Ford Kuga 2.0 TDCI APS6 4×4 Titanium Plus Ford Kuga 2.0 TDCI APS6 4×4 Titanium Plus
Družinski terenc O imenu tega Forda skoraj nič. A obstajajo kraji v tej deželici – na Dolenjskem, da ne bo prevelikega ugibanja – kjer... Ford Kuga 2.0 TDCI APS6 4×4 Titanium Plus
Fordov športni terenec ima veliko konkurentov in nesrečno 'slovensko' ime.

Fordov športni terenec ima veliko konkurentov in nesrečno ‘slovensko’ ime.

Družinski terenc

O imenu tega Forda skoraj nič. A obstajajo kraji v tej deželici – na Dolenjskem, da ne bo prevelikega ugibanja – kjer ima ‘kuga’ (res nekoliko drugače naglašeno) povsem drugačen pomen. Ampak z imeni je lahko velik križ, tudi človeškimi, to se ve.

  • IMG_1447aw
  • IMG_1442a
  • IMG_1443
  • IMG_1444a
  • IMG_1454awc
  • IMG_1458aw
  • IMG_1464awc
  • IMG_1489a
  • IMG_1446ac
  • IMG_1451awc
  • IMG_1445a
  • IMG_1436a
  • IMG_1441a

Fordov športni terenec (SUV) ima v svojem, torej kompaktnem razredu tako obsežno in ostro konkurenco, da komaj pride do tržne sape. A bi si upal reči, da temu avtomobilu trg – tudi slovenski, da ne bo pomote – dela krivico. Zdi se, da bi si zaslužil več pozornosti in posledično več kupcev. Podoba je sicer nekako terensko običajna in usklajena, toda nekaj dodatkov, recimo zaščita podvozja spredaj in zadaj, par izpušnih cevi, črni plastični dodatki in še kakšna druga malenkost naredijo avto vsaj toliko privlačen, da ne bi smel preveč zaostajati za konkurenti. Dejstva so nekoliko drugačna in ne bo velik greh reči, da trg nima vedno prav – pa tako zveličani liberalni kapitalizem gor ali pa (predvsem) dol.

Znotraj je Kuga seveda zelo običajni in zato tudi prepoznavni Ford. Množica stikal oziroma gumbov na armaturni plošči te prvi hip zmede, vprašaš se, zakaj mora biti osrednji informacijski zaslon tako majhen in tudi tako daleč (čeprav ti vrsto informacij ponuja zaslonček med obema osrednjima merilnikoma), potem pa takšnih vprašanj že skoraj zmanjka. Ford je prostoren, tako zadaj kot spredaj, skoraj ne moreš preslišati, da je dobro zvočno izoliran – včasih moraš dobro prisluhniti, da ugotoviš in še to s precejšnjo težavo, kaj se vrti pod motornim pokrovom. Prtljažnik je uporabno velik in z ravnimi stenami, slabo je, ker ob zloženih naslonjalih zadnjih sedežev nastane v prtljažniku previsok in zato moteč rob oziroma stopnica – ko in če bi hotel prespati tam zadaj, tega ne bi mogel prav zlahka pozabiti. Všeč mi je, ker ima zasilno rezervno kolo, ne pa ‘kompleta’, s katerim v gluhi noči poskušaš napolniti prazno gumo, pa prepogosto ne gre. Ker je Kuga ameriškega porekla, je seveda veliko odlagališč oziroma držal za kozarce ali velike plastenke. Nekatere druge zadrege so pričakovane; sem štejem predvsem slabšo preglednost nazaj, kar pa je težava oziroma problem, ki je sodobnim avtomobilom položen v zibelko.

  • IMG_1476a
  • IMG_1477
  • IMG_1469a
  • IMG_1484
  • IMG_1465lar
  • IMG_1471a
  • IMG_1473ra
  • IMG_1475

Tudi Kuga se odlikuje s tistim, kar pri Fordih skoraj ne moreš ali ne smeš prezreti: usklajeno kombinacijo motor-menjalnik-podvozje, kar vse skupaj pripomore k temu, da se dobro pelje. Dizelski agregat se po eni strani – kot je bilo že prej rečeno – odlikuje z mirnim tekom in uporabno elastičnostjo, pa vendarle z nekoliko previsoko porabo. Je že res, da Kuga ni kilogramski lahkokategornik, da ima štirikolesni pogon in še marsikaj, toda tovarniško zapisana povprečna poraba je precej nedosegljiv cilj. In da se sedi udobno visoko in kljub vsemu dobro vidi marsikam, kar je eden bistvenih razlogov splošne tržne uspešnosti športnih terencev, je komaj še smiselno zapisati.

Ford Kuga je po obliki športni terenec, po značaju pa družinski avtomobil. Ne verjamem, da ga pogosto zapeljejo v kakšen blatni dol –  kljub pogonu 4×4. Po tej strani doživlja enako usodo kot večina ‘suvov’. In ponovim – zaslužil bi si večji tržni uspeh.

Janez Kovačič

Odčitki in meritve

Okoliščine meritev: temperatura okolice 23° C – suha cesta – stanje števca prevoženih kilometrov 12.890 km – menjalnik v položaju D – gume 235/45 R 19 ContinentalContiSport  Contact

Poraba in trušč

60 km/h, 1.200/min: 5,8 l/100 km – 87 dB

100 km/h, 1.400/min: 5,6 l/100 km – 88 dB

130 km/h, 2.500/min: 8,0,5 l/100 km – 90 dB

160 km/h, 3.000: 11,5,5 l/100 km – 92 dB

Testni krog: 7,7 l/100 km

Pohvale

+ oblika

+ motor

+ prostornost na zadnjih sedežih

+ prtljažnik

+ menjalnik, pogon, podvozje

+ zasilno rezervno kolo

Graje

– premajhen osrednji zaslon

– preveč stikal na armaturni plošči

– zložena zadnja sedeža ne ustvarita ravnega dna v prtljažniku

– poraba

Na kratko

Ford Kuga je sodoben športni terenec, ki ne more ali ne sme skriti družinskega značaja. Štirikolesni pogon je zato skoraj luksus, ki redko doživi resen preskus. Nič novega.

Cene

Ford Kuga 2.0 TDCI APS6 4×4 Titanium Plus: 38.680 evrov

Testni Ford Kuga 2.0 TDCI APS6 4×4 Titanium Plus: 40.550 evrov

Tehnični podatki (proizvajalec)

Motor: 4-valjni – turbodizelski, neposreden vbrizg – gibna prostornina 1.997 cm3 – največji navor 340 Nm pri 2.000-3.250 – največja moč 120 kW (163 KM) pri 3.750/min

Pogon:  6-stopenjski samodejni menjalnik – pogon na vsa 4 kolesa

Voz in obese: terenski kombi – samonosna karoserija, 5 vrat, 5 sedežev – spredaj posamične obese, vzmetne noge, trikotna prečna vodila, stabilizator – zadaj prema z več vodili, vijačne vzmeti, teleskopski blažilniki, stabilizator – volan z zobato letvijo, električen servo – gume Continental ContiSportContact 235/45 R 19

Mere: dolžina 4.524 mm – širina 1.838 mm – višina 1.744 mm – medosna razdalja 2.690 mm – najmanjša razdalja od tal 193 mm – rajdni krog 11,0 m – notranja širina spredaj 1.421 mm, zadaj 1.404 mm – prtljažnik 456/1.653 l – posoda za gorivo 60 l

Mase: vozilo 1.692 kg – dovoljena skupna obremenitev 558 kg – dovoljena obremenitev strehe 75 kg

Zmogljivosti: največja hitrost 198 km/h – pospešek 0-100 km/h 9,9 s – poraba (kombiniran cikel) 6,2 l/100 km – izpust CO2 162g/km

Foto: JK