



VW Passat je med letošnjo deseterico najbolje prodajanih avtomobilov na evropskih trgih, kar je vsekakor zgleden dosežek.
Trg osebnih avtomobilov v Evropi in Evropski uniji letos zgledno raste, pri čemer med petimi velikimi trgi največje pluse dosega španski z 18-odstotnim povečanjem. Lestvica desetih najbolje prodajanih avtomobilov pa po drugi strani dokazuje, da ‘glavni igralci’ tudi ne izgubljajo tržnega zagona.
Po podatkih Jato Dynamics so letos med desetimi najuspešnejšimi avtomobili trije Volkswagni in dva Forda, nato pa je s posameznim modelom zastopanih še pet tovarn. Kar devet vozil spada v nižji ali nižji srednji razred, po tej strani izstopa le VW Passat, ki se vozi v srednjem razredu. Nasploh koncern Volkswagen (VW) dokazuje svojo evropsko tržno moč, kajti ob Passatu, Golfu in Polu je letos med deseterico še Audi A3, ki prav tako spada v koncernsko družino VW, in za povrh še Škoda Octavia. Jato Dynamics sicer opozarja na dobro prodajo manjših križancev oziroma športnih terencev (SUV), kot so Renault Captur, Opel/Vauxhall Mokka in Peugeot 2008, toda na letni ravni se nobenemu ni posrečilo preriniti med deseterico najuspešnejših avtov na evropskih trgih.
S tega zornega kota je na evropskem tržnem Olimpu še vedno VW Golf, saj je bilo v osmih letošnjih mesecih prodanih 344.970 vozil oziroma 14,2 odstotka več kot v primerljivem lanskem obdobju. To znova potrjuje moč oziroma pomen nemškega trga, saj tam prodaja Golfov tako rekoč cveti, po drugi strani pa tudi pravilnost tržne usmeritve, ki dokazuje, da oblikovna ali kakšna druga revolucija na dokaj konservativnih evropskih prostorih pač ne žanje izjemnih rezultatov. Drugo mesto gre letos Fordovi Fiesti, ki pa količinsko bistveno zaostaja za Golfom – letos se je za tega Fordovega malčka odločilo 205.464 kupcev ali okroglih devet odstotkov več. Fiesti je tesno za petami Renault Clio (201.195), kar je 5,4 odstotka več kot v lanskih osmih mesecih. To dejstvo bi nam moralo biti nekako po volji, pa čeprav aktualni Clio nič več ne nastaja v Novem mestu – ga še vedno jemljemo za svojega … Prenovljeni VW Polo sicer dokazuje ugoden tržni sprejem (179.143), vendar je rezultat 0,5 odstotka skromnejši kot lani. Zgolj avgustovska prodaja je bila v odstotkih povečanja bistveno ugodnejša (plus 14 odstotkov), a gotovo v Wolfsburgu ob letošnjih rezultatih ne morejo biti povsem brez skrbi.
Opel, ta deseti brat evropskega avtomobilske scene, sme biti zadovoljen s tistim, kar se je letos posrečilo Corsi. Dobrih 166 tisoč prodanih vozil in 4,1-odstotni prirastek kaže na ustrezno tržno zdravje in gotovo si v Rüsselsheimu želijo, da bi se med deseterico prerinil še kakšen njihov avtomobil. Drugi Ford na tej lestvici je Focus (151 tisoč), pri čemer je njegov letošnji dosežek praktično enak lanskemu. Precej drugače je s Peugeotom 208. Njegov letošnji padec je med deseterico najgloblji (minus 11,7 odstotka oziroma 147.657 vozil), kar morda pomeni, da galskemu miniju pojenja tržni zagon in bo treba razmišljati o oblikovnem botoksu. Precej drugače je zanesljivo v češki Mladi Boleslav, kjer domuje Škoda, sestavni del koncerna VW. Nova Octavia v različnih karoserijskih variantah je dosegla največje povečanje med deseterico (plus 39,4 odstotka), pri čemer je bilo podanih 134.063 vozil. Očitno je, da so s tem avtomobilom našli ustrezno razmerje med všečnostjo, ceno in kakovostjo, pri čemer ni nepomembno, da gre avto zelo dobro v promet tudi na zahtevnih zahodnoevropskih trgih. Lestvico desetih najuspešnejših avtomobilov končuje VW Passat, ki je letos našel 104.525 kupcev, pri čemer je to vsega 0,1 odstotka manj kot v lanskih osmih mesecih. Spoštovanja vreden rezultat, kajti, kot že zapisano, to je edini avto, ki se vozi v dražjem srednjem razredu.◄

Največje povečanje beleži Škoda Octavia, avto, ki ima dovolj kupcev tudi na zahtevnejših/bogatejših evropskih trgih.