Avtomobilski teden 40, 2020 Avtomobilski teden 40, 2020
Vroči stol Pred časom je Renault, tedaj še ne pod žezlom Luce De Mea, objavil obsežen načrt prestrukturiranja. Francoska skupina je lani pridelala visoko... Avtomobilski teden 40, 2020

Luca de Meo: vroč Renaultov stol postaja vse bolj vroč.

Vroči stol

Pred časom je Renault, tedaj še ne pod žezlom Luce De Mea, objavil obsežen načrt prestrukturiranja. Francoska skupina je lani pridelala visoko izgubo, prvo po dolgem času. Načrt prestrukturiranja je seveda zelo klasičen – zmanjšali naj bi število zaposlenih vsaj za 15 tisoč, do tega okoli 4.600 zgolj v Franciji. Ob objavi teh načrtov je bilo med drugim tudi bolj ali manj jasno povedano, da ne bo izvzeta nobena Renaultova tovarna, pa naj bo v domači Franciji ali kje drugje. Nas v teh krajih bi to moralo še toliko bolj zanimati, kajti novomeški Revoz, ki ga štejejo med najboljše tovarne v Renaultovi ogrlici, zaposluje okoli 3.000 ljudi. Res je sicer, da ima v svojem proizvodnem programu avtomobile, ki so na trgih dokaj ali kar celo zelo uspešni (recimo Clio), toda to ni garancija, da bi se ga slovito »prestrukturiranje« morda izognilo. Očitno pa je načrt bolj ali manj pripravljen, čeprav še ne objavljen, kajti oglasili so se sindikati.

Tri francoska sindikalna združenja, ki zastopajo tudi delavce v Renaultu, so tako sporočila, da se bodo uprla izvajanju tega načrta. Toda predstavniki zaposlenih imajo pri sprejemanju pomembnih odločitev v Renaultu zgolj posvetovalno vlogo. Kako naj bi po tem načrtu v prihodnjih letih privarčevali vsaj dve milijardi evrov, je seveda nejasno. Ali pa je morda že vse jasno?

***

Stefano Domenicali je odšel, vprašanje ostaja – zakaj?

Kam in kaj z Lamborghinijem, Bugattijem, Ducatijem?

Ta teden je bila objavljena novica, ki je morda zanimiva zgolj za tiste, ki spremljajo Formulo 1 (koliko jih je še?), za vse druge je bila povsem obstranska. Toda če ali ko jo postavimo v določen kontekst, dobi povsem drugačen pomen.

Šef italijanskega Lamborghinija, Stefano Domenicali, je namreč postal prvi mož Formule 1. Pomembna funkcija, nedvomno. Ostalo je vprašanje, zakaj se je Italijan odločil (menda) tako hitro in nenadoma? Morda odgovor ponuja vse tisto, kar je v Barceloni, kjer so ustoličili novega šefa Seata (to je postal Wayne Griffiths) dejal Herbert Diess, predsednik skupine Volkswagen (VW).

Med drugim je rekel, da se mora VW truditi, da bo ostal vodilni oziroma relevanten v časih, ko se pospešeno uvaja digitalizacija in elektrifikacija avtomobilov. »VW se mora spremeniti. Iz izdelovalca znanih in uspešnih avtomobilov, ki jih poganjajo motorji z notranjim zgorevanjem, se mora spremeniti v digitalno skupino, ki bo sposobna obvladati milijone mobilnih naprav po vsem svetu. Zato bomo še pred koncem leta objavili vrsto sprememb v tej smeri,« je dejal Diess. Takoj se seveda postavlja vprašanje, kaj se bo zgodilo oziroma kakšno prihodnost čaka tovarne, ki so znotraj VW, torej Lamborghini, Bugatti, Ducati? In verjetno se je nekaj podobnega vprašal tudi Domenicali in odšel …

Janez Kovačič