Ford GT – Autoart Ford GT – Autoart
Na severnoameriškem mednarodnem avtomobilskem salonu v Detroitu in ob predstavitvi dirkalne video igre Forza Motorsport 6 leta 2015 so pri Fordu po desetletju premora... Ford GT – Autoart

Ford GT Autoart: miniatura, ki na račun kakovosti v veliki meri posnema original iz leta 2016.

Na severnoameriškem mednarodnem avtomobilskem salonu v Detroitu in ob predstavitvi dirkalne video igre Forza Motorsport 6 leta 2015 so pri Fordu po desetletju premora javnosti predstavili drugo generacijo športnega modela Ford GT z načrti za pričetek proizvodnje v letu 2016. Avtomobil je zaznamoval 50 let, odkar je legendarni GT40 leta 1966 osvojil 24 ur Le Mansa.

Razvoj druge generacije GT je bil pri Fordu zelo tajna operacija – le peščica dvanajstih ljudi, vključno z nekaterimi ključnimi inženirji, je imela dostop do oblikovalskega studia. To skrivnost so znotraj Forda ohranili tudi pred novinarji vse do predstavitve leta 2015 na severnoameriškem avtomobilskem salonu.

Oblikovanje novega GT se je začelo s poudarkom na aerodinamiki, ki je bila tesno povezana z usmeritvijo oblikovalske ekipe pri ustvarjanju uspešnega dirkalnika za Le Mans. Nizka potisna sila in aerodinamična učinkovitost sta bila primarnega pomena pri razvoju zunanjosti avtomobila, kar je spodbudilo oblikovalce, da so si prizadevali za ‘profil solze’, kot ga pogosto vidimo pri avtomobilih razreda LMP1. Pogonski sklop novega GT je zato postal sekundarno merilo zunanje zasnove in aerodinamičnih zmogljivosti avtomobila. Čeprav so imeli v mislih (tudi) motor V8 in celo V12, so se vendarle odločili, da uporabijo Fordov motor EcoBoost V6, ker je ta s svojo majhnostjo ponujal več svobode oblikovalcem.

  • SLIKA 6
  • SLIKA 1
  • SLIKA 7
  • SLIKA 5
  • SLIKA 3
  • SLIKA 2
  • SLIKA 4
  • SLIKA 8
  • SLIKA 9
  • SLIKA 10
  • SLIKA 11

Želeli so, da je celoten videz druge generacije GT prepoznaven kot del zgodbe Ford GT, kar je na primer pomenilo odrezan prednji del nosu, okrogle zadnje luči in dvignjene dvojne izpušne cevi. Pri oblikovanju cestnega avtomobila ni bilo izrecne zahteve po razkošju ali praktičnosti, kar je razlog za zanemarljiv prtljažniški prostor avtomobila in špartansko notranjost.

Tako kot predhodnik je tudi novi Ford GT na voljo le kot dvovratni kupe, ki ima motor postavljen zadaj sredinsko – predvsem seveda zato, da bi izboljšal stabilnost, ker je težišče blizu sredine. Porazdelitev teže novega Geteja je 43odstotkov spredaj in 57 zadaj. V nasprotju s prvo generacijo ima novi GT metuljasta vrata, ki se ne raztezajo v streho.

Osnova novega GT je monokok iz ogljikovih vlaken, pritrjen na aluminijaste prednje in zadnje pomožne okvirje, prekrite s karoserijskimi deli iz ogljikovih vlaken. Prednja šipa je izdelana iz čvrstega stekla (Gorilla Glass) proizvajalca Corning, kakršnega uporabljajo tudi za izdelavo zaslonov pametnih telefonov. Steklo Gorilla vpliva tudi na zmanjšanje mase vozila, saj je zaradi čvrstosti prednja šipa lahko ob enaki trdnosti tanjša.

Proizvajalec avtomobilskih modelov Autoart je bil osnovan leta 1998 v Hong Kongu. Izdeluje zelo kakovostne modele zvečine v merilu 1:18. Številni modeli so eksotični dirkalniki, športniki ali super zmogljiva vozila. V programu imajo nova vozila, kot so Aston Martin Vulcan, Dodge Challenger ali Lamborghini Urus, a tudi starodobnike kot so Audi Sport Quattro, Bugatti 57 S Atlantic ali DeLorean DMC 12.

Za izdelavo karoserije uporabljajo kompozitne plastike, ki omogoča bolj natančno izdelavo, za podvozje, motorje in ostale tehnične sklope pa uporabljajo ulito leguro aluminija.

Autoart je model Ford GT  v merilu 1:18 predstavil lani. Izdelan je v izjemni kakovosti, tudi najmanjši detajli so skoraj identični z originalnim vozilom. Osnovno izvedbo modela GT ponujajo v petih barvnih izvedbah: v beli, rumeni, modri, rdeči in črni. Zbirateljem ponujajo tudi izvedbo GTE, ki je namenjena za dirke. Cena takšne miniature Ford GT je okoli 250 evrov.

Georg Gedl

Foto: Autoart