Hyundai Ioniq 6: na slovenskem trgu
Novice 31/08/2023 Vinko Kernc
Drugi model iz Hyundaieve podznamke Ioniq in četrti model na Hyundaievi elektrificiranim avtomobilom namenjeni platformi E-GMP, Ioniq 6, je že naprodaj na slovenskem trgu. Zanj bo treba pripraviti najmanj 45.100 evrov.
V nasprotju s trenutnimi smernicami Ioniq 6, čeprav sta si, kot rečeno, tehnično sorodna, ni prav nič podoben nekoliko manjšemu Ioniqu 5. Prej nasprotno – nepoznavalec ju najbrž ne bi uvrstil k isti blagovni znamki. Pohvalno.
Ioniq 6 je štirivratna kupejevska limuzina. Takšen je, denimo, MB CLS, a je ta nekoliko daljši in seveda dražji. Podobno velik, le da je 5-vraten, je Volkswagnov Arteon. Prav dosti takšnih ni.
Šestica je dolga 4,86, široka 1,88 in visoka 1,5 metra, med osema pa je 2,95 metra. V njej meri zadnji prtljažnik 401 liter, prednji pa 45 litrov oziroma 14,5 litra, če gre za dvomotorno, štirikolesno gnano različico.
Z boka je elegantno slok, spredaj skoraj minimalističen, zadaj pa futurističen. Namesto vzvratnih ogledal sta zunaj kameri, spredaj so žarometi matrični LED in ploski logotip znamke, zadaj pa zajeten spojler in ozek pas luči preko cele širine.
Aerodinamika je odigrala precejšnjo vlogo: na račun zunanjih potez, skritih vratnih kljuk, 18- ali 20-palčnih platišč, aktivnih loput in še česa znaša količnik upora zraka le 0,21.
Na armaturni plošči se vsiljujejo prečne črte, nad večino njih pa so štirje zasloni: na obeh krajeh sta dva, ki prikazujeta sliko z zunanjih kamer, med njima pa dvojni (2×12,3 palca) zaslon za merilnike in infozabavni sistem.
Današnjega kupca naj bi posebej zanimali naslednji podatki: pet vhodov USB, Bose avdio sistem, možnost različne ambientalne osvetlitve za prednji in zadnji del kabine, vrata brez stikal, infozabavni sistem z brezžično povezavo s pametnimi telefoni, aplikacija Bluelink za upravljanje na daljavo ter za posodabljanje preko oblaka zadnje generacije, številna odlagalna mesta, bio usnje in reciklirani materiali, vključno z barvami za nekatere elemente.
Električen pogon ponuja dve kapaciteti baterije (53,4 ali 77,5 kWh), tri moči zadnjega elektromotorja, en prednji elektromotor ter zadnji ali 4-kolesni pogon. S tega stališča so možne tri kombinacije: mala baterija in zadnji pogon (111,4 kW), večja baterija in zadnji pogon (168,1 kW) ter večja baterija in 4-kolesni pogon (spredaj 73, 9 kW, zadaj 165,4 kW).
Na polnilnici z izmeničnim tokom se bateriji napolnita v slabih petih urah in pol oziroma v dobrih sedmih urah. Na hitri polnilnici z enosmernim tokom moči 50 kilovatov se od 10 do 80 odstotkov napolnita v 58 oziroma 73 minutah, na super hitrih (350 kW) pa obe v 18 minutah. Tu velja dodati še, da ima tudi Ioniq 5 notranjo in zunanjo vtičnico za priklop porabnikov, delujočih na 230 voltov.
Odvisno od motorizacije je poraba v kombiniranem ciklu od 12,8 do 16,8 kilovatnih ur na 100 kilometrov, temu ustrezen doseg pa znaša od 469 do 652 kilometrov. Največja hitrost je omejena na 185 kilometrov na uro.
Zagotovo velja tu spomniti, da je garancija na vozilo pet let brez omejitve prevoženih kilometrov, na baterijo 8 let sli 160 tisoč prevoženih kilometrov, na prerjavenje pa 12 let.
V ceniku je, upoštevaje tudi tri pakete opreme, osem različic. Za 45.100 evrov je na voljo osnovni 53,4 kWh RWD Style, z baterijo 77,5 kWh ter z zadnjim pogonom stane najmanj 50.100 evrov, s 4-kolesnim pogonom najmanj 53.800 evrov, najdražji pa je 77,5 kWh AWD Impression, ki stane 60.700 evrov.
Letos naj bi pri nas prodali 30 Ioniqov 6, prihodnje leto pa nekaj več oziroma toliko, kot jih bodo pri zastopniku uspeli zagotoviti.◄
Foto: Hyundai