



Renault Zoe: nova so tudi platišča in dve karoserijski barvi, med drugim tudi takšna (biserno) bela.
Leta 2012 predstavljeni prvi električno gnani renault je doživel še eno prenovo in tokrat ne zgolj tehnično. Poleg pogonskega dela je opazno spremenjen tudi videz zunanjosti in notranjosti. Odslej pri nas za od 21.390 evrov.
Najprej najbolj pomembno in sicer tri stvari, ki se tičejo pogonske tehnike. Prvič, motor. Odslej poleg 80-kilovatnega ponujajo tudi še zmogljivejšega s 100 kilovati največje moči ter z 245 (80-kilovatni jih zmore 225) Njutonmetri največjega navora. Drugič, pogonska baterija. Njene zunanje mere so ostale nespremenjene, na račun dodelane notranje tehnike (manjše mere celic, spremenjena kemijska sestava) pa se je povečala tudi kapaciteta in sicer z dosedanjih 46 na 55 kilovatnih ur. Na ta račun je seveda več tudi dosega in sicer ga je po standardu WLTP 395 kilometrov.
In tretjič, polnjenje. Po novem lahko Zoe polnimo na standardnih postajah moči 7, 11, 22 in 50 kilovatov. Pri Renaultu pravijo, da je Zoe edini s toliko možnostmi v segmentu in eden redkih nasploh. Mimogrede: v njihovih salonih lahko kupite tudi domače polnilne postaje, ki jih zagotavlja njihov partner.
Jasno, videz. Ne bo moč spregledati spremenjenih motornega pokrova, žarometov, prednjega odbijača, meglenk, zadnjih luči in morda tudi platišč, vsa svetila pa so zdaj v polni tehniki LED. Še bolj opazna pa je povsem prenovljena notranjost. Na novi armaturni plošči so zdaj (drugačni) digitalni merilniki na 10-palčnem zaslonu in infozabavni sistem na 9,3-palčnem pokončnem zaslonu, kakršnega sicer poznamo že iz Clia, a so za Zoe seveda prilagodili menije, ki vključujejo tudi podatke o pretoku energije pogona in podobno.
V notranjosti je zdaj več mehkih materialov, sedežne prevleke so iz reciklirane tkanine in nekaj elementov je tudi iz recikliranega polipropilena, več je odlagalnih mest in na voljo je tudi brezžično polnjenje mobilnih telefonov. Obenem so ga še zvočno izdatneje izolirali, mu namenili drugačne gumbe za klimatsko napravo, običajne grelne elemente nadomestili s toplotno črpalko in spremenili prestavno ročico, ki ima zdaj tudi položaj za izdatnejšo regeneracijo energije.
Cenik upošteva dva motorja (80 in 100 kW za različici R110 in R135, razlika v ceni je zgolj 500 evrov), vrsto lastništva pogonske baterije (najem ali za dobrih 8 tisočakov dražje lastništvo) in štiri pakete opreme. Najcenejši je R110 Life, ki stane 24.390 evrov, najcenejši R135 pa je Zen, ki stane 26.490 evrov. Najdražji je R135 Edition One, ki stane 30.090 evrov, navedene cene pa veljajo za najem baterije in ne upoštevajo Renaultovega popusta 3.000 evrov ter državne subvencije 7.500 evrov. Zoe je zdaj na voljo tudi v 3-letni najem, ki stane od 159 evrov na mesec in zahteva prvi polog najmanj 1.000 evrov. Okoli 500 takšnih Zoetov naj bi v prihajajočem letu našlo slovenskega kupca.◄
Foto: VK