Cupra Tavascan: na slovenskem trgu Cupra Tavascan: na slovenskem trgu
  Prvi zgolj električno gnani križanec pri znamki Cupra, ki je dobil ime po vasici Tavascán v Pirenejih, je v precejšnji meri utelešenje koncepta... Cupra Tavascan: na slovenskem trgu

Cupra Tavascan: s količnikom upora zraka 0,26 (Born: 0,27)!

 

Prvi zgolj električno gnani križanec pri znamki Cupra, ki je dobil ime po vasici Tavascán v Pirenejih, je v precejšnji meri utelešenje koncepta z enakim imenom iz leta 2019. Letošnjega junija so pričeli s prodajo, te dni pa je prišel tudi na naš trg za najmanj 47.999,33 evrov.

Tavascan je še eden iz zdaj že bogate palete vozil, nastalih na Volkswagnovi električno gnanim avtomobilom namenjeni platformi MEB. Izhajajoč iz tega je tehnično najbliže modeloma ID.4 in ID.5, vključujoč tudi pogonsko baterijo (neto 77 kWh) in pogonske elektromotorje.

Oblikovno je Tavascan kupejevski križanec spodnjega srednjega razreda, ki je nekaj večji od modelov Mégane Conquest, Q4 e-tron, DS7 in ID.5 ter nekaj manjši od modelov Enyaq in Rafale. Z dolžino 4,6 metra, širino 1,9 in višino 1,6 metra je tudi večji v vse tri razsežnosti od Cupre Born.

Zunanjost kaže tesno oblikovno sorodstvo z Bornom spredaj, klinast videz boka in visok, padajoč zadek s povezanimi lučmi. Karoserija se kotali na kolesih velikosti od 19 do 21 palcev, namenili pa so ji 5 barvnih odtenkov.

  • XVK_6233a
  • XVK_6236wa
  • XVK_6242a
  • XVK_6243a
  • XVK_6240
  • 2024-10-18 10.37.49
  • 2024-10-18 10.38.22
  • 2024-10-18 10.36.24
  • 2024-10-18 10.36.18
  • 2024-10-18 10.38.22c

Nekaj povsem novega, brez dvoma tudi izvirnega, je oblika kokpita. Armaturna plošča oblike ovala je namreč z mostom, ki mu rečejo hrbtenica, povezana s sredinsko konzolo. Zadeva močno spominja na zaščitno kletko dirkalnikov F1. Sem sodi še možnost izbire med tremi ‘karakterji’ (videz, barva, material) notranjosti.

Notranja tehnika obsega majhen zaslon merilnikov (z nekaj več grafike in podatkov, kot smo sicer vajeni) in 15-palčni osrednji zaslon z novim vmesnikom, med posebnostmi pa ne gre prezreti možnosti zvočniškega sistema Sennheiser s 425 vati skupne moči.

Na izbiro sta dva pogona, 210-kilovatni z zadnjim pogonom ter 250-kilovatni 4Drive z dvema elektromotorjema ter s 4-kolesnim pogonom (VZ). Ob enaki bateriji (77 kWh) ima prvi 568, drugi pa 522 kilometrov dosega.

Ker Tavascan izdelujejo na Kitajskem, je zaradi logistike ponudba poenostavljena, kar je zagotovo tudi po godu kupcev. Dva pogona in dva osnovna paketa opreme (Endurance in Adrenaline) dajo v uradnem ceniku tri možnosti.

Osnovni je 77 kWh 210 kW Endurance First Edition (47.999 €), za okoli šest tisočakov je dražji s paketom Adrenaline First Edition, VZ, ki je na voljo le z boljšim paketom, pa stane 62.996 evrov. Večini država odobri subvencijo 6.500 evrov, slovenski zastopnik pa doda hišne ugodnosti (preformance bonus 1.000 €, bon za financiranje 2.000 €), tako da se cena na papirju lahko spusti tudi do 38.499 evrov.

Na našem trgu naj bi po napovedih v prihodnjem letu prodali kakih 150 Tavascanov.◄

Foto: VK