



Mercedes-Benz GLC: za 0,2 manjši količnik upora zraka kot pri predhodniku.
Junija letos je Mercedes-Benz predstavil drugo generacijo modela GLC, ki je po njihovih besedah najbolje prodajani model te znamke. Te dni je prišel na naš trg, stane pa najmanj 61.900 evrov.
Na enaki, a izpopolnjeni prilagodljivi platformi MRA (Modular Rear Architecture), ki služi v osnovi zadaj gnanim modelom od razreda C do S, je nastal tudi GLC. Je enako širok in enako dvignjen od tal kot prejšnja generacija, sicer pa je zdaj med osema za dober centimeter več in je tudi za slabih 6 centimetrov daljši, kar je prispevalo k povečanju osnovnega prtljažnika s 550 na 600 litrov.
Z dobre 4,7 metra dolžine je daljši (in nižji) od Q5 in XC60 ter krajši (in višji) od macana in X3, s tem pa sodi po evropskih merilih med večje športne terence. Le poznavalci bodo že v prvem hipu opazili zunanje razlike v primerjavi s prejšnjo generacijo: motorna maska, (nižja) žarometa (zdaj tudi z digitalno tehnologijo), karoserijske gube in oblika zadnjih šip na bokih, (nižje) zadnje luči in pokrov prtljažnika. Količnik upora zraka novega GLC znaša 0,29.
Izdatno je spremenjena notranjost; še vedno je takoj prepoznavna kot izdelek te znamke, v primerjavi s prejšnjim GLC pa je skoraj v celoti spremenjena, začenši z obliko armaturne plošče. Digitalni merilniki so zdaj na štrlečem zaslonu diagonale 12,3 centimetra, 11,9-palčni osrednji zaslon je skoraj kvadraten, zračne reže niso več povsem okrogle, volanski obroč je, vključno s stikali na njegovih prečkah, povsem nov, spremenjen je tudi del, ki se z armaturne plošče nadaljuje med sedeža, in tam zdaj (žal) ni več krmilnika.
GLC tehta najmanj 1.925 kilogramov, a se izza volana to vsaj pri običajnih hitrostih ne opazi. Pri Mercedes-Benzu so ga za doplačilo pripravljeni opremiti tudi s 4-kolesnim volanom, ki rajdni krog z 11,8 zmanjša na 10,9 metra in ki je na voljo le v kompletu z zračnim vzmetenjem Airmatic. GLC je tudi serijsko opremljen s 4-kolesnim pogonom, s čimer si je zaslužil uvrstitev v kategorijo športnih terencev, samodejni (9-stopenjski) menjalnik pa je pri tej znamki že nekaj časa pravilo.
Serijski je sistem za nadzorovano (počasno) vožnjo pri vožnji navzdol, paket Off-Road pa dodaja kovinsko zaščito podvozja spredaj, stranski plastični zaščiti podvozja, za dva centimetra dvignjeno podvozje in ‘prozoren’ pokrov motorja. Gre za na osrednjem zaslonu prikazan navidezen pogled voznika skozi motorni pokrov, ki je na voljo le v kombinaciji s 360-stopinjsko kamero.
Vsi motorji, ki so izključno 2-litrski 4-valjniki, so izdatno spremenjeni vse od prostornine naprej. Vsi vključujejo hibridno tehniko; trije motorji imajo blago hibridno, trije pa priključno-hibridno.
Pri blagih hibridih gre za sistem sklopa močnejšega zaganjalnika, ki je hkrati tudi pogonski elektromotor z največ 17 kilovati ter s ključnimi 200 Njutonmetri navora. Gre za različice 200 in 300 4Matic (150 oziroma 185 kW, 320 oziroma 400 Nm) ter 220 d 4Matic (145 kW, 440 Nm).
Priključni hibridi imajo pogonu elektromotorja namenjeno baterijo kapacitete 31,2 kilovatne ure, ki zmanjša osnovni prtljažnik za 140 litrov in ki zadostuje za do 120 kilometrov zgolj električne vožnje, odvisno od motorne različice in drugih pogojev. Bencinski različici 300 e in 400 e omogočata sistemskih 230 in 280 kilovatov ter 550 in 650 Njutonmetrov, dizelska 300 de pa 245 kilovatov in 750 Njutonmetrov.
Za zdaj so pri nas na voljo le blago hibridne različice, priključne hibride pričakujemo v začetku prihodnjega leta, poznane pa so že cene vseh šestih motornih različic. Osnovne cene so za 200 61.900, za 300 67.900, za 220 d 63.900, za 300 e 75.900, za 400 e 79.900 in za 300 de 69.900 evrov.
Za novi GLC, ki ima po besedah slovenskega zastopnika za preko 8 tisočakov več serijske opreme, pravijo, da bo pri nas našel okoli 250 kupcev na leto.◄
Foto: VK