Renault Talisman dCi 160 EDC Initiale Paris Renault Talisman dCi 160 EDC Initiale Paris
Novo poglavje Za nekaj dam roko v ogenj: Talisman, čeprav uradno naslednik Lagune, jo, gledano vsakega v svojem času, krepko presega. Delno je za... Renault Talisman dCi 160 EDC Initiale Paris
Renault Talisman dCi 160 EDC Initiale Paris: spodoben pogon, bogata oprema in vsaj dva koraka naprej v primerjavi z Laguno.

Renault Talisman dCi 160 EDC Initiale Paris: spodoben pogon, bogata oprema in vsaj dva koraka naprej v primerjavi z Laguno.

Novo poglavje

Za nekaj dam roko v ogenj: Talisman, čeprav uradno naslednik Lagune, jo, gledano vsakega v svojem času, krepko presega.

Delno je za to ‘krivo’ tudi stanje na avtomobilskem trgu, kjer veliki avtomobili znamk prevladujočega trenda vse težje režejo kruh, zato ti zadnje čase višje avtomobilske razrede združujejo.

***

Povedano preprosto: Renault je nekoč ponujal modela 21 in 25, kasneje Laguno in Vel Satis, zdaj pa je namesto obeh le Talisman in logično je, da skuša biti s tem tudi bolj prestižen.

Izhajajoč iz prve misli je treba spomniti, da so si, da ne zaidemo do Adama in Eve, tako veliki Renaulti sledili takole: 12, 18, 21 ter Laguna(I, II in III). Povsem jasno se pri tem zdi, da so bili to korektni nasledniki svojih predhodnikov, ki so zadovoljevali enak profil kupca. Hočem pa reči, da si upam izraziti pomislek, da se isti kupci zdaj v Talismanu morda ne bodo videli. A naj pokaže čas.

Talisman morda vzbudi razmišljanje, čemu takšno ime, a naj spomnim, da se je tudi Laguna leta 1994 marsikomu slišala smešno, pa je hitro postala sinonim za Renault in ne (več zgolj) za skoraj zaprt plitev zaliv. Morda kaže tule opozoriti, da na zunanjosti Talismana ob pozornem pogledu najdemo nekaj prepoznavnih elementov ali rešitev iz Lagune II (nekaj namigov je v galeriji fotografij), skladno z današnjimi trendi pa tudi nekaj kupejevskih značilnosti – zadnji del boka, visok zadek, položna zadnja šipa – kar je do neke mere dobro opazno tudi izza volana skozi vzvratno ogledalo.

  • IMG_9057ar
  • IMG_8790a
  • IMG_8787
  • IMG_8788a
  • IMG_9026arc
  • IMG_8789a
  • IMG_8786
  • IMG_8895a
  • IMG_8781ash
  • IMG_9017
  • IMG_9051
  • IMG_9028a
  • IMG_8791
  • IMG_8784
  • IMG_8785a
  • IMG_8792
  • IMG_9013a
  • IMG_8782a
  • IMG_8783a
  • IMG_9065a

Bolj kot družinski, kar je v veliki meri veljalo za Laguno, se zdi Talisman poslovni avtomobil za vodstveni kader, ki po pravilih podjetja ne sme voziti Audijev in Beemvejev. Zaradi zares prepričljivega, naprednega zunanjega videza in zaradi novih tehnologij za voznika se zdi Talisman tudi avtomobil, namenjen mlajšim, saj (ne velja pa seveda le za Talisman) starejši preprosto ne morejo več dohajati teh tehnologij. A na drugi strani … Že nekaj generacij voznikov je v Evropi vajenih kombilimuzinskih karoserij, tako da ima takšen Talisman (na voljo je tudi kombijevska različica, ki ima topogledno vendarle več možnosti) s tega zornega kota prav pri mlajših manj potenciala. A naj pokaže čas.

Talisman ne more razočarati. Ni bilo slišati graj na račun videza, zato pa mnogo pohval. Upam si trditi, da je znotraj še bolje, kjer je ambient zelo prijeten in topel, pa tudi vabljiv: najprej (takole izbrane) barve (odtenki od skoraj bele do črne), nato videz in na koncu tudi prostor. Za tako veliko limuzino se pač spodobi, da je dovršen tudi prostor na zadnji klopi: tam so spodobno oblikovana dva sedeža, komolčna opora (tudi dve mesti za pločevinko in en predal), dve bralni lučki, reže za zrak, 12-voltna vtičnica, dva vhoda USB, vhod AUX, dva žepa in predala v vratih. In seveda veliko (kolenskega) prostora.

Tudi veliko dražje limuzine imajo strop prtljažnika gol, tako da je to še vedno nedorečeno poglavje tudi pri Talismanu, ima pa eno lučko, tretjinsko podaljšljivost na račun zlaganja naslonjala zadnje klopi, (zelo majhno) odprtino za daljše predmete, po en predal na vsakem boku, veliko prostora (ob rezervnem kolesu) pod dnom, je pa luknja, ki jo odpre pokrov, precej velika. Pokrov se tule odpira tudi na zamah noge, a pogosto ne ‘prime’, tako da je v takšnem primeru hitreje, da se človek pomuja po starem – s pritiskom na gumb.

  • IMG_8908a
  • IMG_8907a
  • IMG_8916sh
  • IMG_8899
  • IMG_8944
  • IMG_8897lash
  • IMG_8900
  • IMG_8898
  • IMG_8904
  • IMG_8959
  • IMG_8963
  • IMG_8958
  • IMG_8911sh
  • IMG_8951
  • IMG_8954
  • IMG_8956
  • IMG_8909
  • IMG_8943
  • IMG_8931a
  • IMG_8964
  • IMG_8915
  • IMG_8918a
  • IMG_8917
  • IMG_8948a
  • IMG_8947
  • IMG_8949
  • IMG_8935a
  • IMG_8927
  • IMG_8902
  • IMG_8924

Talisman je prijetno voziti, delno že zaradi počutja znotraj oblikovno in tehnično naprednega okolja. Velik in pokončen osrednji zaslon je nevsiljivo pisan in k sreči ima tule krmilnik za hitro in neobremenjujoče upravljanje. Pokončnost pride prav predvsem pri uporabi navigacijske naprave, saj takšen pokaže več v smeri vožnje za tisto večino, ki ima pač tako nastavljen pogled. So pa meniji nekaj posebnega, malo hočejo spominjati na Microsoftova mobilna Okna in človek se nekako navadi, a traja dlje kot pri večini drugih. Zdi se, da so nekako neintuitivni in z neko slabo razumljivo logiko. Merilniki so – s pretežno dobrimi lastnostmi vred – enaki kot pri večini (večjih) Renaultov, enako pa velja tudi za volanski obroč.

V celem je občutek izza volana v Talismanu, še posebej s paketom Initiale Paris, vsaj za dva razreda nad Laguno tretje generacije. V testnem je razvajala tudi masažna funkcija sedežev s tremi načini, s petimi intenzivnostmi ter s prav toliko hitrostmi delovanja. Na ta način je še prijetneje voziti oziroma upravljati z mehaniko. Motor v testnem Talismanu pri njenih lastnostih (masa!) ni ravno športno zmogljiv in dvosklopčni EDC tudi ni športno hiter, zna pa Multisense z načinom Sport vseeno iz obeh potegniti nekaj dinamike. Med drugim ponuja tudi tri vrste (umetnega) motornega zvoka (izklopljen, udoben in športen), a se pri dizlu v športni nastavitvi to ne pozna dosti.

O EDC velja povedati še, da zna (pravilno!) pretikati navzdol, ko voznik zavira, pa da zna pri pohojenem plinu spodobno hitro pretakniti tudi več kot le eno prestavo navzdol. Multisense, ki vpliva tudi na EDC, pa sicer nadzira še volanski servo, blaženje, motor, klimatsko napravo, merilnike, zvok motorja, ambientalno osvetlitev, masažo za voznika in 4Control.

Povsem svoje poglavje igra vrhunski štirikolesen volan 4Control, ki presega marsikaj v Talismanu in marsikaterega tekmeca. Odlično sodeluje tudi v kombinaciji s stabilizacijskim sistemom – do zdrsa koles ima ESP zaradi njega manj dela, ob zdrsu pa ima voznik zelo dober občutek dogajanja pod kolesi – kolikor to pač dopuščajo superšportno nizke gume. Vsekakor se zdi, da bi moral 4Control, tako kot denimo MacPherson (prednja prema), postati standard v avtomobilski industriji vsaj pri večjih avtomobilih.

Talisman je dolg skoraj 4,9(!) metra in je po zaslugi 4Controla v ostrih zavojih (in parkiranju) čutiti kot za razred krajši avtomobil, se pa še vedno lepo pelje na dolgih zavojih ter povsem nestresno na avtomobilski cesti. Tam pride prav tudi (radarski) tempomat, ki pa je manj prijazen na običajnih cestah – zaradi neprijetnih odzivov: če nekdo spredaj zavira in zavija s ceste, Talisman seveda najprej samodejno zavira, a tistega že dolgo ni več na spregled, ko prične šele nazaj pospeševati. V nekaterih situacijah tudi preveč dramatično zavira, tudi ko ne bi bilo potrebno, vozniki zadaj pa niso posebej zadovoljni.

Pa vendarle vemo, da so sodobna elektronska pomagala prej pomanjkljiva kot idealna, zato moramo te stvari pač vzeti v zakup. V tem primeru drži, da predstavlja Talisman za Renault novo avtomobilsko obdobje – tako s tehniko, z videzom in še s čim, kot z iskanjem (zahtevnejših) kupcev.

Vinko Kernc

Odčitki in meritve

Okoliščine meritev: temperatura okolice 18° C – suha cesta – stanje števca prevoženih kilometrov 10.825 km – menjalnik v položaju D – vklopljen način ECO – gume 245/40 R 19 Y XL Continental ContiSportContact5 – digitalni prikazovalnik trenutne porabe goriva (cifre, 1 decimalno mesto) – tempomat delujoč le do 140 km/h

Poraba in trušč

60 km/h, 1.400/min: 3,8 l/100 km – 87 dB

100 km/h, 1.800/min: 4,0 l/100 km – 89 dB

130 km/h, 2.400/min: 6,1 l/100 km – 91 dB

160 km/h, 2.900/min: 7,5 l/100 km – 94 dB

Testni krog: 8,3 l/100 km

Pohvale

+ videz zunanjosti in notranjosti

+ občutek v vožnji

+ program menjalnika EDC

+ lagodnost in lahkotnost vožnje

+ štirikolesen volan 4Control

+ lega na cesti

+ poraba goriva

+ udobje za potnike 2. vrste

+ videz kokpita

+ pameten ključ, cev za gorivo brez čepa

+ gretje sedežev in volanskega obroča, hlajenje sedežev

+ Multi-Sense: količina nastavitev

+ projicirni zaslon

+ masaža sedežev

+ električne vtičnice

+ videz merilnikov in podoba osrednjega zaslona

+ dnevne luči tudi zadaj

+ sodobni varnostni sistemi

+ oprema avdio sistema, zavolanske komande

+ aktiven parkirni pripomoček

Graje

– meniji infozabavnega sistema

– skromna osnovna notranja osvetlitev

– skop potovalni računalnik

– slabo uporaben (prilagodljiv) prtljažnik (limuzina!)

– prikaz nekaterih podatkov (majhne cifre)

– tempomat deluje le do 140 kilometrov na uro

– delovanje radarskega tempomata v naseljih in izven njih

– premajhna informacija pomočnika za (ročno) pretikanje

– pokrov komolčne opore spredaj ne stoji odprt

Na kratko

Oblikovno, tehnično in z imidžem Renault s Talismanom začenja novo obdobje svojih velikih avtomobilov. Tako kot pri večini sicer šepa ergonomija in prijaznost sodobnih sistemov, sicer pa se je Talisman nevarno približal podobno velikim avtomobilom luksuznega razreda.

Cene

Renault Talisman dCi 160 EDC (Zen): 30.490 evrov

Renault Talisman dCi 160 Energy Stop&Start EDC Initiale Paris: 36.490 evrov

Testni Renault Talisman dCi 160 Energy Stop&Start EDC Initiale Paris: 36.290 evrov*

(*Cena s popustom 1.500 €)

Tehnični podatki (proizvajalec)

Motor: 4-valjni – biturbodizelski, neposreden vbrizg – gibna prostornina 1.598 cm3 – največji navor 380 Nm pri 1.750/min – največja moč 118 kW (160 KM) pri 4.000/min

Pogon: dvosklopčni menjalnik EDC (6) – pogon spredaj

Vozna dinamika: Sport, ECO, Neutral, Comfort, Perso (Multi-Sense)

Voz in obese: limuzina – samonosna karoserija, 5 vrat, 5 sedežev – spredaj posamične obese, vzmetne noge, trikotna prečna vodila, stabilizator – zadaj poltoga prema z vzdolžnimi vodili, vijačne vzmeti, teleskopski blažilniki – 4-kolesen volan 4Control, volan z zobato letvijo, električen servo – gume 245/40 R 19 Y XL Continental ContiSportContact5

Mere: dolžina 4.848 mm – širina 1.869 mm – višina 1.463 mm – medosna razdalja 2.848 mm – najmanjša razdalja od tal 145 mm – rajdni krog 10,8 m – notranja širina spredaj 1.512 mm, zadaj 1.461 mm – prtljažnik 608/1.022 l – posoda za gorivo 47 (52 brez 4Control) l

Mase: vozilo 1.518 kg – dovoljena skupna obremenitev 600 kg – dovoljena obremenitev strehe 80 kg

Zmogljivosti: največja hitrost 215 km/h – pospešek 0-100 km/h 9,4 s – poraba (kombiniran cikel) 4,4 l/100 km – izpust CO2 116 g/km

Foto: VK

Preberite tudi