Renault Grand Espace dCi 150 Celsium Renault Grand Espace dCi 150 Celsium
747. Boeing. Prevoz ljudi. Prvič v zraku davnega leta 1969. Sprva bolj pogosto, nato pa vse redkeje posodabljan, predvsem s sodobnejšo elektroniko in varčnejšimi... Renault Grand Espace dCi 150 Celsium

Renault_GrandEspace_20150_Celsium_01

747.

Boeing. Prevoz ljudi. Prvič v zraku davnega leta 1969. Sprva bolj pogosto, nato pa vse redkeje posodabljan, predvsem s sodobnejšo elektroniko in varčnejšimi motorji, pa tudi, jasno, z varnostnega vidika. Zadeva mora vselej na tla priti pod nadzorom.

Espace. Renault. Prevoz ljudi. V tej generaciji prvič na cesti leta 2002, vsakih nekaj let posodabljan, predvsem s sodobnejšimi, varčnejšimi motorji. Ob predstavitvi je dosegel vseh 5 možnih zvezdic na preskusnih trčenjih. Vedno na tleh.

Če je slučajno še kje kdo, ki ga vidi prvič, mu ne more očitati nesodobnega videza, ne zunaj in še manj znotraj. Večina pa ga dobro pozna, saj je, tudi zaradi slovesa, ki si ga uspešno gradi že od leta 1984, v Evropi daleč najbolj prepoznaven limuzinski kombi. Kako bi ne bil, saj je prvi tovrstni evropski izdelek.

Njegov videz, ki temelji na očitni drugačnosti od ustaljenih oblikovalskih prijemov, mu omogoča podaljševanje življenjske dobe, saj je tisto nenapisano dobo evropskega avtomobila (7 let) dosegel že pred dobrimi tremi leti. Prav zato, delno pa tudi zaradi oblike, ki takrat še ni zmogla upoštevati nekaterih današnjih standardov, mu najdemo eno od stvari, ki se zdi stara: zaslon navigacisjke naprave. Prvič, ta je postavljen daleč od voznika in je za današnje čase že majhen. In drugič, ni občutljiv za dotik, a tudi če bi bil, to zaradi oddaljenosti ne bi imelo smisla. Zaradi majhnosti so tudi znaki na njem (pre)majhni in tudi v splošnem se zdi njegov informacijski sistem že nekoliko nekonkurenčen. Pa vendar: tudi danes je še cela vrsta avtomobilov, dosti sodobnejših od njega, ki imajo manjši zaslon in manj informacij za voznika.

Ko smo ravno pri navigaciji: tale Carminat TomTom se kiti s popolnimi meniji in številnimi možnostmi nastavitev, pa z zelo dobro grafiko in odličnim vodenjem, a so prav njeni meniji manj uporabniku prijazni. Isti zaslon prikazuje tudi podatke z avdio sistema, a tudi s tem ne navdušuje, ravno nasprotno. Novejši sistemi imajo vse to rešeno uporabniku precej bolj prijazni in nazorno.

Morda smo se preveč posvetili podrobnostim. Kdor sede v Espace, bo namreč navdušen nad zelo dobro zasteklitvijo, delno tudi po zaslugi dvojnega stebrička A, kar pomeni, da je vidljivost naokrog zelo dobra, notranjost pa svetla. Na stropu je še slabih tisoč osemsto evrov vredno panoramsko strešno okno z električnim pomikom, kar z drugimi besedami pomeni, da del okna lahko odpremo, kar tudi ni običajna praksa pri panoramskih oknih. Drugo, kar še vedno navdušuje, je drugačnost zasnove in oblike armaturne plošče brez primere v avtomobilski industriji, ki – če že ne prav z naštetim – navduši s številnimi predali, nekaterimi manjšimi, drugimi pa prav velikimi.

Edinstvenost: oblika in zasnova kokpita.

Edinstvenost: oblika in zasnova kokpita.

Predali: daleč pred tekmeci.

Predali: daleč pred tekmeci.

Prav zato, ker ni klasičnega osrednjega dela armatune plošče, je avdio sistem spravljen v osrednji predal, komande klimatske naprave pa (njihova glavnina) na voznikova vrata. Ergonomsko povsem neoporečna rešitev. In nadaljujoč z ergonomijo: tudi položaj za volanom je lahko najti ugoden in prijeten, zadovoljil bo tudi tiste, ki imajo radi volanski obroč postavljen zelo nizko in navpično.

Okej, dodali ste okroglega tisočaka evrov in dobili dodatnih slabih sedem centimetrov v medosju, dvajset centimetrov skupne dolžine, trideset kilogramov suhe mase, še dva sedeža, dodatnih 165 litrov osnovnega prtljažnega prostora in daljše ime (Grand), pri tem pa pri osnovnih zmogljivostih in porabi niste praktično nič izgubili. Če pogosto prevažate odraslih sedem ljudi, je rešitev absolutno priporočljiva, saj so med drugim sedeži v drugi in tretji vrsti vzdolžno precej nastavljivi, a s pripombami, da so le stežka odstranljivi (velika masa in prostornina), tudi nepogrezljivi v dno (kakor rešujejo tovrstne probleme novejši sedemsedežniki, a kar tudi ni vsesplošno boljša rešitev), poleg tega pa se je povečal tudi rajdni (obračalni) krog z 11 na 11,4 metra. Slednje ne pomeni kritičnega poslabšanja okretnosti, je pa vseeno dobro to vedeti vnaprej.

Ne glede na to je pri Espacu zanimnivo, da je v notranjosti zelo malo »kromastih«, »aluminijastih« in podobnih okraskov, a vseeno daje občutek prestiža. Ne gre pa le za vtis o prestižu – prav lepo je namreč poskrbljeno za potnike na vseh sedežih. Reže za zračenje so namenjene tudi drugi in tretji vrsti (štiri na stropu in dve za tretjo vrsto na dnu), skrajna potnika v drugi vrsti pa si lahko nastavita tudi hitrost vpihovanja zraka. Upoštevaje sedeže pravih mer in vsesmerno prostornost je sedemsedežni Espace prav prijetna potovalna »ladja«.

Pogled iz zraka: Klasična ureditev sedežev (2+3+2) in zelo veliko prostora.

Pogled iz zraka: Klasična ureditev sedežev (2+3+2) in zelo veliko prostora.

In temu je povsem podrejena tudi celotna mehanika. Podvozje so osvežili s sodobnejšim volanskim servom, opazno izboljšali aerodinamiko (pokrito dno), namestili gume z manj kotalnega upora ter vanj postavili turbodizel zadnje generacije. V kombinaciji z menjalnikom ima eno samo pomanjkljivost in sicer nekoliko predolgo drugo prestavo, da je treba (v mestu, seveda) pogosteje pretikati v prvo. V preostalem je odličen: vedno lepo steče in se za dizla hitro segreje, v svojem delovnem področju pa nikoli ne delue brutalno – med 1.500 in 3.500 vrtljaji se vede vzorno, pospešuje enakomerno za uglajeno, četudi hitro vožnjo, pri tem pa zna biti do dovoljenih hitrosti in ob zmernih zahtevah presenetljivo varčen. Morda pa velja poudariti, da prav nič na tem avtomobilu ni namenjeno športni vožnji. Logično.

Z med avtomobili, dostopnimi srednjemu evropskemu sloju daleč najbolj uporabnim ključem vstopite v (Grand) Espace in na osrednjem zaslonu se izpiše »Welcome on board« (dobrodošli na krovu). Nič čudnega torej, da se ob njem utrne asociacija z letali. (VK)

Odčitki in meritve

Poraba in trušč v notranjosti (6. prestava)

60 km/h: 3,2 l/100 km – 93 dB

100 km/h: 4,6 l/100 km – 89 dB

130 km/h: 6,9 l/100 km – 93 dB

160 km/h: 9,5 l/100 km – 99 dB

Testni krog: 10,4 l/100 km

Pohvale

+ zasteklitev, svetlost notranjosti, preglednost naokrog

+ pametni ključ

+ samosvoja, a tudi ergonomska in uporabna armaturna plošča

+ prostor za potnike in prtljago, prilagodljivost

+ klimatizacija

+ delovanje samodejne ročne zavore

+ grafika in vodenje navigacije

+ motor in menjalnik

+ počutje na vseh sedežih

+ oprema

+ notranji predali

+ pokrov goriva brez čepa

Graje

– majhen ekran s skopimi avdio informacijami

– neprijazno upravljanje avdio sistema

– enosmeren potovalni računalnik

– nekoliko predolga druga prestava

– nizko sonce s strani naredi merilnike nečitljive

– trušč pri večjih hitrostih

Na kratko

Večji logotip spredaj, a tudi nekoliko posodobljena mehanika ter čistejši, varčenjši motorji. Ravno prav, da si je ugodno podaljšal življenjsko dobo. Navkljub starosti ne kaže večjih pomanjkljivosti v primerjavi s tekmeci, v marsičem je še vedno pred njimi. Prijeten v vožnji, tudi na daljših poteh. Pet razkošnih sedežev in dva malo manj ter velik prtljažnik.

Cene

Renault Espace dCi 150: 31.490 evrov

Renault Grand Espace dCi 150 Celsium: 32.490 evrov

Testni Renault Grand Espace dCi 150 Celsium: 35.580 evra (ob rednem popustu 3.500 evrov; redna cena bi bila 39.080 evra)

Tehnični podatki (proizvajalec)

Motor: 4-valjni – vrstni – dizelski – neposredni vbrizg – turbopuhalo – gibna prostornina 1.995 cm3 – največji navor 340 Nm pri 2.000/min – največja moč 110 kW (150 KM) pri 4.000/min

Pogon: ročni menjalnik (6) – pogon spredaj

Voz in obese: limuzinski kombi – samonosna karoserija, 5 vrat, 7 sedežev – spredaj posamične obese, vzmetne noge, trikotna prečna vodila, stabilizator – zadaj poltoga prema, vijačne vzmeti, teleskopski blažilniki, stabilizator – volan z zobato letvijo, elektrohidravličen servo, gume 225/55 R 17

Mere: dolžina 4.855 mm – širina 1.895 mm – višina 1.750 mm – medosna razdalja 2.870 mm – najmanjša razdalja od tal 120 mm – rajdni krog 11,4 m – notranja širina spredaj 1.564 mm, v sredini 1.570 mm, zadaj 1.426 mm – prtljažnik 455/3.050 l – posoda za gorivo 83 l

Mase: vozilo 1.931 kg – dovoljena skupna obremenitev 689 kg – dovoljena obremenitev strehe 70 kg

Zmogljivosti: največja hitrost 194 km/h – pospešek 0-100 km/h 10,6 s – poraba (kombiniran cikel) 5,7 l/100 km – izpust CO2 150 g/km

Ergonomija na drugačen način: klimatizacija.

Ergonomija na drugačen način: klimatizacija.

 

Merilniki: prepoznaven znak (nekaterih) Renaultov.

Merilniki: prepoznaven znak (nekaterih) Renaultov.

 

Foto: VK

Preberite tudi