Tucson, katerega četrta generacija (2020) je vpeljala revolucionarno oblikovno spremembo, so pri Hyundaiu konec leta 2023 prenovili. Model, ki je od leta 2004 naprodaj v skoraj vseh državah sveta, je s proizvodnih trakov zapeljal 7 milijonkrat, od tega so jih v Evropi prodali več kot 1,4 milijona, kar nedvomno priča o njegovi priljubljenosti.
Dobre 4,5 metra dolgi športni terenec je na račun spremenjenih odbijačev pridobil centimeter na dolžini, preostale mere pa so ostale nespremenjene, vključno z oddaljenostjo od tal (170 mm) in s prtljažnikom, katerega velikost je odvisna od vrste pogona. Pri osnovni postavitvi meri najmanj 546 litrov, v celoti povečan pa najmanj 1.725 litrov.
Nekoliko so spremenili videz motorne maske, povečali (prednje) dnevne luči in preoblikovali platišča, izmed 11 karoserijskih barv pa je pet (zelena, siva, rdeča, oranžna in modra) novih.
V notranjosti so z izjemo sedežev in dela vratnih oblog spremenili vse. Na armaturni plošči zdaj prevladujejo prečne poteze, pred sovoznikom je zdaj dodatna polica, zaslona merilnikov (2 × 12,3 palca) in infozabavnega sistema sta po novem združena in rahlo ukrivljena, volanski obroč je izgubil eno prečko in je v celoti drugačen, za njim je po novem prestavna ročica samodejnega menjalnika, spremenili so še sredinski naslon za roke in zgornji del vratnih oblog.
Sedežema so namenili nove vzorce in nove materiale (kombinacija tkanine in usnja), celotni notranjosti pa nov (zelen) barvni paket.
Tehnologije današnje dobe so tudi v prenovljenem Tucsonu izboljšane, vključno s posodobitvami na daljavo, z brezžično povezavo pametnih telefonov, z upravljanjem na daljavo, z digitalnim ključem, z matričnimi žarometi LED, z vhodi USB C ipd. Jasno, posodobljeni so tudi asistenčni sistemi.
Pri pogonih je treba poudariti, da je odslej na voljo tudi kombinacija priključnega hibrida in (le) dvokolesnega pogona. Sicer pa so na voljo dva dizelska (1.6 CRDi, 85 kW, in 1.6 CRDi 48V, 100 kW) in štirje bencinski motorji (1.6 T-GDI, 118 kW, 1.6 T-GDI 48 V, 118 kW, 1.6 T-GDI HEV, 158 kW, in 1.6 T-GDI PHEV, 185 kW). Oznaka 48 V pomeni blagi hibrid (MHEV), katerega elektromotor (12,2 kW, 100 Nm) deluje na tej napetosti, oznaka HEV pomeni, da gre za klasični hibrid (elektromotor 47,7 kW, 264 Nm), s PHEV pa je označen priključni hibrid (elektromotor 72 kW).
Menjalniki so ročni (6) ali 2-sklopčni DCT (7), pri HEV in PHEV pa samodejni (6). Pogon je lahko tudi 4-kolesni in to pri vseh različicah z izjemo šibkejšega dizla.
Upoštevaje še štiri osnovne pakete opreme je v ceniku kar 38 različic, od tega 12 HEV in PHEV. Najcenejši, ki najbrž ne bo našel kaj dosti kupcev, je s 30.500 evri 1.6 T-GDI 160 R6 2WD Trend, cena dizelsko gnanega pa se prične pri 33.200 evrih. Najcenejša s 4-kolesnim pogonom sta 1.6 T-GDI MHEV 160 DCT7 Style (36.850 €) in 1.6 CRDi MHEV 136 DCT7 Style (39.950 €).
Hibridom se cena prične pri 38.400 evrih, priključnim hibridom pri 45.200 evrih (v obeh primerih gre za 1.6 T-GDI S6 Style), doplačilo za 4-kolesni pogon pa znaša tudi pri teh različicah 1.900 evrov.
Od zanimivih dodatkov velja omeniti dodatni paket N-line, ki je na voljo s paketoma Premium (1.900 oziroma pri HEV in PHEV 2.100 €) in Impression (2.850 €), pa morda vrhunski zvočniški Krell (440 €), napredne matrične žaromete LED (720 €) in paket ogrevanja prednjih sedežev in volanskega obroča (250 €).◄
Foto: Hyundai