Mini 5v Cooper S
Prva vožnja 10/10/2014 Vinko Kernc
Ko postane trivraten premajhen
Človek reagira instinktivno in zato pogosto napačno, tudi če ima veliko znanja in izkušenj. Zato ne zamahnite z roko ob pogledu na tale nov Mini.
Dvakrat prej premislite.
Nekaj stvari namreč drži.
Prvič, da so oblikovalci opravili delo pošteno. Petvratni Mini se ne zdi kot kak jazbečar – je povsem skladen, okej, morda je na oko res malce predolg, a verjetno le zato, ker je osnovni oziroma ‘pravi’ Mini ( s tremi vrati) ikona svoje vrste, preveč poseben, da bi takšno podaljšanje človek vzel le na znanje in brez ostrega opazovanja.
Drugič, če ste se že vozili v pravem Miniju (s tremi vrati), ste zagotovo bentili, če ste morali nekaj odložiti z rok (plašč, torbo) ali koga spustiti na zadnjo klop. In še bolj, če ste morali tja sami. In še bolj, ko ste morali potem ven. Pri 5-vratnem o tem sploh ne boste več razmišljali, kaj šele, da bi vas motilo.
In tretjič, če ste morali v prtljažnik pravega Minija s tremi vrati odložiti dve torbi, recimo športni, v katerih so brisače, kopalke in krpica za brisanje sončnih očal, niste bili posebej dobre volje, ko ste tja pospravili prvo, za drugo pa ni bilo več prostora. Damice seveda ne morete razočarati in pustiti njenih nujnih potrebščin doma.
Da bi se v vse to prepričali, takšnega Minija seveda ni treba voziti. Ampak Mini je le Mini, saj poznate njihove slogane, ‘go-kart občutek’ in podobno, zato je treba zadevo preveriti.
Vedno je nerodno, ko sedeš v Cooper S (in še bolj, ko sedeš v JCW, a tale tule je pač Cooper S), ker te takle skupek mehanike potegne v svoje čare. Volan je isti kot pri pravem Miniju, motor prav tako (mimogrede: zdaj je nekoliko zmogljivejši kot v drugi generaciji), in podvozje seveda tudi. To pomeni, da je motor, ko ste ga pognali, že naredil skoraj vse, uf, prepričljiv in pritajen športen vhuuum. Potem se ozrete naokoli, prijetno je tam spredaj, z novo, tretjo novodobno generacijo drugače in bolj pripravno kot doslej. Zagonu motorja ne služi več skriti gumb, ampak veliko rdeče klecno stikalo pred prestavno ročico. ‘Cool’.
Cooper S pomeni, da je takšno reč zabavno voziti, ker nima samo čudovitega zvoka, ampak tudi lepo vleče z nizkih vrtljajev motorja, lepo se odziva, zato je ‘minglanje’ po mestu užitek in zabava. Velja tudi za 5-vratno različico, a če bi zapisal, da je vse enako, bi lagal. Prebrali ste, da je 5-vratna različica za dobrih 7 centimetrov raztegnjena med osema in potem je še za skoraj 9 centimetrov podaljšana njegova zadnja plat. Z dodatno maso Cooper S nima težav (razen morda če bi ga polno naložili), se pa razlika pozna v ovinkih. V primerjavi s pravim 3-vratnim se namreč, ko gre kaj ‘narobe’, se pravi ko zadek oddrsne, no, tudi preden oddrsne, vse skupaj čuti, kako neka masa tam zadaj sili ven iz ovinka. Da bi to čutili, se je treba peljati blizu roba zdrsa (zadnjih) gum, a se tole ne sme razumeti kot grozovita sprememba. Opis pač terja nekaj besed, kar lahko da napačen vtis: tudi Mini s 5 vrati je namreč vozniško zabaven in odličen avtomobil, ko gre za lego na cesti.
Zdaj je treba le še verjeti strategom v Münchnu, ki so ta projekt odobrili. Glede na odločitve zadnjih let in njih posledice, jim kaže zaupati.
Vinko Kernc
Na kratko
Mini NI ‘ženski’ avtomobil, je pa res veliko damic za njihovim volanom. Evo, takšna damica nekega dne ugotovi, da bo treba v kratkem nekam pospraviti voziček in posteljico in nahrbtnik s pripravicami za trebušček in ritko in nosek, kar seveda v trivratnega ne gre. Tu je zdaj tudi 5-vraten.
Cene
Mini 5v Cooper S: 25.400 €
v Sloveniji naprodaj 25. oktobra
Foto: VK