Fiat Scudo: na slovenskem trgu Fiat Scudo: na slovenskem trgu
Lani so pri Fiatu (pričakovano) znova obudili sodelovanje s koncernom PSA na področju lahkih gospodarskih vozil. Tako se je znova rodil Scudo, dostavnik, ki... Fiat Scudo: na slovenskem trgu

Fiat Scudo: s sebi lastnim prednjim delom ter s ksenonskimi žarometi.

Lani so pri Fiatu (pričakovano) znova obudili sodelovanje s koncernom PSA na področju lahkih gospodarskih vozil. Tako se je znova rodil Scudo, dostavnik, ki je tehnični mnogoterček Jumpya, Experta, Vivara in Proaca. Zdaj je na naprodaj tudi pri nas, stane pa najmanj 28.645 evrov.

Prvič so Scudo predstavili leta 1994, naslednjo generacijo 2006, leta 2016 ga je zamenjal Talento, ki je bil tehnični dvojček Trafica, od leta 2022 pa znova prihaja s tekočih trakov tovarne Sevel Nord na severu Francije. S tem se pridružuje tretji generaciji omenjene druščine, ki tam nastaja od leta 2016.

Ker gre za že šest let star model (življenjski cikel je pri dostavnikih daljši kot pri osebnih avtomobilih), je marsikaj znanega. Na zunanjosti ima Scudo lastne prednji del in oznake, v notranjosti pa oznake in, ko gre za različico Crewcab, še posebno izvedbo klopi druge vrste (Moduwork). Ta je sicer lahko klasična, fiksna, v različici Crewcab Foldable pa je preprosto in v le nekaj sekundah zložljiva na poseben način. Z le ene strani in z ne dosti sile jo je moč dvigniti in v istem gibu poravnati ter potisniti proti prednjemu delu, s čimer se umakne morebitnemu večjemu tovoru.

  • 1VK_7532a
  • 1VK_7538la
  • 1VK_7527
  • 1VK_7530
  • 1VK_7520
  • 1VK_7519
  • 1VK_7523
  • 1VK_7524
  • 2023-03-08 10.05.56c
  • 1VK_7525ra
  • 2023-03-08 10.06.20ca
  • 2023-03-08 10.06.14ca

Pogonu služita dizelska motorja Multijet prostornine 1,5 ali dveh litrov. Na razpolago sta z močmi 75 in 90 (oba 1.5) ter 106 in 134 (oba 2.0) kilovatov, menjalnik pa je ročni (6) ali pri 2.0 tudi samodejni (8). V ponudbi je tudi električno gnana različica z motorno močjo 100 kilovatov. V tem primeru kupec izbira med dvema pogonskima baterijama (50 ali 75 kWh kapacitete), ki zadoščata za do 230 oziroma 330 kilometrov vožnje po standardu WLTP.

Polnjenje je mogoče z močmi do 100 kilovatov, pri čemer se najdlje polni na domači polnilnici (8A, 31 oziroma 47 ur do 100 %), najhitreje pa na javni, kjer se do 80 odstotkov napolni v 30 oziroma 45 minutah.

Pri dostavnikih največ štejeta prostornina in nosilnost tovornega dela. Različica Furgon (le ena vrsta sedežev) meri 4,96 (L2) oziroma 5,31 (L3) metra v dolžino ter sprejme do 1,1 oziroma do 1,3 tone tovora (e-Scudo do 1,2 oziroma 1,1 t). V L2 je moč postaviti dve vrsti evro palet, v L3 tri (palete je moč na račun nakladati tudi skozi stranska drsna vrata), prostornina pa znaša 5,3-5,8 (L2) oziroma do 6,1-6,6 (L3) kubičnega metra. Razlike v prostornini gredo na račun možnosti podaljšanja prostora na sovoznikovi strani (Moduwork).

Crewcab, ki ima dve vrsti sedežev in ki je prav tako na voljo v dveh dolžinah (L2: 4,61 m; L3: 5,31 m), je prostora za 3,2 oziroma za 4 kubične metre. Pri Crewcab Foldable se lahko prostornina poveča na 4,7 oziroma 5,5 kubičnega metra. Nosilnost znaša do 990 oziroma do 1.185 kilogramov, pri e-Scudu pa do 1.226 oziroma do 1.198 kilogramov.

Scudo je na voljo tudi le kot šasija s kabino, pri kateri gre za individualno naročanje glede na zahteve oziroma želje kupca.

V Scudu je do 14 asistenčnih sistemov, vključno s prepoznavanjem prometnih znakov, z opozarjanjem na nenamerno spremembo prometnega pasu, s kamero za vzvratno vožnjo, s samodejnim zaviranjem v sili, s projicirnim zaslonom (HUD) in s sistemom za boljši oprijem v poslabšanih pogojih pod kolesi. Zaslon infozabavnega sistema meri 7 palcev in ima vtičnico USB ter možnost povezovanja s pametnimi telefoni.

Osnovni cenik obsega 20 dizelskih ter 8 električnih pogonov, pri tem pa upošteva tudi dolžino in vrsto karoserije. Med dizli je najcenejši Furgon L2 1.5 Multijet 100 (28.645 €), najcenejši Crewcab je L2 2.0 Multijet 145 (34.503 €), najcenejši Crewcab Foldable pa L2 1.5 Multijet 120 (33.480 €). Primerljivi Foldable, torej L2 2.0 Multijet 145, stane 34.968 evrov, kar pomeni, da gre za razliko zgolj 465 evrov. Komur je več do zmogljivosti, bo izbral različico 2.0 Multijet 180, ki stane od 34.038 (Furgon L2) oziroma 37.293 (Crewcab L2) evrov.  Oba sta na voljo tudi kot L3, Crewcab Foldable pa s takšnim motorjem ni na voljo. L3 je za okoli dobrega tisočaka dražji od L2, odvisno od različice.

Še električni, pri katerih je, upoštevaje tudi kapaciteto baterije, različic 8. Različica Foldable tu ni na voljo, cene pa se gibljejo od 40.269 (Furgon L2 50 kWh) do 50.406 evrov (Crewcab L3 75 kWh).

Navedene cene upoštevajo redni popust 7 odstotkov. Kdor se bo odločil za njihovo financiranje, bo deležen še 1.500 evrov dodatnega popusta, podjetja lahko seveda računajo še na vrnitev DDV, električno gnane različice pa na EKO subvencijo.

Še letos bodo slovenskemu trgu ponudili tudi osebno različico Ulysse, a zgolj z električnim pogonom (e-Ulysse), tako kot pri sestrskih ë-SpaceTourerju, Zafiri-e Life in e-Travellerju.◄

Foto: VK