Boju na področju stometrskih dometov nezasenčenih snopov laserskih žarometov se Mercedes-Benz noče pridružiti. Možem v Stuttgartu se namreč zdi veliko pomembneje poskrbeti za kakovostno razsvetljavo pred vozilom.
Ustrezno razsvetljen del ceste prvih nekaj deset metrov je namreč vozniku vedno pomemben, dolžina nezasenčenega snopa pa samo, ko je na cesti sam. A Mercedesova iznajdba v svetlobni tehniki ne zagotavlja samo boljše osvetljenosti pred avtomobilom, temveč tudi informiranje voznika in/ali peščev.
Novost se imenuje Digital Light ali po slovensko digitalna svetloba. Kot že samo ime nakazuje, je vanjo vezane veliko digitalne pameti. Strojna oprema žarometa Digital Light obsega dva svetlobna modula, pri čemer sta v vsakem nameščena po dva svetlobna izvora svetlečih diod (LED) µAFS (‘micro-structured Adaptive Front-lightning System’, sistem za prilagodljive žaromete z mikro strukturo) iz Osrama. Posebnost visokozmogljivega svetlobnega izvora µAFS je njegova razdelitev na 1.024 ločenih pik, ki vsaka zase generira svetlobni tok 3 lumne. To pomeni, da je v dveh žarometih na voljo teoretični svetlobni tok natanko 24.576 lumnov (8 izvorov svetlobe v dveh žarometih krat trije lumni na piko krat 1.024 pik). Za primerjavo, običajna halogenska žarnica tipa H1 zmore svetlobni tok 1.550 lumnov, ksenonska žarnica D1S pa 3.200 lumnov.
S takšno količino svetlobe na razpolago si lahko Mercedes privošči obilico ‘igranja’ z njo. Glavno vlogo pri igri svetlobe odigra več kot milijon(!) mikro zrcal, nameščenih med svetlobne izvore µAFS in zbirni leči v posameznim žarometu. Toda Gunter Fischer, vodja razvoja zunanjosti vozila ter sistemov za upravljanja avtomobila pri Mercedes-Benzu, trdi, da strojna oprema ni bistvo žarometov Digital Light. Fischer namreč pravi, da ti zares učinkovito zasijejo šele s pomočjo zmogljive krmilne pameti, ki jo je, jasno, razvil ravno Mercedes-Benz.
Kakorkoli že, končni rezultat so zelo zmogljivi žarometi, ki združujejo več funkcij. Ena je nezasenčen snop žarometov, ki je lahko stalno vklopljen, elektronika pa potem po potrebi senči mikropodročja, kjer so zaznani drugi udeleženci v prometu in s tem preprečuje bleščanje. Druga možnost je obveščanje voznika s pomočjo svetlobnih znakov in elementov, izrisanih s svetlobo (in senco) na cesti neposredno pred avtomobilom. Tretja funkcija pa je aktivno ‘komuniciranje’ s pešci pred vozilom, tako da jim avto recimo v podobi s svetlobo izrisanega prehoda za pešce pusti prednost v prometu.
Novost je ta trenutek še v razvojni fazi, saj je vgrajena samo v nekaj razvojnih prototipov za potrebe nabiranja razvojnih kilometrov ter seveda promoviranja njenih prednosti na zaprtih cestah. So pa pri Mercedes-Benzu zaenkrat še skrivnostni glede datuma vpeljave v serijsko proizvodnjo, saj pravijo samo, da jo bodo ponudili trgu v bližnji prihodnosti. Glede na prihajajočo osvežitev njihove zastavonoše, razreda S, verjamemo, da je obljubljena ‘bližnja’ prihodnost oddaljena le nekaj mesecev daleč.
Vinko Kernc
Foto: Daimler