


O zapletu s plačo Carlosa Ghosna, prvega človeka zveze Renault-Nissan, smo že pisali. Vsaj za lansko delo pri Nissanu je vse urejeno, medtem ko je pri Renaultu še skoraj vse v zraku.
Za minulo poslovno leto pri Nissanu je Carlos Ghosn dobil 9,58 milijona dolarjev plače oziroma dohodka. To je približno 3,5 odstotka več kot v letu 2014. Tako so se odločili na letnem srečanju te velike japonske avtomobilske korporacije v japonski Yokohami.
Drugače je pri Renaultu. Največji posamični delničar je francoske avtomobilske tovarne je francoska država – v lasti ima 18 odstotkov vrednosti podjetja oziroma prav toliko glasovalnih pravic. Za delo v letu 2015 bi moral Ghosn na svoj račun dobiti 8,2 milijona dolarjev, pri čemer je ta vsota sestavljena iz redne plače in nagrade. Toda francoska vlada se s predlogom ni strinjala, saj je menila, da je Ghosn sicer dobro delal, toda v sedanjih gospodarskih okoliščinah, ko ljudje izgubljajo delo, to ni pametna poteza. Nasprotovanje je bilo sicer simbolično, toda vse kaže, da Renaultove plače še nekaj časa ne bo na Ghosnovem računu.
Sicer pa naj bi bila povprečna plača najvišje rangiranih ljudi v avtomobilski industriji za leto 2015 nič manj kot 22,2 milijona dolarjev. Ta hip se ve, da je Mark Fields, direktor Forda, dobil 18,6 milijona dolarjev, Mary Barra, izvršna direktorica General Motorsa, pa 28,6 milijona dolarjev.◄