Avtomobilski teden 24, 2018 Avtomobilski teden 24, 2018
Daimlerjeva zgodba v Nemčiji se vse bolj zapleta, medtem ko je koncern Volkswagen doletela tudi ‘domača’ kazen. Diesel-Gate noče in noče ponikniti. Daimler AG... Avtomobilski teden 24, 2018

Daimlerjeva zgodba v Nemčiji se vse bolj zapleta, kazen je doletela tudi Volkswagen.

Daimlerjeva zgodba v Nemčiji se vse bolj zapleta, medtem ko je koncern Volkswagen doletela tudi ‘domača’ kazen. Diesel-Gate noče in noče ponikniti.

Daimler AG oziroma Mercedes-Benz naj bi po ugotovitvah nemškega prometnega ministrstva v skoraj 750 tisoč Mercedesov – gre za športni terenec GLC, razred C in kombi Viano – vgradil nedovoljeno programsko opremo, ki skrbi za uravnavanje izpustov v dizelskih motorjih. Kot pravijo, naj bi bilo tako ‘okuženih’ vsaj 200 tisoč Mercedesov v Nemčiji, preostalo pa v drugih evropskih državah, verjetno tudi pri nas. Tovarna ob tem pravi, da sodelujejo z oblastmi, vendar se bo na odločitev pritožila; če bi namreč obveljalo to, kar trdi ministrstvo, bi ustrezno ‘popravilo’ vseh teh vozil stalo nič manj kot 100 milijonov evrov. Ob tem pa postajajo vse bolj glasni okoljevarstveniki kot tudi politična opozicija, pri čemer je slišati, da je »sedanja vlada zaščitnik nemške avtomobilske industrije«.

So pa nemške oblasti kaznovale koncern Volkswagen. Ta bo moral plačati milijardo evrov kazni in sicer zaradi povzročitve škandala Diesel-Gate. Omembe vredno je, da se VW na odločitev ne bo pritožil, saj »priznava odgovornost za dizelsko krizo in sprejema oziroma razume kazen kot korak v prizadevanju za popravilo škode.« Izrečena kazen je ena najvišjih v Nemčiji, VW pa jo bo moral ‘prišteti’ k izjemno visokim dosedanjim stroškom. In že dolgo je znano, da je številka megalomanska.

***

Pri Tesli bo ob delo okoli 3.600 zaposlenih.

Ameriški Tesla, sloviti izdelovalec električnih avtomobilov, obstaja že petnajst let. Toda v vsem tem času ni bilo dobička, pač pa so v letošnjih prvih treh mesecih ustvarili za več kot 700 milijonov dolarjev izgube. Elon Musk, alfa in omega družbe in veliki promotor raznovrstnega tehničnega napredka, kajti Tesla se ne ukvarja zgolj z električnimi avtomobili, je sedaj moral priznati – »odpuščali bomo.«

Vse kaže, da se bo moralo posloviti približno 3.600 zaposlenih ali devet odstotkov vseh, ki delajo v tej družbi. V pismu vsem zaposlenim je Musk med drugim dejal, da družbo ne žene želja po dobičku, pač pa zavzemanje za trajnostno in s tem čisto energijo, k čemur težijo tudi pri izdelavi električnih vozil. Dejal je tudi, da ne bodo odpuščali proizvodnih delavcev, pač pa se bodo morali posloviti zaposleni v režiji in drugih delih družbe. Nič ni omenjal težav pri izdelavi Tesle 3, prvega nizkocenovnega električnega avtomobila, ki naj bi stal okoli 35 tisoč dolarjev. Družba se srečuje z izjemno velikimi težavami pri organizaciji proizvodnje, kar je tudi eden pomembnih, ne pa edini razlog velike izgube.

Sedaj je treba zgolj počakati na reakcijo borz in različnih bonitetnih družb, kajti lahko bi se zgodilo, da Tesla ne bo več beli labod, pač pa zgolj grdi raček …

***

Thierry Bollore naj bi na mestu prvega človeka Renaulta zamenjal Carlosa Ghosna.

Carlos Ghosn, najpomembnejši mož zveze Renault-Nissan-Mitsubishi (RNM), ima v svojih rokah veliko moči, pa tudi naslovov. Vsaj od enega, vsekakor zelo pomembnega, naj bi se poslovil prej, kot je načrtoval, toda šele leta 2022.

Ghosn, sedaj star 64 let, naj bi odstopil kot predsednik uprave Renaulta, bo pa ostal njegov predsednik in hkrati predsednik skupine RNM. Vsekakor želi doseči tesnejše sodelovanje med tremi deli te skupine, kajti sinergija bi prinesla marsikaj dobrega, pa morda tudi kakšno manj prijetno podrobnost. Po načrtu, ki naj bi ga objavili septembra, naj bi skupina do leta 2022 presegla deset milijard evrov prihodkov, pred dvema letoma pa je ta številka znašala pet milijard evrov. Gre torej za ambiciozen načrt, ki pa je uresničljiv – če bo gospodarska in siceršnja situacija vsaj približno takšna, kot je sedaj.

Sicer pa Ghosn že nekaj časa napoveduje, da bo v svojih šestdesetih delal nekaj manj kot prej. Vse kaže, da je eden izmed najresnejših kandidatov za mesto predsednika uprave Renaulta 54-letni Thierry Bollore, ki je bil v začetku leta imenovan za vodjo operative v Renaultu.

Janez Kovačič