



Renault Captur TCe 120 EDC: zmogljiva pogonska kombinacija za lagodno vožnjo.
Posrečena reč
Nekatere zadeve so lahko ugotovljive. Dovolj je že, da ste malo bolj pozorni nanj na cesti: Captur je uspešnica.
Uradne prodajne številke to tudi potrdijo.
***
Pet let ga že videvamo na cestah (od sredine lanskega leta je nekoliko prenovljen), s tem pa gre za enega starejših Renaultov ta hip. Med tistimi, po katerih kupci najpogosteje posegajo, je (za leto) starejši le Clio. A gre očitno za dovolj posrečen avtomobil, saj pri prodaji še vedno vodi svoj segment na našem trgu.
Še vedno so višji avtomobili vozniku bolj prijazni, kadar jih žene dizelski motor, a Renault ponuja Captur tudi z dvema bencinskima TCe. Testni Captur je bil opremljen z močnejšim od obeh, za povrh pa še z dvosklopčnim menjalnikom EDC. Športno?
Turbobencinski motor ima okroglih 100 ‘konj’ na liter prostornine, kar bi bilo po nekih zdaj že zastarelih normah že skoraj dirkaška zmogljivost, a so – k sreči – današnji tako grajeni motorji že prijetno kultivirani. V resnici ima turbopuhalo nalogo iz motorja iztisniti lepo navorsko krivuljo, velika moč je pri tem, rečeno nekoliko nekorektno slikovito, zgolj kolateralna škoda. V značaju se to opazi: v spodnjem in srednjem območju vrtljajev se motor počuti čudovito, območja nad 4.000 vrtljajev v minuti pa nima posebej rad.
Dvosklopčni EDC tudi nikdar ni meril na športnost, vsaj v tolikšni meri ne, kot pri nekaterih tekmecih. Tudi EDC namreč cilja na voznike, ki postavljajo lagodje (vožnje) precej višje od športnosti. Menjalnik je več kot le korekten, saj pretika dovolj hitro, predvsem pa nezaznavno. Ne glede na izbiro načina vožnje bo sam pretaknil pri največ 5.800 vrtljajih motorja (rdeče pri 6.000), a takšne voznikove zahteve ne prinesejo neke prednosti, se pa takrat povečata notranji trušč in poraba goriva.
Kombinacija visokega avtomobila, turbobencinskega motorja in ‘samodejnega’ menjalnika je že iz teorije neugodna za porabo goriva. V mestu se poraba hitro ustali pri 10 litrih na 100 kilometrov, toda takšen Captur zna biti varčen: v načinu ECO in ko je v istem načinu tudi voznikova desna noga, lahko ugodna hitrostna povprečja na avtomobilski cesti zahtevajo kakih 8 litrov in pol bencina za 100 kilometrov.
V resničnih slovenskih avtocestnih pogojih je pri tempomatu, nastavljenem na 120, poraba kakih 8, pri 130 pa 9 litrov na 100 kilometrov. Jasno, poraba takoj zraste za liter, ko voznik pogosteje zavira, hitreje pospešuje ali vztraja pri višjih hitrostih na vzponih.
Na daljši poti se (takšen) Captur izkaže z neutrujajočima sedežema (še bolje bi bilo, če bi imel možnost nastavitve ledvenega dela), z zvočno zelo dobro izolirano kabino, z ergonomskim upravljanjem tempomata, z zelo dobrim avdio sistemom in z v splošnem bogatim paketom opreme. Initiale Paris poskrbi za tipičen francoski vtis prestiža materialov in barv – usnje, črna ter bež, šivi na armaturni plošči. Zelo prijetno.
Captur je ta hip res eden starejših Renaultov, a z izjemo malenkosti to ne moti. Pač nima tistega značilnega obraza kot mlajši (in večji) Renaulti (in tudi še ni jasno, ali ga bosta nova Clio in Captur dobila) in nima značilne notranje podobe (merilniki, infozabavni sistem) kot Mégane, Kadjar in tako naprej. Kljub temu se v njem lepo sedi, prijetno pelje (odličen volanski obroč!) in nestresno upravlja infozabavni sistem – na račun dobrih (intuitivnih) menijev. In kar je prav tako znano že od začetka – znotraj je (vključno s prtljažnikom) ugodno prostoren in prilagodljiv, da zmore služiti tudi kot družinski avtomobil.
***
Na podlagi prav takšnega Capturja ne gre soditi o primernosti in uspešnosti tega Renaulta, je pa dober prikaz, kaj človek lahko dobi za nekaj več denarja. Tudi možnost pestrejše izbire je namreč ena od lastnosti, ki na koncu izdelku prilepijo pridevnik ‘posrečen’.
Vinko Kernc
Pohvale
+ lahkotnost upravljanja, vožnja
+ prestižna notranjost (barve, materiali)
+ družinska prostornost in uporabnost
+ visoko sedenje, neutrujajoča sedeža
+ splošno udobje na daljši vožnji
+ majhen notranji trušč
+ volanski obroč
+ velikost in oblika predala pred sovoznikom
+ predal na vrhu armaturne plošče
+ smer ročnega pretikanja EDC
+ uglajen pogonski sklop
+ parkirni pripomoček (samodejno parkiranje)
+ avdio sistem
+ ISOFIX tudi na sovoznikovem sedežu
+ meniji infozabavnega sistema
Graje
– brez parkirnega pripomočka spredaj
– brisalnika ropotata (ko šipa ni povsem mokra)
– ročica brisalnikov nima giba za hitro brisanje
– odsevi na armaturni plošči
– samodejnost pomika le voznikove šipe
Na kratko
Takšna kombinacija pogonske tehnike in opreme menda ne bo prodajna uspešnica, zna pa biti zanimiva izbira za kupca, ki ne potrebuje velikega avtomobila, pač pa želi nekaj več prestiža in (voznega) lagodja.
Cene
Renault Captur TCe 120 (Outdoor): 19.490 evrov
Renault Captur TCe 120 EDC Initiale Paris: 23.490 evrov
Testni Renault Captur TCe 120 EDC Initiale Paris: 21.890 evrov*
(*S 1.600 evri popusta)
Odčitki in meritve
Okoliščine meritev: temperatura okolice -3° C – menjalnik v položaju D – vklopljen način ECO – 205/55 R 17 V M+S Continental ContiWinterContact TS 810S – digitalni prikazovalnik trenutne porabe goriva (cifre, 1 decimalno mesto)
Poraba in trušč
60 km/h, 1.600/min: 4,3 l/100 km – 80 dB (5. prestava)
100 km/h, 2.000/min: 6,0 l/100 km – 85 dB (6. prestava)
130 km/h, 2.700/min: 8,0 l/100 km – 86 dB
160 km/h, 3.300/min: 12,0 l/100 km – 92 dB
Testni krog: 9,4 l/100 km
Tehnični podatki (proizvajalec oz. zastopnik)
Motor: 4-valjni – turbobencinski, neposreden vbrizg – gibna prostornina 1.197 cm3 – največji navor 205 Nm pri 2.000/min – največja moč 87 kW (120 KM) pri 4.900/min
Pogon: dvosklopčni menjalnik EDC (6) – pogon spredaj
Voz in obese: crossover – samonosna karoserija, 5 vrat, 5 sedežev – spredaj posamične obese, vzmetne noge, trikotna prečna vodila, stabilizator – zadaj poltoga prema, vijačne vzmeti, teleskopski blažilniki – volan z zobato letvijo, električen servo – gume 205/55 R 17 V M+S Continental ContiWinterContact TS 810S
Mere: dolžina 4.122 mm – širina 1.778 mm – višina 1.566 mm – medosna razdalja 2.606 mm – najmanjša razdalja od tal 170 mm – rajdni krog med pločniki 10,4 m – notranja širina spredaj 1.380 mm, zadaj 1.370 mm – prtljažnik 377-455/1.235 dm3 – posoda za gorivo 45 l
Mase: vozilo brez voznika 1.202 kg – dovoljena skupna obremenitev 542 kg – dovoljena obremenitev strehe 75 kg
Zmogljivosti: največja hitrost 192 km/h – pospešek 0-100 km/h 10,6 s – poraba (kombiniran cikel) 5,5 l/100 km – izpust CO2 125 g/km
Foto: VK