh sveta – v Los Angelesu in v Tokiu. Njegova osnova, Audi Q5, je dobro izkoriščena, s 340-«konjskim« motorjem (3,6 litra) pa je to najzmogljivejši športni terenec v svojem razredu. Seveda sta na voljo tudi dizelski motor (3.0, 285 »konj«) in manjši bencinski motor (3.0, 340 »konj«).

Mercedes-Benz S65AMG

Mercedes-Benz S65AMG

Mercedes-Benz S65AMG

Svetovna premiera najmočnejšega razreda S doslej. Z 12-valjnim biturbo motorjem V oblike s 630 »konji« ter z vsemi sistemi, ki jih v tem avtomobilu že poznamo, je po besedah mož iz Daimlerja to hotel s šestimi zvezdicami na kolesih.

Mercedes-Benz SLS AMG

Mercedes-Benz SLS AMG

Mercedes-Benz SLS AMG

Tole je zadnja serija Daimlerjevega športnega avtomobila, ki je v kratkem času že postal legenda. Njegova oznaka GT Final Edition pomeni tudi, da je v njem vsa oprema, ki si jo v njem lahko zamislite. Njegovega neposrednega naslednika ne bo, namesto nejga pa bodo pri podjetju AMG razvili model, ki se bo postavil neposredno ob bok Porscheju 911.

Mercedes-Benz S Coupé

Mercedes-Benz S Coupé

Mercedes-Benz S Coupé

Škoda besed: vse kar ponuja razred S, le da v kupejevski karoseriji. Naprodaj bo naslednje leto.

Volkswagen Twin Up!

Volkswagen e-Golf in Twin Up!

Volkswagen e-Golf in Twin Up!

Volkswagnov razstavni prostor je bil v znamenju elektrike. Številka ena je bil seveda e-Golf, za njim e-Up!, svetovno premiero pa je tu doživel Twin Up! (na fotografiji desno). Ta je tehnično gledano dvojček rekorderja, koncepta XL1, katerega povprečna normna poraba je le liter goriva na 100 kilometrov. Pogon za Twin Up! je torej hibridni z malim turbodizlom (0,8 litra, 35 kilovatov) in elektromotorjem (35 kilovatov), njegova normna poraba pa znaša le 1,1 litra goriva na 100 kilometrov.

Preberite tudi