Audi A3 2.0 TDI Ambition Audi A3 2.0 TDI Ambition
Značaj Lahko seveda rečete, da je to Golf v drugačni preobleki in s tehničnega zornega kota niste daleč od resnice. Ampak koga danes sploh... Audi A3 2.0 TDI Ambition

Audi A3 2.0 TDIZnačaj

Lahko seveda rečete, da je to Golf v drugačni preobleki in s tehničnega zornega kota niste daleč od resnice. Ampak koga danes sploh še zanima tehnika? Ljudi zanima, koliko avtomobil porabi.

In kakšen imidž ima.

  • 1VK_6969a
  • 1VK_6970
  • 1VK_6971
  • 1VK_6976
  • 1VK_6966
  • 1VK_7022
  • 1VK_6989
  • 1VK_7027
  • 1VK_6998
  • 1VK_7029
  • 1VK_6997
  • 1VK_7031
  • 1VK_7035
  • 1VK_7004
  • 1VK_7009
  • 1VK_7015
  • 1VK_7023

Audi si je imidž že zgradil. Še pred tremi desetletji so nanj iz Münchna in Stuttgarta gledali postrani, danes ga obravnavajo kot edinega resnega tekmeca. Precej je pomagal pra Quattro, veliko tudi zanesljiva nemška tehnologija, potem pa je šlo počasi, a zanesljivo le še navzgor. Tudi z modeli, kot je A3. Zakaj bi moral gospod, ki vozi A6 ali A8, svoji ženi ali odraščajoči mladini kupiti avtomobil druge znamke?

Danes je A3 eden od glavnih prodajnih stebrov znamke Audi. Nezmotljivo prepoznaven pripadnik te znamke in s karoserijskimi razmerji, ki delujejo dinamično in prestižno. In seveda s tehnologijo ter z opremo, ki ga dvigujeta nad »ljudske« avtomobile tega razreda.

Sedi se v njem tipično koncernsko: nizko, če tako hočete, tako nizko, da je od zunaj videti, kot bi ga peljal majhen človek. A izza volana daje to prijeten občutek športnosti. Šporeten je tudi trikraki volanski obroč, če zanj doplačate, pa okolica, kjer črnino vizualne kakovosti razbijajo različni dekoracijski vložki videza kromirane kovine. Spodnji dve tretjini kabine sta globoko črni, kombinirani z različnimi odtenki sivine, zgornji del je svetlo siv – preskušen prijem za dobro počutje.

Sedeži so tradicionalno zelo dobri. Za dovolj velikimi (dolgimi) površinami, s pravšnjo trdoto za udobje na kratkih in dolgih vožnjah in s še nemotečim športnim bočnim oprijemom. A ne le sedenje – nasploh je počutje v sedežih prijetno, tudi na račun dobre ergonomije in okolja, ki z ničemer ne zmoti gibov in dela voznika.

A3 je 3-vratna kombilimuzina. To ne pomeni le, da je z vrati na zadku praktičen dostop v prtljažnik, pač pa tudi to, da je z le parom vrat na boku neprijeten za vstopanje na zadnjo klop. Audi ponuja tudi A3 Sportback z lažjim dostopom zaradi dodatnega para vrat na bokih, je pa nekaj fražji in za nekatere okuse tudi manj športen.

Še malce o praktičnosti. Predalov spredaj ni prav dosti (res pa je pod sovoznikov sedežem eden, kar je pri avtomobilih prej izjema kot pravilo), jeh je pa dovolj, da vsebino žepov spraznite vanje. Zadaj je še bolj nepraktično: na trdih(!) hrbtiščih sedežev sta le mreži in v bokih sta predalčka. In prtljažnik: s tretjinsko prekucljivim naslonjalom je povečljiv, ker pa je sedežni del fiksen, je povečana površina prtljažnika poševna. Je pa res, da pri povečavi ne nastane stopnica, če dvignete premično dno na drugo višino.

Za športne občutke ali pa vsaj za brezskrbna prehitevanja zadostuje že 1,6-litrski TDI, če pa izberete 2-litrski stroj, je njegov navor na trenutke – ko vozniku trzne desna noga – že navdušujoče surov. Igračka z imenom Audi Drive Select je pri tem kar priporočljiva reč: njena pamet zna pomagati vozniku, da vozi varčno ali udobno, v obeh primerih pa tudi lagodno in nestresno. Lahko mu pomaga tudi pri dinamiki vožnje. Za tiste, ki se bojijo novotarij in nastavitev, je tam osnovna nastavitev samodejna, kdor ima pa to rad, lahko pa sam nastavi vse, kar znotraj tega sistema nadzira elektronika. Je pa treba vedeti, da so razlike med nastavitvami dobro zaznavne, a spet ne tako velike, kot bi si kdo predstavljal.

Takole motoriziran A3 ima pri vsem naštetem lep in tudi uporaben značaj. Lahko se peljete lagodno in uživate v odličnem avdio sistemu, ki zna Erosa Ramazzottija z njegovo Se Bastasse Una Canzone skorajda osebno pripeljati v kokpit, lahko pa tudi presenetite kakšnega lokalnega veljaka na kateri od zavitih alpskih cest. In tudi v slednjem primeru zna biti njegov TDI prav prijazno varčen.

Dvojnost značaj pa je le zadnji od njegovih prednosti. Tisto o njegovem imidžu se sicer sliši kot obrabljena plošča na 78 vrtljajih, a na srečo še vedno drži. Sliši se preprosto, a če bi bilo, bi bili vsi avtomobili Audiji. Ne po videzu – po uspešnosti in priljubljenosti. Pa niso. (VK)

Odčitki in meritve

Poraba in trušč v notranjosti (6. prestava)

60 km/h: 2,7 l/100 km – 89 dB

100 km/h: 3,8 l/100 km – 89 dB

130 km/h: 5,4 l/100 km – 93 dB

160 km/h: 7,3 l/100 km – 95 dB

Testni krog: 7,6 l/100 km

Pohvale

+ zelo dober splošen imidž znamke

+ notranji materiali, vizualna kakovost

+ tiha notranjost

+ motor: prožnost, navor, poraba

+ počutje za volanom

Graje

– dostop na zadnjo klop

– trda hrbtišča sedežev in mreža namesto žepa

– (nov) prikaz potovalnega računalnika

– potreba po pogostem spreminjanju nastavitve notr. temperature

– (pre)malo komand na volanskem obroču

Na kratko

Zelo dobre stvari imajo tudi veliko nasprotnikov, a če bi ti zmogli trezno presoditi, je A3, še posebej takole motoriziran, odličen in vsestranski. Zanjo in zanj, za mesto in za daljšo pot, za posameznike in družine, za družinske nakupe in za drgnujenje robov gum. Ob tem in ob dani ponudbi le: priporočam različico Sportback. Pet vrat je le pet vrat

Cene

Audi A3 2.0 TDI: 14.550 evrov

Audi A3 2.0 TDI Ambition: 27.820 evrov

Testni Audi A3 2.0 TDI Ambition: 33.187,85 evrov

Tehnični podatki (proizvajalec)

Motor: 4-valjni – vrstni – dizelski – neposredni vbrizg – turbopuhalo – gibna prostornina 1.968 cm3 – največji navor 320 Nm pri 1.750-3.000/min – največja moč 110 kW (150 KM) pri 3.500-4.000/min

Pogon: ročni menjalnik (6) – pogon spredaj

Voz in obese: kombilimuzina – samonosna karoserija, 3 vrata, 5 sedežev – spredaj pomožen okvir, posamične obese, vzmetne noge, trikotna prečna vodila, stabilizator – zadaj pomožen okvir, prema z več vodili, vijačne vzmeti, teleskopski blažilniki, stabilizator – volan z zobato letvijo, elektromehanski servo, gume Semperit Speed Grip 2 225/45 R 17 V M+S

Vozna dinamika: 5 stopenj nastavitve (Efficiency, Comfort, Auto, Dynamic, Individual)

Mere: dolžina 4.237 mm – širina 1.777 mm – višina 1.421 mm – medosna razdalja 2.601 mm – najmanjša razdalja od tal: ni podatka – rajdni krog 10,7 m – notranja širina spredaj 1.464 mm, zadaj 1.411 mm – prtljažnik 365/1.100 l – posoda za gorivo 50 l

Mase: vozilo 1.280 kg – dovoljena skupna obremenitev 560 kg – dovoljena obremenitev strehe 75 kg

Zmogljivosti: največja hitrost 216 km/h – pospešek 0-100 km/h 8,6 s – poraba (kombiniran cikel) 4,1 l/100 km – izpust CO2 106 g/km

Kokpit: nemško natančen in ergonomsko zelo dober. A tudi prijeten, vsaj za prednja potnika.

Kokpit: nemško natančen in ergonomsko zelo dober. A tudi prijeten, vsaj za prednja potnika.

Merilniki: veliko informacij in z novim načinom prikaza podatkov potovalnega računalnika.

Merilniki: veliko informacij in z novim načinom prikaza podatkov potovalnega računalnika.

MMI: iz generacije v generacijo bolj popoln in prijazen do uporabnika.

MMI: iz generacije v generacijo bolj popoln in prijazen do uporabnika.

Audi Drive Select: glavni »krivec« za več značajev avtomobila.

Audi Drive Select: glavni »krivec« za več značajev avtomobila.

Foto: VK