Volkswagen Tiguan: na slovenskem trgu Volkswagen Tiguan: na slovenskem trgu
  Tiguan, od leta 2017 najbolje prodajani Volkswagen, vstopa v že tretjo generacijo. Prvo so predstavili leta 2007, drugo 2015, tokratno pa septembra lani.... Volkswagen Tiguan: na slovenskem trgu

Volkswagen Tiguan: nova zunanjost, nova notranjost, nova tehnika. Naslednik različice Allspace pride na trg prihodnje leto.

 

Tiguan, od leta 2017 najbolje prodajani Volkswagen, vstopa v že tretjo generacijo. Prvo so predstavili leta 2007, drugo 2015, tokratno pa septembra lani. Odslej je naprodaj tudi na našem trgu in sicer za najmanj 37.465 evrov.

Morda ni videti, a gre pri tokratni menjavi generacije (spet) za malo revolucijo. Pri Volkswagnu so se odrekli dolgo zapovedanim ravnim površinam in (številnim) robovom, motorna maska je zdaj v celoti v spodnjem delu odbijača, zadnje luči pa so po novem povezane.

  • DB2023AU01067_mediumc
  • DB2023AU01073_medium
  • DB2023AU01064_mediumc
  • DB2023AU01092_medium
  • DB2024AU00084_medium
  • DB2023AU01079_medium
  • DB2023AU01114_medium
  • DB2023AU01081_medium

Nastal je na enaki, a izboljšani platformi MQB, zato ne preseneča, da je enako širok, malenkostno nižji in za dobre tri centimetre daljši od predhodnika. Navduši njegova aerodinamika, saj se je količnik upora z 0,33 zmanjšal na 0,28, v isti sapi pa je njegov prtljažnik v osnovni postavitvi za 47 litrov večji.

Prtljažnik zdaj meri od 652 do 1.650 litrov (kar je za 5 litrov manj kot doslej), pri hibridno gnani različici pa od 472 do 1.486 litrov. Tudi novi Tiguan je, pravijo, znotraj v vse smeri milimetrsko večji.

Precej spremenjen je tudi kokpit. Armaturna plošča je povsem drugačna, začenši z obliko, a tudi s tehniko. Nova je grafika serijsko digitalnih merilnikov na 10-palčnem zaslonu, gumbi na volanskih prečkah so zdaj spet klasični mehanski, ročica menjalnika je v desni obvolanski ročici, osrednji zaslon (12,9- ali 15-palčni) pa je odslej štrleč. Sedeži imajo hrbtu prijazen certifikat AGR, naprednejši še ogrevanje (dvoconsko na vsakem sedežu) in masažo, na nekdanjem mestu prestavne ročice pa je zdaj vrtljivi gumb za ‘doživetje vožnje’ (glasnost, izbira voznega programa, ambientalna svetloba).

Na voljo je projicirni zaslon (HUD), na osrednjem zaslonu pa je operacijski sistem nove generacije MIB4 z vgrajenima sistemoma IDA (za ‘notranje’ informacije – vozilo) ter Chat GPT (za ‘zunanje’ informacije – splet). Slovensko glasovno upravljanje bo na voljo konec tega leta. Novost je še gumb za ‘domov’, pa razne bližnjice v meniju, možnost prilagoditve zasnove zaslona in tako naprej.

Od tehnike velja izpostaviti naprednejše žaromete LED (matrični HD), dinamično uravnavanje podvozja DCC Pro (blažilniki s po parom ventilov za učinek lebdeče preproge), pa seveda asistenčne sisteme, ki, med drugim, slonijo tudi na treh radarskih tipalih spredaj ter dveh zadaj.

Še iz tradicionalnih časov je pogonska ponudba tipično volkswagnovsko bogata. Osnovni motor je bencinski eTSI, blagi hibrid z 48-voltno tehniko (zaganjač/generator/motor v njem pomaga pogonu z močjo 14 kW), ki zmore 96 ali 110 kilovatov. Sledi 2.0 TSI z močjo 195 kilovatov ter s 4-kolesnim pogonom, ki bo naprodaj v drugi polovici leta. Marsikdo bo vesel tudi dizelske ponudbe. To sta 2-litrska stroja TDI z močjo 110 ali 142 kilovatov, slednji je kombiniran s 4-kolesnim pogonom.

Resno elektrificiran pa je priključno hibridni eHybrid. V obeh primerih gre za kombinacijo motorja 1.5 TSI (110 ali 130 kW) in elektromotorja (85 kW), pri čemer znaša sistemska moč 150 ali 200 kilovatov. Električnemu pogonu služi baterija kapacitete 19,7 kilovatne ure (ki, mimogrede, tehta 171 kg) in ki jo je moč polniti z 11 kilovati izmeničnega toka ali kar s 50 kilovati enosmernega toka. Skupni doseg znaša okoli 800 kilometrov, samo na elektriko pa prevozi okoli 100 kilometrov! Za zdaj je v ceniku le šibkejši eHybrid. Tako pri priključnih kot pri blagih hibridih je menjalnik dvosklopčni DSG.

Upoštevaje naštete pogone in štiri pakete opreme (ki vključujejo tudi akcijski 4ALL) je v ceniku 15 različic. Za osnovno ceno dobite 1.5 eTSI 96 kW DSG7 Life, za okoli 700 evrov je dražji 1.5 eTSI 110 kW. Dizli se prično pri 41.047 evrih (2.0 TDI 110 kW DSG7 Life) in končajo pri 49.431 evrih (2.0 TDI 142 kW DSG7 4Motion R-Line). Edini priključni hibrid v ceniku (150 kW) stane od 44.519 do 47.884 evrov, zmogljivejši (200 kW R-Line) pa bo stal 52.003 evre.

Pri slovenskem zastopniku načrtujejo prodati do 1.200 novih Tiguanov letno.◄

Foto: Volkswagen