Ssangyong Korando: na slovenskem trgu Ssangyong Korando: na slovenskem trgu
Kljub vzponom in padcem (Ssangyong je zdaj v lasti indijske Mahindre) velja ta znamka za specialista 4-kolesnega pogona, kakršen je lahko tudi novi Korando.... Ssangyong Korando: na slovenskem trgu

Ssangyong Korando: 4,45 metra dolžine za veliko kolenskega prostora in 551 litrov velik prtljažnik.

Kljub vzponom in padcem (Ssangyong je zdaj v lasti indijske Mahindre) velja ta znamka za specialista 4-kolesnega pogona, kakršen je lahko tudi novi Korando. Ta je pri nas naprodaj za od 16.490 evrov.

Uradno gre za 5, neuradno za 4. generacijo, dejstvo pa je, da je Korando mutiral iz pravega terenca (prvi je bil kopija Jeepa CJ-7) v nežni športni terenec in da je za to potreboval 4 leta odsotnosti iz trgov (2006-2010). Zdaj je tu že druga generacija Koranda kot športnega terenca in takšen se je močno približal sodobnim tekmecem, kot sta tudi Tucson in Sportage, pa seveda 3008 in tako naprej.

  • 1VK_3463a
  • 1VK_3456ra
  • 1VK_3459a
  • 1VK_3460a
  • 1VK_3462a
  • 1VK_3464a
  • 1VK_3465
  • 1VK_3474ra
  • 1VK_3470
  • 1VK_3472
  • 1VK_3475

Za zunanjost so oblikovalci vzeli za vzor kip strelca Herkula in njegove mišičaste postave. Vse zunanje luči na Korandu so v tehniki LED, le žarometa sta v osnovi projekcijska in LED za doplačilo. Na izbiro je 7 barv zunanjosti (med njimi je le oranžna brez doplačila) ter tri barvne kombinacije notranjosti; tam je poleg tkanine lahko tudi sintetično ali pravo usnje.

Merilniki so analogni, za doplačilo pa digitalni na 10,25-palčnem zaslonu in z več pogledi. Serijski je klasičen radijski sprejemnik z Bluetoothom, za doplačilo pa infozabavni sistem na 8-palčnem zaslonu in s povezljivostjo s pametnimi telefoni. Elektrika med drugim (lahko) pomaga ključavnicam (pametni ključ), pomiku prtljažniških vrat ter pomiku in ogrevanju sedežev, prednja pa sta lahko (2-stopenjsko) zračena.

Zdaj je Korando dobil tudi varnostne asistenčne sisteme, med drugim samodejno zaviranje v sili, aktivni sistem za vožnjo znotraj prometnega pasu, samodejno zasenčenje žarometov, opozorilnik za nevarnost trčenja in na nezbranost voznika, nadzor mrtvih kotov, opozorilnik na prečni promet zadaj in radarski tempomat. Na preskusnih trčenjih Euro NCAP je dosegel vseh pet možnih zvezdic.

Na izbiro so dva motorja (bencinski turbo, 120 kW, in dizelski turbo, 100 kW), dva menjalnika (ročni in samodejni, oba 6) in dva pogona (prednji ali 4-kolesni). Dobra stran je, da so pri pogonu možne vse kombinacije, pri čemer je doplačilo za samodejni menjalnik 1.800 evrov. V ponudbi so še trije osnovni paketi opreme in tako je v ceniku 10 kombinacij.

V osnovi je v ceniku najcenejši Korando 1.5 T-GDI Turbo 4×2 Fresh, ki stane 20.290 evrov, najcenejši dizel je 1.6 DSL 4×2 Fresh (23.490 €) in najcenejši 4-kolesno gnani 1.5 T-GDI Turbo 4×4 Style (24.490 €). Kdor plača z gotovino, dobi dva tisočaka popusta, ob akcijskem financiranju pa je tega 4.500 evrov. In tako pridemo do cene iz uvoda.

Glede na trenutne razmere so prodajni načrti ohlapni, letos naj bi pri nas prodali med 100 in 200 primerki novega Koranda. Ker so tipični kupci nekoliko konservativni, naj bi ti kupili več dizlov, a tudi več 4-kolesnega pogona. Najcenejši takšen je 1.6 DSL 4×4 Style, ki stane 27.490 oziroma s financiranjem 22.990 evrov.◄

Foto: VK