Škoda Superb: na slovenskem trgu Škoda Superb: na slovenskem trgu
  Škoda je 22 let po prvi predstavitvi novembra lani predstavila četrto generacijo največje Škode zadnjega časa, model Superb. Od nedavnega je naprodaj tudi... Škoda Superb: na slovenskem trgu

Škoda Superb: pri nas naj bi bil še naprej najpogostejši TDI Combi.

 

Škoda je 22 let po prvi predstavitvi novembra lani predstavila četrto generacijo največje Škode zadnjega časa, model Superb. Od nedavnega je naprodaj tudi pri nas, stane pa najmanj 34.327 evrov.

Nobeno presenečenje ni, da sloni na enaki platformi (MQB Evo) kot novi Volkswagen Passat, pri nas predstavljen sredi letošnjega marca. Zato tudi ni čudno, da se marsikaj bere zelo podobno, če že ne enako kot pri novem Passatu.

S tehničnega zornega kota je morda največja, vsekakor pa najbolj pomembna razlika v tem, da je Superb poleg kombijevske različice, tako kot Passat, na voljo tudi v kombilimuzinski. Tokrat je pri Superbu med obema karoserijskima izvedenkama razlike v dolžini za decimeter v korist kombilimuzine.

  • XVK_2263
  • XVK_2265c
  • XVK_2260a
  • XVK_2261
  • XVK_2272
  • XVK_2252sh
  • XVK_2254
  • XVK_2256

V primerjavi s prejšnjo generacijo je Superb v dolžino za štiri centimetre daljši, za 1,5 ožji in za dober centimeter višji. Prtljažnik je v osnovni postavitvi pri kombilimuzini za 20 (skupaj 645), pri kombiju pa za 30 litrov (skupaj 690 litrov) večji. Povečan prtljažnik zdaj meri 1.795 (kombilimuzina) oziroma 1.920 litrov (kombi).

Žarometi so matrični LED druge generacije, motorna maska ima več kotov, logotip je nekoliko drugačen, več je poudarka na aerodinamiki in tako naprej. Platišča so velikosti od 16 do 19 palcev, karoserijskih barv pa je 8, pri čemer razveseljuje, da so črno-bele ‘le’ štiri.

V prestižni notranjosti so novosti projicirni zaslon (HUD – zdaj neposredno na prednjo šipo), digitalni merilniki na 10-palčnem zaslonu, ročica menjalnika (desna obvolanska), velik osrednji zaslon s prilagodljivimi elementi podmenijev, sedeža s certifikatom AGR in trije okrogli, kombinirani (vrtenje in pritisk) gumbi, ki znajo služiti več funkcijam.

Trije notranji slogi sledijo (prav tako trem) paketom opreme, pri čemer je moč notranji ambient pri drugem in najvišjem izbirati. Sedeži so lahko ogrevani, zračeni, pa tudi z masažno funkcijo.

Pogonska tehnika je odnesla ročni menjalnik, tako da je odslej na voljo zgolj dvosklopčni DSG s 6 (za hibrid) oziroma 7 prestavami. Osnovni motor je blago-hibridni bencinski 1.5 TDI s 110 kilovati, sledi bencinski 2.0 TSI s 150 kilovati ali (za 4-kolesni pogon) s 195 kilovati, po predvidevanjih pa bo pri nas največ povpraševanja še vedno po dizelskem 2.0 TDI s 110 ali za 4-kolesni pogon s 142 kilovati.

V ponudbi je tudi priključno-hibridna različica 1.5 TSI s sistemsko močjo 150 kilovatov (TSI 110 kW, elektromotor 85 kW), kjer elektromotor napaja baterija neto kapacitete 19,7 kilovatne ure. Tudi pri Superbu jo je moč polniti z močjo do 50 kilovatov.

Jasno, novih ali naprednejši so številni asistenčni sistemi, vključno s samodejnim parkiranjem in sistemi Travel Assist 2.0, Front Assist in Side Assist. Tudi Superb ima po novem lahko dinamično krmiljeno podvozje (2-ventilski blažilniki), pa športno podvozje, paket za slabše terene (za 15 mm višje podvozje) in seveda nove domislice iz poglavja Simply clever.

V slovenskem ceniku je, upoštevaje naštete pogone in (tri) pakete opreme, po devet različic za obe karoserijski izvedenki. Na našem trgu bo najverjetneje močno prevladovalo povpraševanje po kombijevski karoseriji, katere cene se prično pri 35.478 evrih za 1.5 TSI Essence. Z istim motorjem je seveda najdražji L&K, ki stane od 43.878 evrov.

V ceniku sta tudi oba dizla; 110-kilovatni stane od 37.911 do 46.277 evrov, 142-kilovatni (4×4) pa od 41 831 do 50.196 evrov. Kombilimuzina, ki bo na voljo v drugi polovici leta, bo za dobrega tisočaka cenejša; najcenejša bo 1.5 TSI Essence, katere cena je 34.327 evrov.

Pri zastopniku menijo, da bodo pri nas tudi letos prodali kakih 300 Superbov.◄

Foto: VK