Renault Koleos dCi 175 X-Tronic 4WD Initiale Paris Renault Koleos dCi 175 X-Tronic 4WD Initiale Paris
Zgolj daljno sorodstvo Koleos je že bil. Na nek način uradno je tole tu njegov naslednik. A bolj ali manj le teoretično. *** Če... Renault Koleos dCi 175 X-Tronic 4WD Initiale Paris

Renault Koleos dCi 175 X-Tronic 4WD Initiale Paris: blizu pet metrov dolžine in najdražja možna kombinacija pogona ter opreme.

Zgolj daljno sorodstvo

Koleos je že bil. Na nek način uradno je tole tu njegov naslednik.

A bolj ali manj le teoretično.

***

Če bi staremu Grku ali Rimljanu rekli ‘Koleos’, bi najbrž pomislil na nekaj velikanskega. Ali vsaj velikega. In Renaultov Koleos je velik: skoraj tako velik (dolg) kot Vel Satis, Safrane ali R25, torej kot avtomobili, ki sodijo v zgornji srednji avtomobilski razred (tja, kamor štejemo tudi Audi A6), ki ga pri Renaultu že nekaj časa – vsaj za evropski trg – ne gojijo več.

  • 1VK_2699a
  • 1VK_2694a
  • 1VK_2697a
  • 1VK_2701la
  • 1VK_2703
  • 1VK_2707
  • 1VK_2751
  • 1VK_2753
  • 1VK_2772
  • 1VK_2741ac
  • 1VK_2708awc
  • 1VK_2709
  • 1VK_2710
  • 1VK_2706
  • 1VK_2705
  • 1VK_2715
  • 1VK_2712
  • 1VK_2704
  • 1VK_2802w
  • 2017-11-18 14.44.29
  • 2017-11-18 14.44.29aws
  • 2017-11-18 14.44.29l
  • 2017-11-18 14.44.29lw
  • 1VK_2717ac
  • 1VK_2685
  • 1VK_2686
  • 1VK_2788awc
  • 1VK_2689
  • 1VK_2690
  • 1VK_2688
  • 1VK_2691

Narobe bi bilo ob tem pomisliti, da je Koleos vozniško težko obvladljiv. Sploh ne. Navezava na uvodno misel pri tem izda, da gre za športni terenec nove dobe, daleč od tistega, kar je bil Koleos prve generacije. Današnji Koleos je tipičen športni terenec – zunaj in znotraj pač velik (utrne se marsikatera podobnost z Espacom in s Talismanom), v vožnji pa lahkotno prijeten. Le z njegovimi dolžinskimi centimetri se je pač pred uvozom v garažo modro spoznati.

Tako kot njegova zunanjost je tudi notranjost v avtomobilski industriji nezmotljivo razpoznavna. Zamenjajte logotipe s katerimkoli, še vedno bo Renault. To pa pomeni dvoje: da je zunanjost spoštljivo elegantna in značajska in da je notranjost renaultovsko domača in tehnična. Sledi prestiža so jasne.

Glavne notranje značilnosti Koleosa se zato berejo kot kopiraj/prilepi iz Espaca ali Talismana. Kokpit oblikovno in uporabniško obvladuje velik in pokončen osrednji zaslon z odlično grafiko, kjer se da marsikaj nastaviti in prilagoditi, a se je treba menijev nekoliko privaditi. Pa tudi tega, da za upravljanje ni nobenega klasičnega gumba, z izjemo nekaj njih za klimatsko napravo. Ostaja pa, k sreči, ergonomsko odlična zavolanska ročica za zelo dober (Bose) avdio sistem.

  • 1VK_2642a
  • 1VK_2652
  • 1VK_2644a
  • 1VK_2640
  • 1VK_2636
  • 1VK_2638
  • 1VK_2635
  • 2017-11-13 17.46.08
  • 2017-11-13 17.46.15
  • 2017-11-13 17.46.24
  • 2017-11-13 17.46.32
  • 2017-11-13 17.46.38
  • 2017-11-19 14.17.00
  • 1VK_2641la
  • 1VK_2647la
  • 2017-11-19 17.25.42r
  • 2017-11-19 14.18.58
  • 1VK_2656ra
  • 1VK_2654a
  • 1VK_2645
  • 1VK_2655
  • 1VK_2673b
  • 1VK_2675b
  • 1VK_2677ab
  • 1VK_2648al
  • 1VK_2650a

Osrednji zaslon s svojimi funkcijami precej spominja na mobilne telefone – tu lahko že govorimo o (v splošnem zelo dobrih) aplikacijah. Med lepšimi (in boljšimi) so tudi merilniki, ki so jim namenili več barv, še nekaj časa pa bo, kot kaže, treba izpostavljati odlična prednja vzglavnika, ki znata držati glavo tudi s strani – kar je seveda uporabno predvsem za sovoznika.

Resda gre v konkretnem primeru za paket opreme Initiale Paris, a vseeno ni daleč od resnice, da se je prejšnji Koleos zdel kot neke vrste nizkocenovnik ali kot azijski izdelek nekaj generacij nazaj. Prav v tem je nova generacija Koleosa najbolj napredovala, čeprav je v njem še vedno najti kako azijsko ‘navado’ – denimo to, da se zna samodejno pomikati zgolj šipa v voznikovih vratih.

  • 1VK_2659_exposure
  • 1VK_2660_exposure
  • 1VK_2661_exposure
  • 1VK_2662_exposure
  • 1VK_2663_exposure
  • 1VK_2664_exposure
  • 1VK_2665_exposure
  • 1VK_2666_exposure
  • 1VK_2667_exposure
  • 1VK_2668_exposure
  • 1VK_2669_exposure
  • 1VK_2670_exposure
  • 1VK_2672

Velik avto, velik prtljažnik. Slika pove vse, a kljub temu: skoraj 500 skoraj kvadrastih litrov, z vzvodi za proženje naslonjal, s po eno 12-voltno vtičnico, kljukico za vrečke in lučko, brez dvojnega dna (je pa spodaj res nekaj uporabnih predalov), z rahlo stopničko ob prelomu dolžine, z rahlo poševnima (položenima) naslonjaloma ter brez luknje za daljše predmete. V Espacu je precej bolj uporaben.

Ko gre za tehniko, ga sploh ni moč primerjati s prejšnjo generacijo, nekaj lažje je pri primerjavi z Espacom in Talismanom, še največ sreče pa je ob primerjavi z X-Trailom. Jasno.

Čeprav vrstni red ni pravi, je vseeno treba naprej omeniti neskončnostopenjski CVT oziroma X-Tronic, kot se mu reče v tem koncernu. Še ne tako daleč nazaj so bili (in nekateri še vedno so) ušesu in splošnemu dojemanju neprijetni – počasni, predvsem pa glasni: zaradi odlične zvočne izolacije voznika (in potnikov) značilno delovanje motorja (nespremenjeni vrtljaji pri pospeševanju – kot pri skuterjih) sploh ne moti. Pri polnem plinu celo (sam) simulira prestave, seveda pa omogoča tudi ročno upravljanje oziroma pretikanje med 7 prednastavljenimi prestavnimi razmerji. In pri tem ročica pretika v ‘pravi’ smeri – naprej za pretikanje navzdol in obratno. Vseeno pa se je treba navaditi, da je odziv celotnega pogona (pre)počasen, ko voznik pri mirovanju pohodi plin.

Voznik, tudi tisti zahtevnejši, pri takole motoriziranem Koleosu o motorju samem praktično ne razmišlja. Zmogljivosti je dolgo dovolj, ne glede na okoliščine in zahteve. Podobno je tudi s pogonom: za zahtevnejše je desno od volanskega obroča preprost gumb (mimogrede: Koleos nima sistema Multi Sense!), s katerim voznik izbere le prednji pogon ali zaklene štirikolesen pogon. Ob zagonu se vedno vklopi samodejen (prilagodljiv) 4-kolesen pogon, ki je najboljša možna rešitev za brezskrbno vožnjo po vseh podlagah brez posebnega voznikovega znanja in poznavanja pogona ter razmer pod kolesi.

Pesem je zapeta že večkrat kot Na Golico: tudi Koleos je le športni terenec in kaj veliko terena ne vidi rad. Bolj vešči bodo znali izkoristiti prednost zaklenjenega sredinskega diferenciala in možnosti izklopa stabilizacijskega ESC, ki utegnejo izvleči takšen Koleos iz kakšne neprijetne situacije pod kolesi. Je pa dobro vedeti tudi, da se sredinska zapora sama izklopi pri kakih 45, ESC pa sam vklopi pri okoli 50 kilometrih na uro. Za vsak slučaj. Kot zanimivost (in če gre verjeti prikazu v merilnikih) velja omeniti, da se 4-kolesen pogon ob normalnih pogojih (suh asfalt) nadvse rad zadržuje pri razmerju 95 odstotkov pogona naprej in 5 nazaj, pri močnejšem pospeševanju pa se na zadnji kolesi prenaša okoli 10 odstotkov navora. Kar nekoliko vpliva tudi na dober občutek pri vožnji skozi ovinke.

***

Iz zapisanega in videnega (fotografije) ni težko razumeti: (novi) Koleos je – evropskemu okusu prilagojen – s starim zgolj v zelo daljnem sorodstvu. Dobro!

Vinko Kernc

Pohvale

+ elegantna in značajska zunanjost

+ notranje barvne kombinacije

+ motorne zmogljivosti

+ delovanje menjalnika X-Tronic

+ pripomočki za parkiranje

+ pameten ključ

+ meniji navigacijske naprave

+ notranji predali

+ prednja vzglavnika

+ notranja prostornost

+ prekinjen in neprekinjen tek zadnjega brisalnika

+ zanesljiv in za uporabnika preprost 4-kolesen pogon

+ izklopljiv stabilizacijski sistem

+ električen pomika pokrova prtljažnika (tudi na zamah)

+ dnevne luči tudi zadaj

+ avdio sistem, zavolanska ročica za upravljanje

Graje

– uporabnost prtljažnika (glede na Espace)

– počasen odziv pogona pri (hitrem) speljevanju

– drobne nevšečnosti v nastavitvah (meniji)

– infozabavni sistem brez klasičnih gumbov

Na kratko

Zelo verjetno bo Koleos našel predvsem kupce, ki niso vozili prejšnje generacije. Vsaj v Evropi. Velikost pomeni tudi notranjo prostornost, paket opreme je (skoraj) popoln za ta razred, pogonski sistem pa ne pusti dosti želja neizpolnjenih. Je pa seveda temu primerna tudi cena.

Cene

Renault Koleos dCi 175 4WD (Intens): 33.500 evrov

Renault Koleos dCi 175 X-Tronic 4WD Initiale Paris: 38.900 evrov

Testni Renault Koleos dCi 175 X-Tronic 4WD Initiale Paris: 40.195 evrov*

(*S popustom 1.000 €)

Odčitki in meritve

Okoliščine meritev: temperatura okolice 4° C – suha cesta – stanje števca prevoženih kilometrov 17.026 – menjalnik v položaju D – vklopljen dvokolesni pogon – klimatska naprava na srednji intenzivnosti samodejnosti – vklopljen način ECO – Continental WinterContact TS 850 P – digitalen prikazovalnik trenutne porabe goriva (cifre, 1 decimalno mesto)

Poraba in trušč

60 km/h, 1.500/min: 3,8 l/100 km – 81 dB

100 km/h, 1.900/min: 5,0 l/100 km – 85 dB

130 km/h, 2.200/min: 8,2 l/100 km – 90 dB

160 km/h, 2.600/min: 9,9 l/100 km – 94 dB

Testni krog: 9,2 l/100 km

Tehnični podatki (proizvajalec oz. zastopnik)

Motor: 4-valjni – turbodizelski, neposreden vbrizg – gibna prostornina 1.995 cm3 – največji navor 380 Nm pri 2.000/min – največja moč 130 kW (175 KM) pri 3.750/min

Pogon: neskončnostopenjski menjalnik (7) – pogon na vsa kolesa

Voz in obese: športni terenec – samonosna karoserija, 5 vrat, 7 sedežev – spredaj posamične obese, vzmetne noge, trikotna prečna vodila, stabilizator – zadaj prema z več vodili, vzmetne noge, stabilizator – volan z zobato letvijo, električen servo – gume 225/55 R 19 V M+S Continental WinterContact TS 850 P

Mere: dolžina 4.672 mm – širina 1.843 mm – višina 1.678 mm – medosna razdalja 2.705 mm – najmanjša razdalja od tal: 210 mm – rajdni krog med zidovi 12,1 m – notranja širina spredaj 1.483 mm, zadaj 1.456 mm – prtljažnik 498/1.706 dm3 – posoda za gorivo 60 l

Mase: vozilo 1.747 kg – dovoljena skupna obremenitev 553 kg – dovoljena obremenitev strehe 80 kg

Zmogljivosti: največja hitrost 201 km/h – pospešek 0-100 km/h 9,5 s – poraba (kombiniran cikel) 5,9 l/100 km – izpust CO2 156 g/km

Terenske zmogljivosti: najmanjša razdalja od tal 210 mm – dovoljena globina bredenja vode 400 mm – koti: vstopni ni podatka, prehodni ni podatka, izstopni ni podatka – največji prečni nagib ni podatka – največji vzpon ni podatka

Foto: VK