Izmišljena zgodba iz zakulisja Izmišljena zgodba iz zakulisja
Več denarja je v nekem poslu, manj je informacij o njem. Si pa vsak lahko predstavlja po svoje. *** Posel se, tudi v avtomobilski... Izmišljena zgodba iz zakulisja

Toyota Supra: veliko Beemveja, kar je dobra tehnična novica.

Več denarja je v nekem poslu, manj je informacij o njem.

Si pa vsak lahko predstavlja po svoje.

***

Posel se, tudi v avtomobilski industriji, zgodi za zaprtimi vrati. To je logično in legitimno, dokler gre za podjetja, ki niso v državni lasti. Pa še takrat je veliko odvisno od tega, kakšne vrste je podjetje – Renault, denimo, je delno v državni lasti, a si je težko predstavljati, da bi javnosti polagali račune na evro natančno, ko gre za strateške posle.

Tudi če pricurlja kaka informacija iz zakulisja, je treba vedeti: isti pogovor vsak od prisotnih sliši, razume in interpretira po svoje. Zato ni nujno, da kdo laže, a so si informacije lahko v takšnem primeru precej nasprotujoče.

V zadnjem času se spomnim ene same sočne podrobnosti: pokojni Sergio Marchionne (FCA) naj bi snubil Marry Barro (GM); seveda ne zasebno (morda pa tudi), pač pa poslovno v smislu iskanja sinergij ali celo združitve. Snubitev naj bi opravil kar s kratkim sporočilom (SMS).

Zato, še enkrat, si lahko vsak predstavlja po svoje. Izza volana Toyote Supre se mi je v tem duhu utrnila naslednja zgodba.

***

Pri BMW niso vsemogočni: ker so se (pre)dolgo ubadali z vodikom, so zamudili vlak hibridizacije. Sedijo torej tam v nadzornem odboru in tuhtajo. Pa se nekdo le opogumi: »Pokličimo Toyoto, pa bo, kar bo.« In obrnejo telefon: Živijo Toyota, tukaj BMW. Se lahko dobimo? Japonci, ki se odlikujejo po odkritosti in spoštovanju vseh, tudi (ali še posebej) tekmecev, pritrdijo. In se dobijo za ovalno mizo na Petuelringu 130 v Münchnu v 22. nadstropju.

BMW: (nastopaško) Mi smo carji avto industrije.

T: (začudeno) Okej …

BMW: Mi smo brand, ki hara po svetu.

T: Hm, ja, že, že, ampak na vsaki resni lestvici smo pred vami in mi segamo tudi na prva mesta, vas pa tam nikoli ni.

BMW: (malo manj samozavestno) No, saj veste, med pristaši luksuznih športnih avtomobilov smo številka 1.

T: Okej. Torej?

BMW: A bi nam vi dali vašo hibridno tehniko, saj veste, sinergija pa to, mi obvladamo tehniko, ‘Freude Durch Fahren’* pa to.

T: (previdno) Okej … Kaj bi pa mi imeli od te sinergije?

BMW: No, tudi mi imamo vendarle nekaj za dati v svet preko vas.

T: Aha, na primer?

BMW: Imamo super športne terence!

T: Ja, mi tudi. In to več kot vi.

BMW: Imamo električne avtomobile!

T: Ja, dva, pa še ta sta že 6 oziroma 7 let stara.

BMW: Obvladamo vodik.

T: Mi pa že prodajamo avto na gorivne celice.

BMW: Imamo Z4.

T: Mi pa GT86.

BMW: Imamo luksuzne limuzine, recimo serija 7.

T: Mi imamo luksuzni brand, Lexus, smo povsem zadovoljni.

Trenutek mučne tišine.

T: A kar plačali nam pa ne bi?

BMW: (nelagodno mencajo in z očmi drug pri drugem iščejo pomoč)

T: (Japonci se malo spogledajo, stisnejo glave, šušljajo, se nazaj zravnajo v sedežih) Ja nič, pa dajte tisti Z4, da končamo tole in ujamemo letalo za Tokio.

***

Tako zagotovo ni bilo. Prepričan sem, da tovrstni pogovori tečejo na povsem drugi intelektualni ravni in z veliko več bontona. Je pa zabavno razmišljati na tak način.

Vinko Kernc

Foto: VK

*Užitek v vožnji