Volkswagen e-Golf Volkswagen e-Golf
Klasičen pristop Ko se je nazadnje začelo govoriti o električnih avtomobilih, smo slišali, da bodo (lahko) ti zasnovani in oblikovani (precej) drugače, kot smo... Volkswagen e-Golf

Volkswagen e-Golf: klasična kombilimuzina z električnim pogonom.

Klasičen pristop

Ko se je nazadnje začelo govoriti o električnih avtomobilih, smo slišali, da bodo (lahko) ti zasnovani in oblikovani (precej) drugače, kot smo vajeni pri običajnih vozilih.

Večina jih je sicer takšnih, pri Volkswagnu pa – pričakovano – stavijo na klasiko.

***

Njihov e-Golf je zato do neke mere v izhodišču hendikepiran: pogonsko tehniko je bilo treba razporediti tja, kjer je pač prostor. Načelno nič hudega, le za baterije ni posebnega prostora, zato jih prav veliko ne more imeti. In zato pri današnji tehnologiji baterij ne more imeti večjega dosega, kot ga ima.

  • 1VK_8797acwsh
  • 1VK_8763la
  • 1VK_8764a
  • 1VK_8799a
  • 1VK_8765la
  • 1VK_8766
  • 1VK_8770
  • 1VK_8801ac
  • 1VK_8768a
  • 1VK_8777
  • 1VK_8786a
  • 1VK_8783
  • 1VK_8774a
  • 1VK_8776

Za uporabnika je e-Golf vendarle drugačen – povsem drugačni po videzu so denimo (digitalni) merilniki in tudi logika upravljanja z njimi (različni pogledi) je nekoliko drugačna. So pregledni in različni prikazi so uporabna reč, se pa pogosto nekateri podatki (hitrost, doseg) podvajajo. Po drugi strani ni moč nastaviti hkratnega pogleda trenutne porabe (s ciframi) in dosega, čeprav je prostora tam dovolj.

V preostalem je notranjost e-Golfa skorajda enaka drugim Golfom, izvzemši modrih šivov (volanski obroč, prestavna ročica) in izbirnika vozne dinamike, ki ima poleg običajnega le še dva ‘eko’ načina. Ja, pa seveda to, da se ob pritisku guma za zagon ne zgodi nič tresočega, le v merilnikih se pojavi napis, da je sistem nared za vožnjo. Elektrifikacija je tu prinesla tudi spremembo na varnostnem področju: ko voznik ob zaustavitvi menjalnik postavi v položaj P in odpre vrata, se pogon izklopi in ga je treba pač vnovič vklopiti. Se je treba navaditi.

Sto šestintrideset ‘konj’, predvsem pa 290 Njutonmetrov od 0 vrtljajev v minuti fascinirajo pri pospeševanju tja do 80 kilometrov na uro – kot pač pri vseh električnih vozilih. Treba pa je pri tem vedeti, da z mirovanja e-Golf ne skoči – do pričetka speljevanja traja nekaj trenutkov, morda predolgo za hitro vključevanje v promet. Se je treba navaditi.

  • 1VK_8703aw
  • 1VK_8699
  • 1VK_8707
  • 1VK_8706
  • 1VK_8686
  • 1VK_8690
  • 1VK_8689
  • 1VK_8692
  • 2017-09-03 00.32.02
  • 2017-09-04 20.04.50sh
  • 1VK_8695
  • 1VK_8697
  • 2017-09-03 00.37.37
  • 1VK_8698
  • 1VK_8693
  • 1VK_8694
  • 1VK_8780
  • 1VK_8781

Elektromobili so, ko gre za doseg, posebej občutljivi na pospeševanja. Eno samo prehitevanje z e-Golfom na cesti izven naselja zmanjša doseg za 10 kilometrov – za le kakih 50 metrov hitre vožnje. Zato so inženirji na varčevanje mislili povsod: prvič, če tipalo zazna nezasedenost sovoznikovega sedeža, se desni del klimatske naprave samodejno preklopi na ekonomičen način delovanja; drugič, tempomat deluje samo do 120 kilometrov na uro; tretjič, največja hitrost je omejena na 150 kilometrov na uro; četrtič, radarski tempomat deluje v kombinaciji s sistemom ESP zelo nežno – odvzame plin dosti prej kot pri običajnih avtomobilih; in petič, pri vožnji s polnim plinom elektronika kaj kmalu zmanjša razpoložljivo moč sistema s 100 tudi na le 55 odstotkov!

Ja tule gre pač vse na elektriko: pri stanju na mestu (pred semaforjem, …) s položajem za luči na ‘AUTO’, z zmerno glasnostjo avdio sistema in z zmernim delovanjem klimatske naprave kaže merilnik trenutne porabe 0,2 kilovatne ure na uro. Zdi se malo, ampak v praksi se lahko zgodi, da vsaka ‘kWh’ šteje, da pridete do polnilnice.

E-Golf pri polnem plinu menda (potovalni računalnik) porabi tudi 100 kilovatnih ur na 100 kilometrov. Ob športni vožnji, ki v praksi nanese do 30 kilovatnih ur na 100 kilometrov, to pomeni, da lahko z enim polnjenjem prevozite tudi le 50 kilometrov. Ampak ja, jasno, e-Golf ne kupujejo kupci, ki v salon kot staro za novo pripeljejo GTi. Logično. Le toliko v informacijo, kako je tu z dosegom.

  • 2017-09-03 18.53.53
  • 1VK_8771
  • 1VK_8778
  • 1VK_8779
  • 2017-09-02 17.02.41
  • 1VK_8696
  • 2017-09-03 19.37.39
  • 2017-09-05 22.53.50
  • 2017-09-03 16.51.27
  • 1VK_8709

Malce pri tem pomaga rekuperacija zavorne energije. To je tisto, ko pri zaviranju sistem le delno zavira s klasičnimi zavorami, delno pa vklopi polnjenje pogonske baterije, ki tudi povzroči zaviranje vozila. V praksi sistem pokaže, da pridobi 34 vatnih ur ob enkratnem zaviranju s 50 kilometrov na uro do zaustavitve, je pa to odvisno od sile na zavorni stopalki.

Malce se je zaradi rekuperacije treba navaditi na doziranje sile na stopalko zavore (reakcija je nekoliko drugačna kot pri običajnih Golfih), sicer pa so zavore tu odlične: zelo dober je občutek na stopalki pri močnejšem zaviranju, nihanja karoserije ni in zavorna pot se zdi krajša kot pri običajnem Golfu. A si brez meritev tega ne upam zagotovo trditi.

Na cesti je e-Golf res kot Golf, a ga je moč prepoznati, tudi če je brez nalepk in tudi če spregledate tovarniške napise. Količinsko skromne modrine pač ni težko opaziti. Testni je bil (na račun varčevanja pri ceni?) odet v običajno, ne kovinsko barvo, a je bila vseeno zanimiva: svetlo svetlo siva s kapljico modre. Zanimiva in nekaj posebnega.

***

Elektrifikacija avtomobilov je menda draga in zato vsi varčujejo, kjer se le da. Tako (testni) e-Golf denimo ni imel kamere za vzvratno vožnjo in pametnega ključa, imel pa je večino drugega, s čimer Golf prepričuje številne kupce. In to je morda tudi eden od razlogov, zakaj so se pri Volkswagnu odločili – vsaj v prvi fazi – trgu ponuditi elektromobil najbolj klasične vrste.

Golf je le Golf, pa tudi če je e-Golf.

Vinko Kernc

Pohvale

+ klasičen Golf z e-pogonom

+ (digitalni) merilniki

+ pospeševanje, prožnost do 80 km/h

+ ergonomija

+ karoserijska barva

+ mehka napajalna kabla

+ zavore

+ sedeža (tudi nastavitve)

+ notranji predali

+ potovalni računalnik

Graje

– cena

– doseg

– čas polnjenja

– oprema (glede na ceno)

– odziv pogona pri speljevanju

– osrednji zaslon brez klasičnih gumbov

Na kratko

Pri Volkswagnu so na osnovi tehnologij, ki so ta hip na voljo, in na osnovi svojega najbolj priljubljenega oziroma prepoznavnega modela vse skupaj zbrali, povezali in v svojem slogu naredili več kot le korekten elektromobil. Elektro Golf.

Odčitki in meritve

Okoliščine meritev: temperatura okolice 14° C – suha cesta – stanje števca prevoženih kilometrov 3.038 km – menjalnik v položaju D – vklopljen način ECO (mačin ECO+ deluje le do 100 km/h) – gume 205/55 R 16 Q Bridgestone Turanza T001 – digitalni prikazovalnik trenutne porabe električne energije (cifre, eno decimalno mesto) – tempomat deluje le do 120 km/h

Poraba

60 km/h, 6 % moči: 10,0 kWh/100 km, 83 dB

100 km/h, 11 % moči: 13,7 kWh/100 km, 84 dB

130 km/h, 30 % moči: 25,0 kWh/100 km, 91 dB

156 km/h, 40 % moči: 28,9 kWh/100 km, 94 dB (največja hitrost)

Testni krog: 13,0 kWh/100 km

Cene

Volkswagen e-Golf: 40.298 evrov

Testni Volkswagen e-Golf: 42.850,67 evrov

(Če ni drugače označeno, so navedene cene z uradnega cenika in ne upoštevajo posebnih akcijskih ponudb.)

Tehnični podatki (proizvajalec oziroma zastopnik)

Motor: sinhroni elektromotor na izmenični tok – največja vrtilna hitrost 12.000/min – največji navor 290 Nm pri 0-3.000/min – največja moč 100 kW (136 KM) pri: 3.000-12.000/min

Pogonska baterija: litij-ionska – napetost 323 V – kapaciteta 35,8 kWh – masa 318 kg

Pogon: samodejni menjalnik (1) – pogon spredaj

Voz in obese: kombilimuzina – samonosna karoserija, 5 vrat, 5 sedežev – spredaj posamične obese, vzmetne noge, trikotna prečna vodila, stabilizator – zadaj prema z več vodili, vijačne vzmeti, teleskopski blažilniki, stabilizator – volan z zobato letvijo, električen servo – gume 205/55 R 16 Q Bridgestone Turanza T001

Mere: dolžina 4.270 mm – širina 1.799 mm – višina 1.482 mm – medosna razdalja 2.629 mm – najmanjša razdalja od tal 143 mm – rajdni krog 10,9 m – notranja širina spredaj 1.469 mm, zadaj 1.440 mm – prtljažnik 341/1.231 dm3

Mase: vozilo 1.615 kg – dovoljena skupna obremenitev 480 kg – dovoljena obremenitev strehe: 75 kg

Zmogljivosti: največja hitrost 150 km/h – pospešek 0-100 km/h 9,6 s – poraba (kombiniran cikel) 12,7 kWh/100 km – izpust CO2 0 g/km

Foto: VK

Preberite tudi